25. Ro?endan: Jaguar XJ220 (1992.)

0
848

Britanski jurišnik Jaguar XJ220 stvoren je u suradnji s TWR-om, a najve?om brzinom od 349,9 km/h bio je najbrži automobil u svoje doba. Još 1988. Jaguar je predstavio koncept s motorom V12 i pogonom na sve kota?e sposobnim za postizanje najve?e brzine od 220 milja na sat, što mu je dalo naziv. Nažalost, proizvodna izvedba došla je s motorom 3.5 V6. Premda je razvijao respektabilnih 550 KS potencijalni kupci osje?ali su se izigranim. Od ?ak 1400 narudžbi, od kojih je svaka pla?ena 50.000 funti, na kraju je proizveden svega 271 primjerak.

Unato? svim poteško?ama Jaguar XJ220 velikim je slovima upisan u automobilisti?ku povijest. Službeno izmjerenom brzinom od 349,9 km/h postao je najbrži serijski automobil na svijetu, a tu je titulu držao sve do 1999. i pojave McLarena F1.

Dužinom od 493 cm, širinom od 201 i visinom od 115 cm prili?no je glomazan, ali to nije narušilo agilnost i sportsku oštrinu. Dokaz tome rekord na stazi Nürburging. Vremenom od 7:46:36 držao je rekord za serijske automobile sve do 2000.

Razvojni inženjeri dali su sve od sebe ne bi li nadmašili tada vode?a dva sportaša. Ferrari F40 i Porsche 959 bili su mjerilo za svaki sklop. Obzirom da su oba koristila turbobenzinske motore te da je trebalo smanjiti troškove proizvodnje izbor je na kraju pao na motor Austin Rovera razvijen za MG Metro 6R4. Turbobenzinac 3.5 V6 razvijao je 550 KS i 644 Nm, što je bilo sasvim dovoljno za sprint do stotke za 3,9 s. Proizvodni troškovi nisu presudili samo motoru V12, nego i pogonu na sve kota?e pa je proizvodna izvedba dolazila s pogonom straga, a snaga se prenosila ru?nim 5-stupanjskim mjenja?em.

Premda oble karoserije, koeficijent otpora zraka iznosi prili?nih 0,36, ali je me?u pionirima po pitanju dizajna podnice, koja Venturijevim efektom generira solidan downforce. Glomazni gabariti nisu ga u?inili internim, a tome u prilog govori masa od 1400 kg. Ko?nice s diskovima promjera 330 mm sprijeda i 300 mm straga isporu?io je AP Racing, a na 17-colnim naplacima sprijeda nalazile su se gume dimenzija 255/55, dok su straga bili 18-colni naplaci s gumama dimenzija 345/35.

Unutrašnjost je bila prili?no luksuzna, makar osjetno orijentirana sportu. Kupci koji su pla?ali više od pola milijuna funti nisu ni o?ekivali ništa manje od toga. Mnogi ga smatraju promašenim superautomobilom, ali ?injenica je da je Jaguar XJ220 mnogo bolji od reputacije koja ga prati.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com