Životno djelo Gordona Murraya svakako je McLaren F1, koji je koristio BMW-ov motor, a punih šest godina bio je najbrži automobil na svijetu. Sve je po?elo kad je genijalni konstruktor iz Formule 1 Gordon Murray uvjerio Rona Dennisa i Petera Stevensa kako je vrijeme da nakon silnih uspjeha u najprestižnijem automobilskom natjecanju McLaren napravi cestovni automobil. Automobil toliko naglašeno sportski da ?e biti mjerilo svim konkurentima. I uspjeli su! McLaren F1 automobil je koji je promijenio svijet.
Još od malih nogu Gordon Murray sanjao je o ultimativnom sportskom automobilu s tri sjedala. To je naposljetku i ostvario, jer u McLarenu F1 voza? sjedi u sredini te tako ima najbolji pregled zbivanja, po uzoru na bolid Formule 1, dok su dva suvoza?ka sjedala povu?ena unatrag i bo?no. Po pitanju motora nije dolazilo u obzir ništa osim atmosferskog benzinca. U mogu?nosti turbo motora bio je iznimno dobro upu?en, ali želio je izbje?i nekontroliranu navalu snage. Prvo se obratio Hondi, a nakon što su ga odbili nazvao je Paula Roschea, tadašnjeg voditelja razvoja u BMW-u, koji je objeru?ke prihvatio izazov.
Premda je motor u kona?nici imao masu od 266 kg, a Murray je kao gornju granicu naveo 250 kg, Paul Rosche je ispunio o?ekivanja, jer je 6.1-litreni V12 umjesto planiranih 550 KS ispaljivao ?ak 627 KS. Koliko je bio ekstreman pristup najbolje ilustrira podatak da je toplinska izolacija motora napravljena od zlata. Uz najve?u brzinu vrtnje od 7500/min i trka?i karakter BMW se velikim slovima upisao u povijest.
Aluminij, magnezij, kevlar i polimeri oja?ani uglji?nim vlaknima tada su biti hi-tech materijali, ali svaka žrtva se isplatila, jer je McLaren F1 stotku hvatao za 3,6 s, što je izniman rezultat i po današnjim kriterijima. No, u povijest se upisao najve?om brzinom od 386,4 km/h. S trona je 1999. godine maknuo Jaguar XJ220, a na vrhu je ostao sve do 2005. godine i pojave Bugatti Veyrona (408,47 km/h). No, ne treba zaboraviti da je Veyron koristio 8-litreni W16 sa ?ak ?etiri turbopunja?a i 1001 KS.
Koeficijent otpora zraka od 0,32 mijenja se u 0,39 pritiskom na papu?icu ko?nice, jer stražnji spojler pove?ava nagib kako bi pospješio deakceleraciju. Iz današnje perspektive diskovi promjera 332 mm sprijeda i 305 mm straga ne djeluju impresivno, ali tada su izazivali strahopoštovanje, kao i gume dimenzija 235/45 sprijeda te 315/45 straga, koje su se nalazile na 17-colnim naplacima.
Proizvedeno je tek 106 McLarena F1. Od njih je 5 prototipova (XP1, XP2, XP3, XP4 i XP5), 64 cestovne izvedbe, jedan tuniran prototip (XP1 LM), pet primjeraka izvedbe LM, jedan produženi prototip (XPGT), dvije produžene izvedbe GT i 28 trka?ih primjeraka oznake GTR. Obzirom na veliku potražnju me?u kolekcionarima danas standardna izvedba postiže cijenu od najmanje 1,5 milijuna eura. Dok posebne izvedbe ili primjerci koji su bili u vlasništvu poznatih osoba premašuju pet milijuna eura.