25. Ro?endan: Mercedes-Benz E-klase

0
395

Mercedes je 1995. predstavio novu E klasu, popularno prozvanu „okac“ zbog prednjih svjetala u elipti?noj formi, prenosi RevijaHAK.

Jedanaest godina na tržištu, dva facelifta i 2,5 milijuna proizvedenih primjeraka rezime je uspjeha Mercedesa linije W 124 koja se službeno prva referirala kao E klasa u programu tvrtke. Ljestvica koju je morao dosegnuti nasljednik linije W 210 o?ito je bila visoko postavljena. U lipnju 1995. javnost je prvi puta upoznala novitet Mercedesa koji je svojim hrabrim dizajnerskim izri?ajem isko?io iz uniformnosti tržišnih tendencija.

Najupe?atljiviji i najsenzibilniji detalj nove E klase bila su prednja ?etiri svjetla u elipti?noj formi, a koja ?e kroz duži period dizajnerski obilježiti cijelu proizvodnu gamu tvrtke. Ona su na sasvim specifi?an i inovativan na?in uklopljena u zajedni?ku harmoni?nu formu s tradicionalnom maskom hladnjaka. Na dugi poklopac motora nastavljala se putni?ka kabina i potom kupeovski formiran stražnji dio automobila s neuobi?ajeno kratkim poklopcem prtljažnika. Aerodinamika je bila vrlo izražena uz koeficijent otpora zraka od svega 0,27. Skladna dizajnerska cjelina zaslužna je i za dodjeljivanje „red dot design award“, tako da je „okac“ imao jake argumente spram najortodoksnijih ljubitelja marke sa trokrakom zvijezdom.

Odmah treba napomenuti da je u ovom slu?aju Mercedes odlu?io E klasu ponuditi kao limuzinu i karavan (T model). „Okac“ je tradicionalno nudio i inovativna tehni?ka rješenja, kojih je u ovom slu?aju bilo više od trideset. Glavni noviteti bili su ETS-a (Electronic Traction System), dizel motor s direktnim ubrizgavanjem s turbo punja?em i intercoolerom (hladnjakom stla?enog zraka), nova generacija 4MATIC stalnog pogona na sve kota?e s ETS-om, prvi svjetski ugra?en grani?nik sile zatezanja sigurnosnog pojasa, te na kraju uvo?enje u program common rail sustava ubrizgavanja goriva kod dizelskog motora. Optimizacija strukture karoserije s velikim zonama deformacije uz i zra?ne jastuke nove generacije (prvi puta u ponudi bo?ni) zaslužni su za ?injenicu da je „okac“ bio me?u najsigurnijim automobilima u klasi.

Voza? je imao na raspolaganju sada i ultrazvu?ne parkirne senzore tzv. Parktronic sistem, a za ugodnu vožnju brinuli su se automatski klima ure?aj i senzor kvalitete zraka kabine. Po?etak prodaje obilježila je ponuda osam modela od ?ega tri sa dizelskikm agregatima E 220 D (70 kW), E 290 TD (95 kW), E 300 D (100 kW) te pet benzinaca po?evši od E 200 (100 kW), E 230 (110 kW), E 280 (142 kW), E 320 (162 kW) i E 420 (205 kW). Isklju?ivo za Italiju proizvodio se E 250 D sa petcilindarskim agregatom s ?etveroventilskom tehnikom. Vrhunac ponude ponovno je dolazio iz AMG ergele. U ovom slu?aju radilo se o modelu E 50 AMG ?iji je 5 litarski V8 benzinski motor razvijao ?ak 255 kW. Njega je u kratkom roku zamijenio E 55 AMG sa novim M 113 5,5 litarskim V8 benzinskim motorom koji je davao na raspolaganje 260 kW. Godinu dana nakon po?etka prodaje „okac“ dobiva i svoju tradicionalnu karavansku izvedbu, tzv. T model.

Tekst: Marijo Zrna / RevijaHAK

Detaljnije pro?itajte na RevijaHAK.

Izvor: HAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com