30. Ro?endan: Volkswagen Corrado (1988.)

0
1456

Kompaktni coupe 2+2 koncepcije nazvan Volkswagen Corrado na tržište je stigao 1. rujna 1988. godine kao idejni nasljednik modela Scirocco druge generacije, koji je u povijest otišao 1991.

Kraj 80-ih i po?etak 90-ih godina prošlog stolje?a bio je vrhunac ere gradskih sportskih coupea pa se Volkswagen odlu?io ukrcati na vlak te na tržištu pokušati konkurirati japanskim konkurentima koji su tada imali sve više fanova. No, premda je Volkswagen Corrado bio novi model s velikim o?ekivanjima, ispod lima se krila pomalo zastarjela tehnologija. Uz izuzetak paprene izvedbe VR6, svi slabiji modeli temeljili su se na platformi A2, koju su koristili Golf II i Jetta.

Ljubitelje njema?kih automobila mamio je snažnim motorima. Ve? osnovni 1.8-litreni benzinac razvijao je 130 KS, a isti motor u izvedbi G60 raspolagao je s respektabilnih 160 KS. Oznaka G60 davala je do znanja da je motor potpomognut mehani?kim kompresorom (G-Lader) s promjerom spiralnog propelera od 60 mm. Takva koncepcija jam?ila je ravnomjerniju radnu karakteristiku i brži odziv na gas nego kod konkurentskih turbobenzinaca, koji su muku mu?ili s vremenskom zadrškom kod naglog dodavanja gasa – tzv. turbo rupom. Najve?i nedostatak bio je u trajnosti kompresora, jer je zbog velike brzine vrtnje rijetko kad trajao više od 80.000 kilometara.

Uprava proizvo?a?a iz Ingolstadta odlu?ila je 1992. godine u ponudu uvrstiti dva nova motora pa je Volkswagen dobio 2-litrenog atmosferskog benzinca sa 136 KS te monumentalni 2.8-litreni VR6. Sama oznaka motora VR6 davala je do znanja kako se radi o hibridnoj izvedbi rednog i V motora, obzirom da je kut me?u cilindrima iznosio svega 15 stupnjeva. Time su gotovo objedinjene performanse 6-cilindarskog motora s kompaktnoš?u 4-cilindarskog pa nije bilo problema sa smještajem pod haubu.

Volkswagen Corrado VR6 ispaljivao je 174 KS tako da je u to doba bio pravi hot-hach, a kasnije je obujam pove?an pa je u 2.9-litrenoj konfiguraciji bio napucan na 190 KS. U zadnjim godinama proizvodnje ekološke norme ve? su po?ele uzimati maha pa je uvedena izvedba s 2-litrenim motorom koji je katalizatorima bio prigušen na 115 KS.

Dakle, svi motori bili su benzinci, pogon je bio na prednje kota?e, a mjenja? 5-stupanjski ru?ni, dok su se snažniji mogli naru?iti uz doplatni 4-stupanjski. Zadnji Volkswagen Corrado sišao je, s proizvodnih traka tvornice Karmann u Osnabrücku u Austriji, 31. srpnja 1995. godine.

Znalci su uvjereni da je samo pitanje trenutka kad ?e postati iznimno tražen klasik. U biti cijene dobrih rabljenih primjeraka ve? su po?ele rasti, ali je iznimno otegotna okolnost što su tvorni?ki primjerci toliko rijetki da ih gotovo i nema. Nažalost, gotovo svi vlasnici bili su skloni tuningu, ugradnji snažnijih motora, sportskog ovjesa, drugih naplataka, a ?esti su i primjerci s brojnim karoserijskim dodacima ili kompletnim bodykitovima koji su potpuno naru?ili osnovnu formu dizajna.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com