Jedan od naj?eš?ih automobila na ovim prostorima 90-ih je svakako bio Škoda Favorit, koji je nudio dobar omjer cijene i kvalitete, uz dopadljiv dizajn. ?esi su u predstavnika C-segmenta polagali puno nade pa nije ni ?udo da su tom prilikom reinkarnirali slavno ime Favorit po uzoru na luksuznu limuzinu koja se proizvodila od 1936. do 1941.
Za razliku od Škode 120 i 130 Favorit se bazirao na klasi?noj koncepciji, s prednjim pogonom i motorom sprijeda. Odluka o drasti?nom zaokretu nije donesena preko no?i. Premda predstavljen 1987., razvijao se još od po?etka 80-ih. Dizajn je povjeren Nucciju Bertoneu, a on je osim peterovratne izvedbe koja se prodavala osmislio trovratnu i coupe, koje nikad nisu ugledale svjetlo dana.
Me?unarodni strojarski sajam u Brnu izabran je kao mjesto premijere, a Škoda Favorit uskoro je postala hit na tržištima u razvoju te je proizvo?a?a iz Mlade Boleslave financijski postavio na noge. Osim na podru?ju Balkana Favorit je bio iznimno popularan u Argentini, ?ileu, Kolumbiji, Ekvadoru, Peruu, Izraelu, Poljskoj i Rusiji.
Za pogon je izabran 1.3-litreni benzinac, koji je izveden iz jednolitrenog motora iz Škode 1000 MB, koji je ovisno o izvedbi razvijao od 54 do 68 KS. Sasvim dovoljno za automobil mase 840 kg, a dobrom dojmu doprinosio je i 5-stupanjski mjenja?. U konstruiranje ovjesa bio je uklju?en Porsche pa je Favorit nudi solidna vozna svojstva, a dokaz dobroj izvedbi je i primjetna popularnost na zapadnoeuropskom tržištu. Tvrda plastika armature bila je otporna na habanje, a to su posebno cijenili vlasnici karavanske izvedbe Forman, koja se dokazala kao izvrstan izvor za obitelj i biznis.
Naklada od milijun primjeraka veliko je priznanje posljednjem modelu Škode, prije dolaska Volkswagen Grupe, pod ?ijom je kapom stvoren nasljednik – Felicia.