3D crtanje u Renaultu: digitalna tehnika koja svaki crtež ?ini potpunim

0
394

Baš kao suvremena industrija filma, videoigara i kartografije, automobilska industrija u posljednjih nekoliko desetlje?a sve više ulaže u 3D modeliranje kako bi oživjela svoje projekte. Zato se danas, prije nego što završe na proizvodnoj liniji, automobili najprije ra?aju u 3D svijetu. Misija digitalnog oblikovanja vozila povjerena je dizajnerima kojima je svakoga dana na raspolaganju sve više digitalnih alata. Jedan takav alat je i 3D crtanje – revolucionarna tehnologija za izradu crteža bez olovke i plo?e! Dobro došli u budu?nost!

Tehnološki centar u Guyancourtu, 1. prosinca 2021. Osoba naoružana VR nao?alama i kontrolerom u svakoj ruci stoji nasred sobe i mahnito gestikulira. ?ini se kao da crta nevidljive linije po zraku – zanimljiv prizor koji neodoljivo podsje?a na svijet virtualnih igara. Pa ipak, ?ovjek koji crta, Udo, nije gamer, ve? dizajner! I u tom trenutku naporno radi. Njegova najnovija spravica? Alat za 3D crtanje – tehniku modeliranja koju trenuta?no uvodi Odjel za dizajn Renault Grupe.

ŠTO SVE UKLJU?UJE 3D CRTANJE?

3D crtanje poseban je oblik intuitivne tehnologije koja omogu?uje crtanje po zraku.
Crtanje po zraku? I Pablo Picasso je eksperimentirao s tom metodom 1949. Slavni španjolski slikar zamijenio je olovku upalja?em kako bi naslikao crteže s pomo?u svjetlosnih linija. Njegova djela ovjekovje?io je fotograf Gjon Mili, a tehnika crtanja postala je poznata pod nazivom svjetlosni crteži. Bila je to umjetni?ka forma koja je ve? tada predvidjela korištenje zraka kao slikarskog platna.

Do danas je tehnika 3D crtanja ostala više-manje ista, a upalja? i kameru zamijenile su VR nao?ale. Iako su prvi modeli takvih nao?ala predstavljeni prije 50 godina, njihova uporaba naglo je porasla u prošlom desetlje?u, kada su komercijalni modeli preplavili tržište videoigara.

Kada stave nao?ale, dizajnere kao da proguta virtualna stvarnost njihova studija. S po jednim kontrolerom u svakoj ruci biraju boje, crtaju linije, stvaraju oblike, ispunjavaju površine i mnogo toga drugog. Ra?unalni program pritom bilježi svaku njihovu kretnju.

GOTOVO NEOGRANI?ENA SLOBODA DIGITALNOG CRTANJA

Rad dizajnera po?eo se mijenjati ve? krajem 90-ih popularizacijom crtanja na digitalnim tabletima. Tehnika 3D crtanja ide korak dalje jer ne zahtijeva upotrebu tableta, olovke, miša ili radne površine. Nastupila je nova era dizajna, a dizajniranje automobila postalo je nezamislivo bez digitalnih alata.

„Renault Grupa ve? neko vrijeme iskorištava prednosti postoje?ih digitalnih alata, a danas je zakora?ila u novu eru dizajna.”

Napredak tehnologije i digitalizacija pružili su deset puta ve?u slobodu dizajnerima i u?inili njihove projekte još pristupa?nijima. Još nikada nije bilo tako lako izraditi 3D skicu, razraditi ideju, modelirati oblike (?ak i u mjerilu 1:1!) ili ispuniti 3D tijela. „To nam štedi vrijeme”, dodaje Udo. Ranije su nam bila potrebna najmanje ?etiri tjedna za skeniranje ili strojnu obradu podataka, dok se sada sve odvija u stvarnom vremenu. To je golema prednost.” Ukratko, 3D crtanje uvelike olakšava eksperimentiranje s novim idejama, budu?i da se one brže i lakše preta?u u stvarnost.

Jedini su nedostaci naprezanje o?iju, glavobolja te bol u le?ima i zglobovima koju neki dizajneri prijavljuju nakon duljeg rada. „Kada crtate u 360-stupanjskom okruženju, morate biti u dobroj formi i uzimati stanke svakih sat vremena”, kaže Udo.

Inženjeri ve? sada razmišljaju kako u?initi novu tehniku crtanja ugodnijom i smanjiti postoje?a ograni?enja. Primjerice, kako u?initi VR nao?ale lakšima. Trenuta?no razvijaju i nao?ale mješovite stvarnosti kako bi dizajneri mogli istovremeno raditi u virtualnom okruženju, pratiti zbivanja u stvarnom okruženju i komunicirati s kolegama.

SURADNJA 2.0

3D crtanje otvara novu mogu?nost za dizajnere jer sada mogu raditi istovremeno i na istim projektima, bez obzira na to gdje se nalazili.

„Dok god imate internetsku vezu, zemljopisne granice ne postoje. Imate dojam kao da ste u istoj sobi, iako ste udaljeni tisu?ama kilometara”, kaže Udo. Dva dizajnera mogu me?usobno komunicirati preko slušalica alata za 3D crtanje i mikrofona ugra?enog u VR nao?ale. Mogu razgovarati, pokazivati radove, pa ?ak i sura?ivati na zajedni?kim projektima: sve to iz udobnosti svojeg doma, ureda ili s bilo koje to?ke u svijetu.

Rezultat su beskona?ne mogu?nosti i znatno manji broj nesporazuma.
„Virtualna stvarnost uvodi nas u trodimenzionalni svijet u kojemu se možemo još preciznije izraziti.”

No to nije sve: optimiziran je i sâm radni postupak. Modeli se najprije izra?uju tehnikom 3D crtanja i zatim digitaliziraju. Digitalizirani dokumenti zatim se dostavljaju osobama koje rade na dizajnu i proizvodnoj liniji. Na primjer, dizajner može dostaviti digitalnu kopiju svojeg rada maketaru koji ?e prema njoj izraditi fizi?ki predložak ili pak inženjeru koji ?e procijeniti izvedivost dizajna.

Sli?no kao i digitalno modeliranje, 3D crtanje smanjuje vjerojatnost za nastanak nesporazuma i postupno ukida granice izme?u struka.

NOVI ALAT DIZAJNERA KOJI RADE U PROŠIRENOJ STVARNOSTI

Ve? neko vrijeme digitalno crtanje daje dizajnerima mo? da proizvedu više verzija svojih radova i da od samog po?etka rade brže i idu još dalje. Tehnika 3D crtanja dodatno je pridonijela tom trendu. Osim što smanjuje troškove i vrijeme proizvodnje, nova tehnologija olakšava pregled i ispravke radnih skica.

Konkretno, dizajneri sada mogu s ve?om preciznoš?u doraditi detalje svojih crteža, eksperimentirati s razli?itim vrstama površina, služiti se alatima za zrcaljenje kako bi dvodimenzionalne oblike pretvorili u trodimenzionalne objekte, poboljšati završnu obradu crteža i modela, prezentirati projekte u stvarnom vremenu, pa ?ak i ispisati svoje crteže s pomo?u 3D pisa?a.

Suvremeni dizajneri ne boje se iskoristiti brojne prednosti takve tehnologije te je kombiniraju s novim vještinama i ?itavim nizom alata kako bi izrazili svoje ideje u okviru proširene stvarnosti.

„Stvarne makete radnih verzija dizajna i dalje ?e nam biti potrebne jer kupci žele pravi proizvod, nešto što mogu dodirnuti i osjetiti.”

Prema Udu, 3D crtanje nije zamijenilo tradicionalne tehnike koje i dalje imaju ulogu. Digitalne i tradicionalne tehnike idu ruku pod ruku. Svaka od njih igra važnu ulogu u postupku dizajniranja automobila. Maketari i dalje koriste plastelin koji je idealan za oblikovanje siluete novog vozila i koji uvelike odre?uje uspješnost dizajna u njegovim završnim fazama. Sli?no tomu, tehnika 3D crtanja samo je polazište dizajnerskog procesa i nipošto ne zamjenjuje talent dizajnera.

3D crtanje omiljeno je i u drugim industrijama

Dizajneri Renault Grupe nisu jedini koji se koriste ovom novom tehnologijom. Ve? se primjenjuje u mnogim dizajnerskim školama, a koriste je i dizajneri koji rade na oblikovanju motocikala, sportskih cipela, biciklisti?kih kaciga i ruksaka. Vjerujemo da ?e u skoroj budu?nosti upravo ta tehnologija odlu?ivati o uspjehu brojnih projekata u razli?itim podru?jima, poput mode, dizajna interijera, medicine, arhitekture i razvoja videoigara.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com