40. Ro?endan: Fiat Panda (1980.)

0
463

Fiat Panda rijedak je dokaz da dizajn nužno ne ?ini automobil ve? je za kupce najve?a vrijednost njegova prakti?nost. Kutijasta forma Pande predstavljena 1980. osvojila je minimalizmom srca milijuna kupaca, prenosi RevijaHAK.

Mnogi automobili u povijesti dokazali su da ljepota nije presudan element koji ?e odlu?iti o odzivu tržišta. Prisjetimo se samo bestselera poput Spa?eka, Renaulta 4 ili VW Bube koji su pri prezentacijama bili predmetima podsmijeha javnosti. Tom krugu samozatajnih i neuglednih, ali uspjelih proizvoda mogli bismo pridružiti i Fiat Pandu.

Fiat Panda je proizvod nastao na razme?u dvaju ekonomskih razdoblja u kojima se svijet našao 1980. godine. Zadatak da izradi novi automobil kojim ?e Fiat krenuti u bolju budu?nost uprava je povjerila Giorgettou Giugiaru. Giugiarovo pero lako?om je iscrtalo vozilo koje se odli?no prilagodilo razdoblju štednje goriva. Mag dizajna izradio je mališana koji je pored male potrošnje mogao poslužiti i za prijevoz više?lane obitelji s neophodnim stvarima.

Kada je 1980. godine Fiat kona?no predstavio svoj novi automobil Pandu, bilo je vidljivo da je dizajner više pažnje posvetio komforu i prakti?nosti nego futuristi?kim linijama. Bio je to multifunkcionalni automobil, prava mjera za slobodu li?nosti osamdesetih. Nije tu bilo ni?eg suvišnog, jer je vo?eno ra?una da je tada od 17,6 milijuna automobila u Italiji, gotovo 57 posto otpadalo na klasu Pande koja je u Fiatu bila izme?u modela 126 i 127. Kutijasta karoserija bila je uobli?ena gotovo oštrim bridovima i prepuna kutova zbog koje su je prozvali sandukom na kota?ima. Niti unutrašnjost nije bila maštovitija, no zato je vo?eno ra?una o maksimalnoj iskorištenosti prostora. Tanka sjedišta – ligeštuli poput Spa?ekovih, bez obzira na jeftino?u izrade, pružala su dovoljno komfora. Sjedišta su imala i mogu?nost obaranja, pa se tako moglo zadovoljiti i avanturisti?ki nastrojene mlade generacije. Po potrebi mogli ste ih koristiti i u vrtu ili kampu! Sve je bilo upravo po mjeri mladeži željne putovanja i otkrivanja novih svjetova.

Naravno da formula živahnosti i neobveznosti ne bi bila potpuna bez odgovaraju?ih motora. Oni su bili sasvim dovoljni za gradske prilike, ali se Panda nije trebala sramiti i krajnjih brzina na autocestama. Fiat je iskoristio agregate iz Fiata 126 (zrakom hla?eni dvocilindri?ni motor sa 650 ccm i 30 KS) i Fiata 127 (vodom hla?eni ?etverocilindri?ni motor s 900 ccm i 45 KS).

Tijekom godina, motori su zapravo bili jedino što je Fiat mijenjao u ?itavom konceptu. Umjesto prekrajanja karoserije prema muši?avim zahtjevima stilista, Fiat je odlu?io mijenjati samo ispod lima. Krajem lipnja 1983. predstavljena je Panda 4×4. U dizajnerski nepromijenjenu karoseriju ugradili su u suradnji s austrijskim Steyrom pogon na sve kota?e. Mala Panda tako je 1989. godine pratila i Fiatovu ekspediciju na obilježavanju obljetnice utrke Peking – Pariz u dužini 22.000 km. Prva je generacija proizvedena u preko 4 milijuna primjeraka u 60 razli?itih komercijaliziranih verzija, a karijeru je završila 2003. godine.

Tekst: Marijo Zrna / RevijaHAK

Izvor: RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com