40. Ro?endan: Porsche 928 (1977.)

0
690

Luksuzni GT na tržište je stigao 1977. godine, ve? slijede?e okitio se naslovom Europskog automobila godine, ali svejedno Porsche 928 nije uspio. Zamišljen je kao nasljednik Porschea 911, ali kupci ga nikad nisu ni izbliza dobro prihvatili. Na tržištu se zadržao do 1995. godine, a sveukupno je prodan u 60.000 primjeraka.

Tadašnji direktori Porschea imali su dobru viziju. Tržišne brojke 911-ice pomalo su posustale pa su odlu?ili stvoriti model koji je jednako brz, atraktivan i poželjan, ali istodobno nudi više komfora, luksuza i opreme te na neki na?in ispravlja sve grubosti Porschea 911 u svakodnevnoj vožnji. Novinari su njihovu viziju nagradili titulom Europskog automobila 1978. godine.

Porsche je od osnutka 1949. godine proizveo svega sedam modela s motorom sprijeda. ?etiri od njih su coupe koncepcije, a jedan od njih je 928. No, jedini je model u povijesti koji je imao 8-cilindri?ni motor smješten sprijeda, a ujedno je i prvi Porsche u povijesti s motorom V8.

Ferdinand Porsche i njegov glavni menadžer Ernst Fuhrmann prevarili su se u predvi?anjima da se modelu 911 bliži zenit karijere. Obzirom da su htjeli komforan GT središnje smješten motor nije dolazio u obzir pa je izbor pao na koncepciju s motorom sprijeda i pogonom straga. Utjecaj naftne krize još se prili?no osjetio pa je i izbor motora bio racionalan kako bi se istodobno zadovoljila želja za performansama i razumnom potrošnjom. Atmosferski 4.5-litreni benzinac V8 s 240 KS bio je sasvim dovoljan da Porsche 928 privu?e veliku pažnju javnosti na premijeri 1977. na salonu automobila u Ženevi.

Transaxle koncepcija nudila je raspored mase od idealnih 50:50, a mjenja? je bio 5-stupanjski ru?ni, dok se kasnije ponuda proširila i na 3-stupanjski automatski koji korijene vu?e iz Mercedes-Benza. Koncepcijom 2+2 Porsche 928 nudio je osjetno više mjesta straga od modela 911. Ve? 1980. godine na tržište je stigao Porsche 928 S obujmom pove?anim na 4.7 litara motor je osnažen na 300 KS, a od 1984. razvijao je 310 KS. Imao je ponešto tvr?i ovjes, snažnije ko?nice i 16-colne naplatke.

Još zanimljiviji je Porsche 928 S4 s motorom 5.0 V8 sa 320 KS, koji je stigao 1986. godine. Od 1988. nudila se i izvedba Club Sport s masom smanjenom za 100 kg i ZF-ovim zatvara?em diferencijala. Najpoznatiji i najsnažniji je Porsche 928 GTS s motorom 5.4 V8 nabijenim na 350 KS, koji je stigao krajem 1991. godine.

Visoki troškovi održavanja srozali su cijenu rabljenih primjeraka. Danas se trendovi okre?u pa Porsche 928 postaje sve skuplji i poželjniji, ali je prili?no teško prona?i originalan primjerak, dok je masa njih nestru?no tunirana. Porscheov povratak V8 motorima smještenim sprijeda dogodio se tek 2005. godine s modelom Cayenne, a nastavio Panamerom.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com