Idejni nasljednik popularnog Spa?eka, odnosno modela 2CV, Citroën Dyane koristio je istu platformu, a ?ak se ni vizualno nije puno razlikovao od starijeg brata. Ali, nije zamišljen kao klasi?na zamjena za 2CV, nego se na tržištu trebao pozicionirati izme?u Spa?eka i Amija. Citroën Dyane nastao je kao svojevrstan odgovor na pad prodaje Spa?eka i na konkurenciju u obliku Renaulta 4, predstavljenog 1961.
Formula se pokazala razmjerno uspješnom pa je osvojio srca mnogih kupaca i dosegao nakladu od impresivnih 1.443.583 primjeraka. Ali, ipak nije opravdao o?ekivanja. Zakašnjeli odgovor na Renault 4 nije se mogao mjeriti funkcionalnoš?u, ponuda prostora bila je ispod o?ekivanja u usporedbi s vanjskim gabaritima, a mekani lim dodatno je kvario dojam. Ali, unato? tim nedostacima šarm i stil su neosporni pa i danas ima brojne fanove.
Citroën Dyane zapravo je svojevrsna kombinacija ponešto izmjenjene karoserije Spa?eka, dok se ispod lima nalazila mehanika modela Ami pa je za pogon koristio 4-taktni zrakom hla?en bokser motor s dva cilindra. Obujam je prvotno iznosio 425 ccm (21 KS, 100 km/h), a kasnije je rastao na 435 ccm (26 KS, 115 km/h) te kona?nih 602 ccm sa 29 i 32 KS. Performanse su bile bolje od Spa?ekovih pa je najsnažnija izvedba postizala solidnih 120 km/h.
Zanimljive karakteristike Citroën Dyane bile su suho kva?ilo, diferencijal sa spiralnim nazubljenjem, spiralne opruge sa uzdužnim povezivanjem prednjih i stražnjih kota?a, hidrauli?ni amortizeri i ru?na na prednjim kota?ima, koja nije bila pouzdana. Ru?ni mjenja? podignut visoko na armaturi, kao i na Renaultu 4, još je jedna specifi?nost francuskih automobila 60-ih.
Na našim prostorima popularnost može zahvaliti proizvodnji u pogonu Cimos u Kopru. Prodavao se pod imenom Citroën Diana, nije bio jeftin, ali popularnost može zahvaliti solidnim terenskim sposobnostima za jedan, prvenstveno, cestovni model. Udobnost je bila na zavidnoj razini, kao i štedljivost pa je potrošnjom od oko šest litara Diana bila osjetno ekonomi?nija od doma?e konkurencije. Osim u Francuskoj i bivšoj Jugoslaviji, Citroën Dyane proizvodio se u Španjolskoj i Iranu.