50. Ro?endan: Ford Escort (1968.)

0
744

Nakon što su odlukom uprave Forda britanska i njema?ka podružnica ujedinjene po imenom Ford Europe, sredinom 60-ih godina prošlog stolje?a, krenuo je razvoj modela Ford Escort.

Na tržište je stigao kao zamjena za model Anglia, ali je koristio brojne njegove mehani?ke komponente pa su zlobnici prvi Ford Escort zvali zastarjelim automobilom zapakiranim u novu i lijepu karoseriju. No, Ford Escort nije podbacio.

Razvijen je u Engleskoj, prvi primjerci po?eli su se proizvoditi još 17. studenog 1967. godine, ali službena premijera i po?etak prodaje krenuli su 1968. godine pa se zbog toga ona uzima kao godina ro?ena prvog Escorta. Tvornica u Halewoodu prvih je godinu dana proizvodila isklju?ivo modele s volanom na desnoj strani, a tek krajem 1968. s proizvodnih traka po?ele su silaziti i izvedbe s volanom na desnoj.

Prvi Ford Escort u Engleskoj je bio iznimno uspješan. Na kontinentu nije bio tolika zvijezda, ali se razmjerno uspješno borio s Opel Kadettom, makar je Nijemac bio uspješniji po prodajnim brojkama. Standardni pogon straga te 4-stupanjski ru?ni mjenja? bili su dobra kombinacija, ali fanovi su ga najviše voljeli zbog prednjeg ovjesa MacPherson, koji je nudio izvrsnu kontrolu pa stoga ne ?udi da su sportske izvedbe bile vrlo uspješne na kružnim utrkama, ali i relijima.

Ford Escort se inicijalno prodavao kao 2-vratna limuzina, a izvedba sa ?etvero vrata stigla je tek 1969. godine. Me?u poduzetnicima je bila vrlo popularna i karavanska izvedba, koja je zapravo bila 3-vratna, ali je utovarni prostor bio za ?ak 40 posto izdašniji od prethodnika – Ford Anglia 105E Estate.

Standardni motoru bili su benzinci obujma od 0.9-litrenog do 1.6-litrenog, svi 4-cilindraši, oznake Crossfolw. Lotus i Cosworth pozabavili su se motorima 1.6 pa su trka?e verzije ispaljivale i po 200 KS. Kupcima je najzanimljiviji bio model RS1600, koji je 1972. godine zamijenjen izvedbom RS2000, koja je pod haubom donosila 2-litreni motor Pinto TL20H.

Pouzdana i jednostavna mehanika vlasnicima je išla na ruku, zbog jeftinijeg održavanja. Ford Escort mamio je dobrim izgledom, a to što je sa stajališta mehanike bio nekoliko godina u zaostatku za direktnim konkurentima potencijalni kupci mu nisu zamjerali, jer im se takav pristup u eksploataciji vra?ao manjim troškovima.

Druga generacija na tržište je stigla 1974. godine, a Ford Escort se kao model zadržao u ponudi sve do 1998., kad ga je zamijenio Focus. Na siromašnijim tržištima šesta generacija Ford Escorta zadržala se sve do 2004. godine. Zanimljiv je podatak da je 2014. na tržištu Kine aktualni Ford Focus preimenovan u Escort.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com