Defender, odnosno Series modeli vjerojatno su najpoznatiji Land Roveri. Nakon što su vidjeli i koristili američke Jeepove za vrijeme i nakon Rata, Britanci su na svoj način razvili istu formulu terenskog auta sposobnog i za obavljanje poljoprivrednih poslova u ulozi traktora ili malog kamiona.
Kroz desetljeća nastale su razne specijalizirane izvedbe; od vojnih, preko vatrogasnih do medicinskih, i od pick-upova s platnenim krovom do putničkih modela s 12 sjedišta. Neki su bili tvornički iz Rovera (kasnije British Leylanda), a neke su prerađivale vanjske firme, pa su tako nastali i bageri, ralice, i neki od neobičnih modela koje ćemo spomenuti u nastavku teksta.
1. Željeznički
U West Midlands su 1961. novinari pozvani vidjeti Land Rovere s 2.25 l Perkins dizel motorima konvertirane na željezničke kotače. Uskoro su korišteni i za prave ranžirne poslove.
2. Amfibijski
OTAL (One Ton Amphibious Land Rover) je amfibijski prototip iz 1965. Napravljen je za australsku vojsku, koristi 2.6 redni šestcilindarski benzinski motor, a pogon i upravljanje u vodi izvodi se preko kotača.
3. 6×6
Postoje vojne, ali i civilne verzije. Temeljen je na šasiji 110, ali je produljena za dvije stražnje osovine. Zadnja, 3. osovina, pogonjena je po potrebi, samo za offroad vožnju.
4. Gusjeničar
1958. Cuthbertson je proizveo Land Rovera s gusjenicama. Pretpostavlja se da ih je proizvedeno ukupno manje od 20.
5. Šumarski
Roadless Traction Ltd. je tvrtka koja se uglavnom bavila konverzijom traktora na pogon na sve kotače, a početkom 1960-ih su nekoliko Land Rovera prilagodili šumarskim poslovima. Tako su ovi Forest Roveri, osim što su i tvornički često imali kardanske izlaze, još više približeni ulozi traktora, poljoprivrednih i šumarskih radnih strojeva.
6. Kamion s kabinom naprijed
1966. Rover je proizveo prvi, demonstracijski Land Rover kamion s kabinom naprijed, cab forward model.
7. Prvi proizvedeni
Godine 2018. je pronađen i prvi prozivedeni Land Rover (1948.), kojeg dijeli tek oko godina dana od prve skice, nastale u pijesku plaže i razgovoru braće Wilks (Maurice je bio inženjer, a Spencer poslovni rukovoditelj).
Osim navedenih, postoje i brojne specijalizirane izvedbe. Od 1980-ih Series modeli dobivaju naziv Defender, a brojevi poput 90 ili 130 ne znače nužno međuosni razmak u inčima. Aktualna generacija počela se proizvoditi 2019.
naslovna foto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Land_Rover_109_IIA_Forward_Control_Fire_Engine_pic1.JPG