Godina 2022. sve?ana je godina u Opelu – brand sa sjedištem u Rüsselsheimu ve? slavi svoju 160. godišnjicu, zajedno s 30. ro?endanom pogona u Eisenachu. A jedan od najpopularnijih automobila ovog proizvo?a?a slavi 40. godina: Opel Corsa, koja je prodana u milijunima primjeraka. Novi Opel može dodati još jedno zna?ajno postignu?e: brand s munjom dosegnuo je prekretnicu u proizvodnji proizvevši 75 milijuna primjeraka. Vozila koja su inovacije uvijek ?inila pristupa?nima širokom rasponu kupaca te time u?inili ljude mobilnima. Visokou?inkoviti modeli koji kombiniraju emocije i svakodnevnu prakti?nost. Kao predstavnik 75 milijuna Opelovih automobila, elektrificirani, „jubilarni” Grandland GSe koji je lokalno bez emisija danas je izišao s proizvodne trake – Opel „proizveden u Eisenachu”.
„75 milijuna Opelovih vozila – stvarna prekretnica u Opelovoj proizvodnji automobila. Ta impresivna brojka pokazuje Opelovu važnu ulogu u demokratizaciji tehnologija i rješenja za mobilnost tijekom desetlje?a i u budu?nosti. Redefiniramo mobilnost – s jasnim ciljem da do 2028. postanemo u potpunosti elektri?ni brand u Europi, s automobilima koji nude užitak vožnje i odgovornost. Naši novi sportski i elektrificirani modeli GSe još su jedan korak u tom smjeru”, izjavio je glavni izvršni direktor Opela Florian Huettl.
Opel je nedavno objavio da ?e oživjeti GSe kao podbrand za dinami?ne, elektrificirane modele, a GSe sada zna?i Grand Sport electric. Novi Opel Grandland GSe slijedi Astru GSe i Astru Sports Tourer GSe. To je plug-in hibrid visokih performansi s pogonom na sva ?etiri kota?a – pravi pionir u kompaktnoj klasi SUV-ova.
Grandland GSe kombinira 1,6 benzinski motor s turbopunja?em i dva elektromotora – po jedan na svakoj osovini – za snažnu izlaznu snagu sustava do 221 kW / 300 KS (potrošnja goriva prema Globalno uskla?enom ispitnom postupku za laka vozila (WLTP), ponderirana, kombinirana : 1,3 l / 100 km; 31 – 29 g/km CO2). Plug-in hibridni pogonski sklop ?ini Grandland GSe snažnim sportskim automobilom s pogonom na sva ?etiri kota?a s optimalnom trakcijom i najboljim ubrzanjem s mjesta u klasi. Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se za samo 6,1 sekundu, a maksimalna je brzina 235 km/h (135 km/h na elektri?ni pogon).
Poput Astre GSe, preduvjeti za posebno dinami?an i zabavan na?in vožnje Opel Grandlanda GSe leže u njegovu jedinstvenom kalibriranju ovjesa i upravljanja, s ?vrš?im oprugama i prigušiva?ima s tehnologijom KONI FSD (eng. Frequency Selective Damping). Time se omogu?uju razli?ite karakteristike prigušivanja za agilno rukovanje i superiornu udobnost. Novi Grandland GSe tako pokazuje kako donosi revolucionarne tehnologije u kompaktnu klasu i istovremeno kombinira užitak u vožnji i odgovornost.
Prekretnice u proizvodnji: od prvog milijuna do 75 milijuntog Opela
Sve do 75 milijuntog vozila, Opel je predstavio mnoga popularna i legendarna vozila tijekom više od 120 godina proizvodnje automobila. Modelima kao što su „Doktorwagen” sa 4/8 KS iz 1909. ili „Laubfrosch” sa 4/12 KS, Opel je prestižno vozilo za dobrostoje?e kupce pretvorio u automobile za mnogo širu publiku u ranoj fazi.
Godine 1940. proizveden je milijunti Opel, Kapitän sa samonosivom karoserijom i samostalnim prednjim ovjesom – dizajnom koji, zahvaljuju?i svojoj maloj težini, istovremeno osigurava poboljšano iskustvo vožnje i nisku potrošnju goriva. 2 milijunti automobil s munjom slijedi 1956. – tako?er Kapitän. Posebne zna?ajke: Opel je prvi njema?ki proizvo?a? koji je u to vrijeme postigao tako visoku koli?inu proizvodnje. Sukladno tome, poduze?e je svoje „jubilarno” vozilo pretvorilo u jedinstveni automobil: Kao izvanredni vode?i model branda, kremasto bijel Opel dobio je premaz od 24-karatnog zlata na svim kromiranim dijelovima.
U narednim godinama „milijuni” slijede sve brže i brže. Pove?anje brzine proizvodnje nije samo izraz motorizacije koja sve brže napreduje – demokratizacije mobilnosti – ve? i rezultat ?injenice da je proizvodnja postala modernija i u?inkovitija. Samo 15 godina poslije, 1971., 10 milijunti Opel izašao je s proizvodne trake u postrojenju u Rüsselsheimu: Rekord C Caravan. Jubilej koji se tako?er obilježava na veliki na?in. Po jedan Opel iz dnevne proizvodnje „10 milijuntog” poklanja se premijerima saveznih država u kojima je Opel u tom trenutku imao postrojenja: Hessen (Rüsselsheim), Sjeverna Rajna-Vestfalija (Bochum) i Porajnje-Fala?ka (Kaiserslautern).
Godine 1983. srebrno-sivi Senator CD 20 milijunti je Opel koji je izašao iz proizvodnog postrojenja u Rüsselsheimu. A u istom je desetlje?u i 25 milijunti model Opela – Omega A Caravan – proizveden u glavnom Opelovu postrojenju. Omega A vrhunski je model branda od sredine 1980-ih do ranih 2000-ih, a mala Opel Corsa i Kadettov nasljednik Astra tako?er su postali uspješni automobili kompaktne klase koji su se prodali u više od milijun primjeraka. Nakon ujedinjenja njema?ke oko 4,13 milijuna primjeraka Astre F izašlo je s proizvodne trake izme?u 1991. i 1997. To je ?ini najprodavanijim Opelovim modelom do danas. ?ast 50 milijuntog Opelovog automobila ponovno je pripao Omegi. Proizvodno postrojenje napušta u prosincu 1999. kao srebrna limuzina tada sveobuhvatno unaprije?ene B generacije.
A sada slijedi sljede?a velika prekretnica sa 75 milijuntim Opelom: novim Grandlandom GSe brand pokazuje kako se iznimno sportski užitak vožnje može odgovorno kombinirati s emocionalnim dizajnom i sveobuhvatnom svakodnevnom prakti?nosti. Automobil i koncept vožnje kojim brand nastavlja unaprje?ivati budu?nost mobilnosti. Ve? je danas jasno da ?e model koji je lokalno bez emisija te u potpunosti elektri?an iza?i iz tvornice prilikom Opelove sljede?e godišnjice proizvodnje.