Premda najave zvu?e odli?no, brojni stru?njaci slažu se u stavu da ?e Tesla i Elon Musk prije završiti na Marsu nego imati takvo vozilo, prenosi RevijaHAK.
Zahvaljuju?i odli?nim performansama dionica Tesle, direktor tvrtke i jedan od suvlasnika dobio je bonus od 2.1 milijarde dolara. Pumpanje vrijednosti kompanije se nastavlja, a treba biti objektivan i re?i da u ?etiri posljednja kvartala Tesla posluje s dobiti. No, najava Elona Muska da ?e Tesla imati, posljednji peti stupanj autonomije do kraja godine mnoge je zaprepastila. To doslovno zna?i da ?ete u Tesli od 2021. godine biti samo putnici, mo?i ?ete zaspati i prepustiti se kompjuterima, kamerama, radarima, koji ?e upravljati automobilom.
U izjavama ameri?kim medijima na njega su se poprili?no grubo obrušili stru?njaci: Jason Levine (direktor u Centru za sigurnost automobila), John Krafcik (direktor Waymoa, koji radi na autonomnoj vožnji), Sam Abuelsamid (analiti?ar Guidehouse Insightsa) i Missy Cummings (direktorica laboratorija za automatiziranje na Sveu?ilištu Duke).
– Vozila koja oni konstruiraju nikada ne?e imati pet stupanj autonomije. To je glupost. Trebao bi zašutjeti prije nego što uspije nešto konkretno napraviti – rekao je Sam Abuelsamid.
Missy Cummings misli da Tesla ne može posti?i ni ?etvrti stupanj autonomije (ve?inu situacija automobil može sam procesirati, bez pomo?i voza?a):
– Percepcijski sustavi ne rade dobro u nekim osjetljivim vremenskim situacijama, na prijer na cestama s dugim sjenama. Poznat nam je Teslin percepcijski sustav i on je doista loš.
John Krafcik, direktor Waymoa, koji je najdalje odmaknuo u razvoju autonomnih vozila, još je prošle godine ustvrdio da je peti stupanj autonomije mit, koji ?e teško dosti?i. Za kraj, ovi stru?njaci su poru?ili da ?e Musk prije završiti na Marsu nego imati vozilo s petim stupnjem autonomije.
Izvor: HAK