S proizvedenih preko 15 milijuna primjeraka od 1990. do danas Renault Clio stekao je slavu najprodavanijeg francuskog automobila svih vremena i prvog kojem je uspjelo ste?i dvostruku titulu europskog automobila godine, prenosi RevijaHAK.
Clio je u gr?koj mitologiji poznata kao k?i Zeusa i Mnemozine uz što je i gr?ka muza povijesti. Stari Grci su potom napravili izvedenicu Klio što bi se dalo prevesti kao „slava“. Odmah u startu treba tu naglasiti da je Clio srušio i višedesetljetnu ku?nu tradiciju imenovanja modela Renaulta brojkama. U Renaultu su bili uvjereni da korištenje imenica daje topliji i ljudskiji aspekt vozilima uz i laku pamtljivost.
Dakle, Renault je u startu, 1990. godine, pri predstavljanju novog svestranog mališana po imenu Clio, prorekao uspješnu i slavnu budu?nost svom novom modelu. Clio je bio zamjena za Renault 5 koji je s više od pet milijuna proizvedenih primjeraka bio do tada rekorder prodaje marke. No, malo je toga bilo sli?no izme?u dvaju bestsellera. Clio je bio dizajniran za stepenicu više – mali automobil s karakteristikama velikog. Zadržavši uglavnom kompaktne dimenzije petice kao standard eksterijera, u interijeru je Clio bio s karakteristikama opreme iz viših segmenata. Dizajn nasljednika „petice“ trajao je gotovo pet godina, a svoje prijedloge je dao ?ak i Giorgetto Giugiaro.
Dizajn je naposljetku potpisao ku?ni Style Renault, a Giugiarove neiskorištene ideje u nekim detaljima mogli smo vidjeti na Fiat Puntu. Renault je Clio usmjerio prema rastu?oj skupini kupaca koji su željeli više udobnosti i svestranosti, ali u kompaktnom formatu Renaulta 5 kojeg je vanjskim dimenzijama (3710 mm) nadmašio za 120 mm (u usporedbi s verzijom „petice“ s troja vrata) uz napomenu da je Clio imao me?uosovinski razmak za 60 mm.
U skladu s ve?im zahtjevima kupaca Clio je nudio klima ure?aj, servo upravlja?, elektri?no podesiva i grijana vanjska ogledala, automatski mjenja?, ABS… Dostupne su u startu bile karoserijske izvedbe s dvoja i pet vrata, a razine opremljenosti rangirane su od bazne RL, potom RN i do luksuzne RT. Za motorizaciju su pri predstavljanju izabrana dva benzinska agregata – 1,2 sa 55 KS i 1,4 sa 75 KS te jedan 1,9 dizelaš sa 64 KS.
Snaga motora prenosila se u svim slu?ajevima putem petstupanjskog mjenja?a, a kod ja?eg benzinca dostupan je bio po izboru i automatik. Po pitanju podvozja kod Clija su iskorištene tehni?ke finese koje je dvije godine ranije ponudio Renault 19.
Motorizacija je ubrzo narasla sukladno zahtjevima tržišta u kojem kontekstu treba izdvojiti 1992. predstavljen Clio 16V ?iji je 1,8 litarski benzinac davao respektabilnih 135 KS dovoljnih za krajnji brzinski doseg od 210 km/h. U ?ast osvojene titule F1 ekipe Williams Renault, 1993. je na salonu automobila u Ženevi predstavljen i legendarni Clio Williams prepoznatljiv po isklju?ivo tamnoplavoj boji karoserije i zlatnim alu naplatcima. Pokretao ga je motor snage 150 KS dovoljan za 215 km/h. Ekskluzivnost ove limitirane serije bila je potkrepljenja posebnom zlatnom plo?icom sa serijskim brojem smještenoj u interijeru automobila.
Tekst: Marijo Zrna / RevijaHAK
Izvor: HAK