Ulje gubi svojstva s vremenom, a ?esto je kontaminirano sitnim ?esticama koji nastaju kao produkti djelovanja mjenja?a, prenosi RevijaHAK.
Mjenja?i tako?er zahtijevaju podmazivanje, a o uljima u mjenja?u malo se piše. Naime, preporu?uje se i promjena ulja u mjenja?ima. Naj?eš?i intervali u automatskim mjenja?ima su od 90.000 do 120.000 kilometara, ovisno o optere?enjima automobila. Tako bi trebalo biti i s ru?nim mjenja?ima ili biste ulje trebali mijenjati svakih šest do osam godina. Naravno, sve ovisi i o stilu vožnje. Sportski automobili i agresivnije mijenjanje automobila ne djeluju blagotvorno na mjenja? i ulje.
Ulje u mjenja?u podmazuje sve klju?ne dijelove, smanjuje trenje, ali ih i hladi te smanjuje opasnost od korozije. Ulje gubi svojstva s vremenom, a ?esto je kontaminirano sitnim ?esticama koji nastaju kao produkti djelovanja mjenja?a. U ranijoj fazi ulje transportira te sitne ne?isto?e prema filtru, ali kasnije, ne mijenja li se, izgubit ?e tu sposobnost pro?iš?avanja te ?e i samo biti zasi?eno sitnim ?esticama.
Primijetite li težu promjenu brzina, osobito s ru?nim mjenja?ima, ili probleme pri prebacivanju u prvi i drugi stupanj prijenosa, to bi mogao biti znak dotrajalog ulja u mjenja?u i nužnosti promjene.
Ulja u ru?nim mjenja?ima ima radni vijek oko 150.000 kilometara – ako proizvo?a? nije naveo termine zamjene.
Mijenjanje ulja je kompleksan posao, posebice kod automatskih mjenja?a (tamo je potrebno i ispiranje mjenja?a), pa, ako niste sigurni u svoje servisne sposobnosti, bolje je obratiti se mehani?aru. Cijene izmjena ulja u automatskim mjenja?ima su od 1300 do 2000 kuna.
Izvor: HAK