Aston Martin Valkyrie zapravo je trka?i model s cestovnom homologacijom, originalno je razvijen kao projekt oznake AM-RB 001, ?ime je jasno nazna?eno kako je nastao suradnjom Aston Martina i Red Bulla.
Jedna od najve?ih zvijezda ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi, pruža iznimne performanse, gotovo na razini bolida Formule 1.
1. Motor je kreacija Coswortha
Engleska tvrtka proslavila se brojnim suradnjama s Fordom, a 80-ih i 90-ih dora?ivali su motore za Opel, Mercedes-Benz… Novo razvijeni 6.5-litreni V12 kakav koristi Aston Martin Valkyrie ispaljuje 820 KS, a snagu prenosi putem 7-stupanjskog automatskog mjenja?a s dvostrukom spojkom.
2. Omjer mase i snage je 1:1
Istim podatkom hvali se i Koenigsegg One:1, ali Aston Martin Valkyrie ima manju masu i manju snagu. To mi nije nedostatak u usporedbi sa švedskim konkurentom, ?ak naprotiv, manja masa jamstvo je bolje agilnosti. Dakle, uz 820 KS i 820 kg do 320 km/h sprinta za manje od 10 s, dok najve?a brzina iznosi više od 400 km/h.
3. Proizvodit ?e ga isti radnici kao i Ford GT
Monocoque od uglji?nih vlakana klju?an je za iznimnu torzijsku krutost. Zbog toga je angažirana tvrtka Multimatic, koja je vode?a u svijetu. Zanimljivo, ista tvrtka proizvodi dijelove od uglji?nih vlakana za aktualni Ford GT.
4. Kupovat ?e ga isklju?ivo kolekcionari
Proizvodnja je ograni?ena na 175 primjeraka, uklju?uju?i i sve prototipe. Svega 150 bit ?e ih namijenjeno cestovnoj upotrebi, dok ?e se preostalih 25 koristiti isklju?ivo za nastupe u raznim auto-moto natjecanjima.
5. Prvi primjerci stižu tek 2019.
Aston Martin Valkyrie službeno je predstavljen na salonu automobila u Ženevi, ali tek sad slijede mukotrpna i dugotrajna testiranja, kako bi se otklonile sve ‘dje?je bolesti’ pa proizvodnja kre?e najranije u drugom kvartalu 2019.
6. Rimac je isporu?io baterije
Nakon uspješne suradnje s Koenigseggom Mate Rimac isporu?io je baterijski paket za Aston Martin Valkyrie te je time još jednom dokazao kako u svijetu elektri?nih i hibridnih hipersportaša tvrtka iz Hrvatske postaje nezaobilazna.