Novi turbobenzinac 1.5 TSI motor je od kojeg u Wolfsburgu puno o?ekuju pa s prodajom starta u redizajniranom Golfu. Naravno, kasnije ?e biti raspoložim u brojnim modelima Volkswagen Grupe. Nakon Golfa osvanut ?e u Passatu, a ve? krajem ove godine na?i ?e se pod haubom Audija A3 i A4, a po?etkom 2018. smjestit ?e se i u Škodu Octaviju. Dakle, 1.5 TSI name?e se kao nova zvijezda me?u benzincima, sukladno najavama o sve bližem kraju dizelskih motora, ?ije je izumiranje uvelike ubrzala skandalozna afera Dieselgate.
No, vratimo se novom turbobenzincu 1.5 TSI, koji ?e nositi oznaku BlueMotion. Nastao je na bazi starog 1.4 TSI, a pove?anjem hoda klipa sa 80 na 85,9 mm, uz isti provrt od 74,5 mm, obujam je pove?an sa 1390 na 1499 ccm. Tlak ubrizgavanja goriva pove?an je na 350 bara, a turbopunja? je promjenjive geometrije, što je prvi uveo Porsche u modelima 911 i 718 Cayman.
Na Vienna Motor Symposiumu stru?njaci iz Volkswagena posebno su istaknuli zadovoljstvo implementacijom sustava za deaktivaciju cilindara, koji se obilato koristi na motorima s osam ili više cilindara, a u slu?aju motora 1.5 TSI dostupan je samo u kombinaciji s automatskim mjenja?em DSG. Pri konstantnoj brzini od najviše 130 km/h sustav isklju?uje dva cilindra te se time ostvaruju dodatne uštede na potrošnji goriva.
Volkswagen Golf prvi probija led u izvedbi 1.5 TSI. Nudit ?e se u varijanti sa 130 KS i 200 Nm te sa 150 KS i 250 Nm. Prosje?na potrošnja slabije izvedbe iznosi 4,6 l, a snažnije 4,9. Dakle, realno oba se mogu voziti s prosjekom od šest do 6,5 litara pa se stoga name?e logi?no pitanje… Tko više želi dizelaša?