Irski avioprijevoznik Ryanair snizio je ciljani broj putnika u ovoj godini, pridruživši se nizu europskih prijevoznika koji su najavili dodatno smanjenje kapaciteta zbog opetovanog rasta broja zaraženih Covidom-19 i ograni?enja putovanja.
„Zima 2020. bit ?e za otpis“, predvidio je izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary u razgovoru za Reuters.
Ryanair sada o?ekuje da ?e u fiskalnoj godini do kraja ožujka 2021. prevesti 50 milijuna putnika, dvije tre?ine manje nego prošle fiskalne godine. U svibnju snizili smo ciljanu brojku na 80 milijuna, u srpnju na 60 milijuna, a mogla bi pasti još i niže, dodaje O’Leary.
Najve?i europski niskobudžetni prijevoznik sprema se prema njegovim najavama zatvoriti nekoliko baza a u nekima ?e smanjiti kapacitete.
Oporavak od posljedica pandemije koronavirusa i mjera njezina suzbijanja neravnomjeran je i teži no što se o?ekivalo, zbog ograni?enja putovanja i karantene u zemljama diljem Europe, tvrde zrakoplovne tvrtke.
Ryanairov konkurent easyJet ve? je ukinuo 4.500 radnih mjesta i zatvorio tri baze u Velikoj Britaniji, a u utorak je dodatno smanjio raspored letenja u teku?em tromjese?ju.
Ma?arski Wizz Air svojedobno je najavio agresivne poteze radi pove?anja tržišnog udjela i novu bazu u zra?noj luci London Gatwick, da bi prošlog tjedna smanjio obujam poslovanja u teku?em kvartalu na 60 posto kapaciteta, s prethodno o?ekivanih 80 posto.
Ukupno su rasporedi putovanja na bliže destinacije u rujnu smanjeni na 43 posto europskih kapaciteta, s kolovoških 47,6 posto, rekla je analiti?arka Barclaysa Rishika Savjani, a to je samo dio pri?e.
„Mislimo da se potražnja kre?e ispod tih razina i zato o?ekujemo slabiju iskorištenost kapaciteta u putni?kom prijevozu i niže cijene u tom tromjese?ju“, rekla je Savjani.
„Cijene ?e se žestoko spuštati“ u sljede?im mjesecima, rekao je šef Ryanaira, koji je me?u prvima upozorio na izgledni cjenovni rat prijevoznika, potaknut epidemijom. Praksa je krenula u Kini, ?ije se tržište oporavlja i neki prijevoznici sada nude povoljne pakete usluga.
U takvim bi uvjetima tradicionalni prijevoznici, poput Air France-KLM-a i Lufthanse, mogli biti prisiljeni zatražiti dodatnu pomo? države, povrh ve? odobrenih milijardi eura, upozoravaju analiti?ari. Air France mora se snažno oporaviti kako bi izbjegao nacionalizaciju, dodaje Reuters.
HINA