Luksuzni SUV više srednje klase, nastao na uspješnim temeljima G-klase, Mercedes-Benz je mislio nazvati M-klasom, ali BMW to nije dozvolio. Obzirom da su zaštitili slovo M Bavarci su digli pobunu pa su u Mercedes-Benzu pronašli kompromisno rješenje i nazvali ga ML. Prva generacija oznake W163 na tržište je stigla 1997., a razvoj su zapo?eli još 1991. u suradnji s Mitsubishijem koji je trebao donirati platformu Pajera. No, suradnja je prekinuta ve? 1992. pa je Mercedes-Benz ML stvoren unutar ku?e.
Ozbiljan razvoj nastavio se tek 1993., a kulminirao je 1996. kad je predstavljen koncept AAVision. Na uspješnim temeljima tog koncepta nastao je prvi ML koji je kupce osvojio dotad nezamislivo dobrim koktelom terenskih sposobnosti i limuzinske prostranosti. Dužinom od 459 cm, širinom od 182, visinom od 182 i me?uosovinskim razmakom od 282 cm mjesta ima na pretek, a dodatan plus je prtljažnik od 633 litre. Bila je dostupna i izvedba sa sedam sjedala.
Uspješnost koncepta prve generacije dokazuje i titula Svjetskog automobila 1999. godine osvojena u Ženevi. Istodobno je predstavljena i paprena izvedba ML 55 AMG sa 5.4-litrenim V8. Bio je to prvi luksuzan SUV sa sustavom EPS, a uvjerljivost prilikom izlaska s asfalta bila je zajam?ena naprednim pogonom na sve kota?e 4MATIC.
Permanentni pogon na sve kota?e 4Matic s prednjim, središnjim i stražnjim diferencijalom nudi solidna terenska svojstva
Po?etne poteško?e s kvalitetom i raznim ‘dje?jim bolestima’ uspješno su otklonjene redizajnom iz 2001., a jedan od njih poznati je Papamobil. Druga generacija iz 2005. osjetno je narasla. Produžen je 15 cm, proširen ?ak sedam, a istodobno snižen za 0,5 cm donosio je još bolju prostranost, uz koeficijent otpora zraka od 0,34, što je jako dobar rezultat za SUV. Obzirom da je u me?uvremenu na tržište stigao ve?i Mercedes-Benz GL druga generacija ML-a koristila je istu platformu te prekrižila izvedbu sa sedam sjedala za kojom više nije bilo potrebe.
W164 donio je 7-stupanjski automatski mjenja?, dok je ru?ni otišao u mirovinu. Nudio je opcijska zakretna bi-xenon svjetla i zra?ni ovjes. Pogon je i dalje stalni na sve kota?e, a dora?en sustav 4-ETS (Four-Wheel Electronic Traction System) glumio je prednji i stražnji zatvara? diferencijala, dok je središnji bio mehani?ki. Mercedes-AMG ML 63 stigao je 2006. i okitio se titulom najsnažnijeg atmosferskog V8 motora ugra?enog u SUV na svijetu. Sa 510 KS i 630 Nm stotku je hvatao za 4,8 s. Osvježena izvedba iz 2008. poboljšala je potrošnju goriva za prosje?nih 10 posto te donijela novi izgled svjetala, ve?u rešetku hladnjaka i blago izmijenjene branike. Na salonu u New Yorku 2009. godine predstavljena je hibridna izvedba oznake ML 450 Hybrid SUV, ukupne snage 335 KS.
Mercedes-Benz ML 63 AMG sa 510 KS nudio je supersportske performanse u elegantnom SUV odijelu te je svojevrsni za?etnik luksuznih SUV-ova visokih performansi
Posljednji, ujedno i aktualni, tre?i Mercedes-Benz ML stigao je 2011., premda je razvoj zapo?et još 2006. godine. Uspješno je implementirao dizajnerske smjernice predstavljene E-klasom, ponudio je osjetno više prostora za noge straga te u serijsku opremu uveo suvremene sustave aktivne sigurnosti poput adaptivnog tempomata i sustava za upozorenje na nenamjeran izlazak iz prometne trake. ML serije W166 jedan je od zadnjih projekata joint venturea Daimlera i Chryslera pa na istim osnovama po?iva i Dodge Durango, ali i Jeep Grand Cherokee (WK2).
Temeljitim redizajnom iz 2015. Mercedes-Benz ML, odnosno M-klasa, preimenovan je u GLE. Sukladno novoj nomenklaturi time daje do znanja da se radi o SUV-u baziranom na E-klasi te se u ponudi smješta izme?u GLC-a i GLS-a (prijašnji GLK i GL), na isti na?in na koji se E-klasa smješta izme?u C-klase i S-klase. Naravno, najzanimljivija je nova iteracija izvedbe 63 AMG, koja je sad napucana na 585 KS i 768 Nm pa je jedan od najbržih predstavnika svoje klase vozila.
Mercedes-Benz GLE novo je ime dobio redizajnom iz 2015., a predstavlja dizajnersku i tehnološku kremu ponude proizvo?a?a iz Stuttgarta