Kia Rio ?etvrte generacije, predstavljen u ožujku u Ženevi, stigao je u Hrvatsku uz po?etnu cijenu od 88.990 kn za model s benzincem 1.25 sa 84 KS. Premda ?e mnogi težiti turbobenzincu sa 100 KS i osnovni je i više nego dovoljan. Atmosferski 4-cilindarski motor obujma 1248 ccm razvija 84 KS i 121 Nm što je dovoljno za brzinu od 173 km/h i ubrzanje do stotke za 12,9 s, uz prosje?nu potrošnju od 4,7 litara (realno oko 6,5).
Naravno, 3-cilindarski turbobezninac obujma 998 ccm sa 100 KS i 172 Nm osjetno je ozbiljniji pa smo njega odlu?ili isprobati i uvjerili se da je bolji izbor od dizelaša. Prili?no je štedljiv tako da ga se lijepo može voziti uz prosje?nu potrošnju od realnih šest litara. Obzirom da Kia Rio s motorom 1.0 TGDI starta sa 95.990 kn, a dizelaš 1.4 CRDI sa 90 KS, koji realno troši oko pet litara, košta najmanje 110.990 kn, jasno je da je isplativost upitna. Turbobenzinac do stotke ubrzava za 10,7 s i postiže 190 km/h, što je i više nego solidno za predstavnika B-segmenta.
Novi Kia Rio produžen je na 406 cm (+1,5), proširen na 172,5 (+0,5), snižen na 145 (-0,5), a me?uosovinski razmak pove?an je sa 257 na 258 cm. Ve? letimi?nim pogledom na gabarite jasno je kako je jedan od prostranijih u klasi, a dobar dojam je upotpunio prtljažnik obujma 325 litara. Unutrašnjost djeluje pomalo konfekcijski po pitanju dizajna, ali u svakom drugom pogledu nije ništa lošiji od bilo kojeg europskog konkurenta, uostalom kao ni Hyundai i20, ?iji je tehnološki blizanac.
Vanjski dizajn nije magnet za poglede, ali je sve izvedeno korektno i skladno. Dokaz tome je i koeficijent otpora zraka od solidnih 0,30. Jasno je da se Kia nije željela kockati, jer ?ak 15 posto, odnosno oko 450.000 primjeraka godišnje otpada na Rio. Kvaliteta izrade nije upitna, a to je kupcima obiteljskih hatchbackova B-segmenta od velike važnosti. Mogu mirno spavati obzirom na 7-godišnje jamstvo.