Test: Mazda MX-5 G160 Revolution Top

0
500

Gotovo milijun prodanih primjeraka u ?etvrt stolje?a impresivne su brojke, a samim time ova automobilska legenda postala je najprodavaniji roadster u povijesti automobilizma. Kada smo ve? kod nagrada, upravo ova, ?etvrta generacija Mazdinog kultnog roadstera ; MX-5 (Miata), proglašena je svjetskim automobilom 2016.godine, a pored toga tu je i nagrada za najbolji svjetski autmobilski dizajn.  Moramo priznati da ?im smo sjeli u ovaj prekrasan roadster sljede?a radnja je bilo spuštanje krova i pravac vožnja prema moru.

Nakon niza godina ozna?enih kao pravog ženskog roadstera, što zbog svoje (male) veli?ine, što zbog mekih linija i „prijateljskog“ lica nova Mazda MX-5 dobiva zdravu dozu agresije. Ve? na prvi pogled vidljiva je promjena dizjana, odnosno Mazdina filozofija KODO dizajna prisutna je i na ovom modelu, no ovaj roadster još uvijek je prepoznatljiva ikona me?u ljubiteljima ovakvih automobila. Oštre linije, duga?ak nos, mali farovi, atraktivni alu naplatci, sjajno crni lak na detaljima poput difuzora, spojlera i pragova… mnogo je tu faktora koje utje?u na toliko poseban, agresivan i prije svega atraktivan izgled ovog roadstera.

Prednji kraj malo podsje?a na talijanski, „Maseratijev“ dizajn, dok stražnji dio kao da je preslikan s nekog Jaguarovog modela, a zahvaljuju?i opti?koj varci bokovi izgledaju znatno širi nego što jesu. Kako god, nama je najbolji pogled svakako iza volana, gdje su visoko postavljeni branici u kombinaciji sa niskim položajem sjedenja pružili osje?aj kao da vozimo Corvette C3!

Iako, ne vidi se odmah, no nova MX-5 je kra?a za punih 11 cm u odnosu na prethodni model, a me?uosovinski razmak skra?en je za 2 cm što zapravo ?ini kompaktniju cjelinu. Tehnološki napredak vidljiv je na svakom koraku, no ne i kod krovne konstrukcije koja funkcionira isklju?ivo na „ru?ni“ na?in rada, a krov je i dalje platneni. Možda na prvu, niste oduševljeni istim, no kada zapravo vidite kako je jednostavno spustiti ili podi?i krov zaboravljate na elektri?ne izvedbe. U praksi, spuštanje odnosno podizanje krova ne traje duže od 6 sekundi!

U interijeru nastavlja se Mazdina pri?a oko dizajna… Atraktivni retro otvori ventilacije postavljeni su na rubovima armature, dok na centralnom dijelu kao i kod ostalih ku?nih modela dominira jedan okrugli otvor i jedan kvadratnog oblika iznad kojih je postavljen fiksni zaslon multimedije. Volan je dobro odmjeren veli?inom, multifunkcionalan, dok na centralnom grebenu iza mjenja?a nalazi se prava ru?na ko?nica i „joystick“ kao pristup za upravljanje multimedijom. Pretinac za rukavice u ovom modelu ne postoji, odnosno s obzirom na visoko postavljen centralni dio izme?u sjedala nalazi se mali pretinac i naravno jedan iza voza?a, no ispred kojeg se nalaze i dva drža?a ?aša odnosno boca.

Sjedala pružaju odli?an bo?ni oslonac, a kao što smo ve? spomenuli postavljena su nisko i idealna voza?ka pozicija se zaista ne traži dugo, no problem ?e svakako imati svi oni koji su viši od 180 cm. Prostora za noge nema mnogo niti za one manje, a ve?i ?e osim toga muku mu?iti i s prostorom za glavu. Prtljažnik je obujma 130 litara i dostatan je za vikend shopping ili neku avanturu put mora s jednim manjim kov?egom. Svaki model Mazde MX-5 dolazi sa tipkom za paljenje i multimedijalnim zaslonom.

Ono po ?emu je ovaj roadster godinama poseban upravo je jedinstveno voza?ko iskustvo, pa krenimo redom! Mazdin dvolitreni Skyactiv redni ?etverocilindraš vi?en je u ostalim modelima, a istog smo imali prilike isprobati i u novoj „šestici“. 160 KS i 200 Nm na papiru izgledaju pristojno, no je li i u praksi tako!? Ukoliko iz ovog roadstera tražite maksimum performansi onda odmah upamtite kako ?ete ga morati vrtoglavo visoko držati s okretajima, i to od 6000 na više… bez brige, vrlo vjerojatno ?ete tako stalno voziti jer zvuk koji ovaj agregat isporu?uje zaista traži još, još i još…

Kako god, ovaj automobil izrazito je zabavan i to ponajviše zbog idealne raspodjele težine (50:50), motorom smještenim odmah iza prednje osovine, ukupne težine od 1000 kg i naravno stražnjeg pogona. Kada bi morali dodijeliti ocjenu za fun factor od 1 do 5 bila bi to ?vrsta 15-ica! Nova Mazda MX-5 školski je primjer kako sportski automobil nemora nužno imati mnogo „konja“, važno je da sve bude savršeno u cjelini. U prilog navedenoj tezi ide i savršeno izbalansirano težište koje je odmah iza prednjih sjedala, a rezultat je vjerojatno najizravniji doživljaj vožnje u nekom automobilu uop?e.

Elektri?ni servo upravlja? pruža dovoljno povratnih informacija prema voza?u pa tako pri ve?im brzinama postaje izravniji i osjetljiviji dok je još uvijek dovoljno lagan pri malim brzinama što olakšava svakodnevnu vožnju gradom. Šesterostupanjski ru?ni mjenja? izrazito je precizan sa jako dobro izvedenim omjerima brzina i na njega zaista nema prigovora.

MX-5 od samog po?etka vožnje vu?e odli?no i na trentuke vas može zavarati kako je rije? o daleko snažnijem motoru pod poklopcem nego što je to slu?aj. Podupravljanje je za ovaj automobil nepoznat pojam, a driftanje zavojima nije nikada bilo jednostavnije. Ovaj automobil ve? i sa uklju?enom elektronikom može biti jako zabavan, no naravno potrebno ga je pažljivo dozirati gasom. Na sve naredbe upravlja?a odgovara poput dresiranog psi?a, a u slu?aju bilo kakvog neplanskog gubitka kontrole ve? samom intuitivnom reakcijom automobil se bez pogovora vra?a u putanju, što je više nego pohvalno za jedan ovako živahan roadster. U svakom trenutku kontrola voza?a nad automobilom je potpuna.

Vibracije i buka vjetra s obzirom da je rije? o roadsteru svedeni su na minimum, pa tako s ovim automobilom i kod visokih brzina neovisno o tome imali podignut ili spušten krov nema problema sa velikom bukom. Voza? i suvoza? se bez problema mogu sporazumijevati normalnim tonom i na brzinama ve?ima od 150 km/h. Kada smo kod brzine, prema podacima proizvo?a?a maksimalna brzina je 214 km/h, dok s mjesta do „stotke“ ubrzava za 7,3 sekunde. Nisu trka?ki podaci, no ovaj automobil je sve samo ne trka?, a isto najbolje dolazi do vidjela kod uspona na zavojitim dionicama i to je možda najve?i nedostatak na cijelom vozilu. Kod odlaska na dulja putovanja novi Bilsteinov ovjes daje najbolje od sebe. Tvrd, a opet udoban – najbolji je opis Mazdinog ovjesa.

Nova Mazda MX-5 pršti emocijama i jasno daje do znanja kako za sportski automobil nije nužno da ima velik i snažan motor, ogromne gume, izmišljene prijenosne omjere i velike dimenzije kako bi se moglo uživati u vikend vožnjama. MX-5 djeluje kao ?isti hedonizam, ?ak nas malo vra?a u prošlost i podsje?a na neke stare modele Hondi i Porschea. Ruku pod ruku s malom masom vozila našla se i relativno niska potrošnja goriva koja nam nije prelazila 9.5 litara zaista živahnog tempa.

Ovako atraktivan i bogato opremljen automobil ima i svoju cijenu, no možda da za kraj spomenemo kako je u svojoj ?etvrtoj generaciji MX-5 i tehnološki unaprije?ena po pitanju opreme za pasivnu i aktivnu sigurnost (prilagodljiva prednja svjetla, LED tehnologija, senzori za kišu, senzor za pra?enje i upozorenje pri napuštanju trake, nadzor mrtvog kuta…) uz vrhunsko audio ozvu?enje (Bose) – sustav sa 9 zvu?nika od ?ega su 2 ugra?ena u naslonima za glavu.

Mazda MX-5 prije svega je igra?ka za odrasle! Atraktivna, izrazito voza?ki nastrojena, sigurna i pouzdana te vraški zabavna… no u testnoj izvedbi cijenom je nešto iznad naših o?ekivanja.

Kako god, kada podvu?emo crtu s obzirom da izravne konkurencije nema, barem dok na hrvatsko tržište ne stigne Fiat 124 Spider, MX-5 je i dalje kraljica i istinska ikona u svojoj klasi. Ukoliko imate priliku kupiti ovakav automobil zaista ne?ete pogriješiti, a možemo vam garantirati kako ?ete nakon svake vožnje izlaziti iz automobila s osmijehom od uha do uha!

TEHNI?KI PODACI

Motor: benzinski

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 118kW/160KS @ 6000 RPM

Moment: 200 Nm @ 4600 RPM

Pogon: na stražnje kota?e (RWD)

Mjenja?: ru?ni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 3915 x 1735 x 1225 mm

Prtljažnik: 130 litara

Gume: 215/45 R17

Masa: 1000 kg

Brzina: 214 km/h

0 – 100 km/h:  7,3 sekunde

Potrošnja: 9.5 l/100km

Osnovni model: od 199.386,00 HRK***

Cijena: 280.980,00 HRK*

Cijena TEST modela: 298.300,00 HRK**

*G160 Revolution

**G160 Revoluton Top

***G130 Emotion

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com