Kažu da konkurencija poboljšava pedigre, što slu?aj Peugeota može potvrditi s njihovim ekstremnim ulaskom 3008-ice na Dakar rally
Drasti?ni makeover koji je 3008 doživio dodao je glamura Peugeotovim salonima diljem Europe, ali transformacija je utjecala i na vozne karakteristike vozila te je Peugeot Sport iskoristio pobjedni?ki SUV recept i na svojoj Dakar jurilici: 3008 DKR.
Prvi puta smo vidjeli 3008 DKR na motor showu u Parizu pored svoje konvencionalne verzije, no na slici nam je vidljivo kako na prvo oko mirni SUV juri poput rakete preko 9000 km južno ameri?kog terena u Dakar rallyu.
Sigurno ga ne?ete promašiti u kombinaciji jarko crvene, žute i plave kombinacije obojane u ?ast Peugeotovih partnera. Sebastian Criquet, dizajner koji je bio najviše zaslužan za primamljiv izgled modela 3008, kaže da je DKR najekstremnija verzija posljednjeg SUV-a iz Peugeotove ergele. Po slici bi se bez problema složili da definitivno ekstremno rješava ekstremne uvjete, zar ne?
Nije ni ?udo, jer pustinjsku lisicu pogoni 3.0, sa dvije turbine oja?ani turbodieselski V6 koji izbacuje 340 konjskih snaga i 800 Nm momenta, više nego dovoljno da laganu šasiju od karbonskih vlakna za ?as izbaci na maksimalnu brzinu od 200 km/h. Iako je zbog nove regulative smanjenja snaga za 20 konjskih snaga u usporedbi s 2008 DKR, maksimalna snaga se dostiže ranije što zna?i da je 3008 DKR brži od svoga prethodnika.
Peugeot, koji je kao tim ve? stara iskusnjara u reliju Dakar, trideset godina nakon prve pobjede na spomenutom natjecanju je još jednom pokazao francusko umije?e zabilježivši sjajnu trostruku pobjedu. Dvojac Peterhansel/Cottret je iskusno riješio rutu prepunu zamki na mnogobrojnim visinskim dionicama te se usput borio sa nepredvidljivim vremenskim prilikama. Broj 13 se obi?no poistovje?uje s lošom sre?om, ali u slu?aju Stéphana Peterhansela bi se zasada mogao nazvati njegovim sretnim brojem jer trenutno broji 13 pobjeda na Dakaru te svoj sedmi zajedni?ki uspjeh sa Jean-Paul Cottretom, koji je postavio novi rekord za suvoza?e.
Uz ovakve tehni?ke specifikacije i iskusnu ekipu nas i ne ?udi što je Peugeot odnio pobjedu te nas u svakome slu?aju ne?e za?uditi ukoliko ponovno pobjeda sljede?e godine bude njihova. Ostaje samo pitanje: Kakvu raketu ?emo vidjeti sljede?i put?
Uspjesi marke PEUGEOT na reliju Dakar:
1987. pobjeda, Vatanen/Giroux (205 T 16 Grand Raid)
1988. pobjeda, Kankkunen/Piironen (205 T 16 Grand Raid)
1989. dvostruka pobjeda, Vatanen/Berglund (405 T 16 Grand Raid), Ickx/Tarin (405 T 16 Grand Raid)
1990. trostruka pobjeda, Vatanen/Berglund (405 T 16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T 16 Grand Raid), Ambrosino/Baumgartner (205 T 16 Grand Raid)
2016. pobjeda, Peterhansel/Cottret ( PEUGEOT 2008DKR)
2017. trostruka pobjeda, Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena i Despres/Castera (svi s modelom PEUGEOT 3008DKR)
KLJU?NE BROJKE RELIJA DAKAR 2017.
PRIJE?ENI KILOMETRI: 8823 km, od kojih se za 4093 km vrijeme mjeri u dvanaest etapa.
ETAPNE POBJEDE: 9 od ukupno 12, od kojih 5 za ekipu Loeb/Elena (2., 5., 8. i 11. etapa), 3 za ekipu Peterhansel/Cottret (3., 7. i 11. etapa), 1 za ekipu Despres/Castera (4. etapa).
DVOSTRUKE I TROSTRUKE POBJEDE: 5 dvostrukih (3., 7., 8., 10. i 11. etapa) od kojih su 3 trostruke (3., 8. i 10. etapa).
REDOSLIJED VODSTVA: Loeb/Elena (2., 3. i 8. etapa), Despres/Castera (4. etapa), Peterhansel/Cottret (5., 7., 10. i 11. etapa).
NAJVE?A BRZINA: 203 km/h (2. etapa).
NAJVIŠA TEMPERATURA: 45 °C (2. etapa).