Automobilska industrija proživljava pravu revoluciju, posebice kada je rije? o motorima. Potreba za smanjenjem potrošnje goriva i nižim emisijama CO2, sve strože emisijske norme i o?ekivanja suvremenih kupaca ?ine elektrifikaciju neizbježnom.
Renault, pionir u podru?ju elektri?nih vozila, obogatio je svoju ponudu u?inkovitim i pristupa?nim hibridnim motorima E-TECH, dostupnim u svim najprodavanijim Renaultovim modelima. Time ?e doživljaj i užitak u vožnji elektri?nih vozila postati dostupni najširem krugu kupaca, koji danas pragmati?no i promišljeno odlu?uju o kupnji
U Renaultovoj novoj ponudi hibridnih i punjivih hibridnih vozila E-TECH dostupna su tri modela: Clio E-TECH (140 KS, potpuni hibrid), novi Captur E-TECH Plug-in (160 KS, punjivi hibrid) i novi Mégane E-TECH Plug-in (160 KS, punjivi hibrid). Ovisno o odabranoj tehnologiji, nova hibridna vozila E-TECH prilago?avaju se potrebama svih kupaca (duga putovanja, svakodnevna gradska vožnja itd.) te istovremeno smanjuju emisije CO2 i potrošnju goriva, ?ak i tijekom duljih putovanja. Predstavljanjem tih triju modela Renault dodatno proširuje ionako najbogatiju ponudu elektri?nih i hibridnih vozila na tržištu, me?u kojima su i posve elektri?ni novi ZOE, novi Twingo Z.E. i Kangoo Z.E.
Stru?nost u proizvodnji elektri?nih vozila
Kao pionir i stru?njak u podru?ju elektri?ne mobilnosti, Grupa Renault snažno je posve?ena razvoju održivih rješenja mobilnosti za sve, sada i u budu?nosti. Zahvaljuju?i više od deset godina iskustva u proizvodnji elektri?nih vozila, Grupa kupcima može ponuditi dinami?ne i u?inkovite hibridne motore.
U odnosu na klasi?ne hibridne pogone u kojima je motor s unutarnjim izgaranjem kombiniran s elektromotorom, hibridni motori E-TECH nude više na?ina rada te jam?e:
• Automatsko pokretanje u elektri?nom na?inu rada.
• Užitak u svim uvjetima vožnje zahvaljuju?i ve?em dometu u elektri?nom na?inu rada i snažnijim performansama, ?ak i prilikom ubrzanja.
• Iznimnu energetsku u?inkovitost za koju su zaslužni inovativni mjenja? s više na?ina rada, u?inkovito prikupljanje energije ko?enja i veliki kapacitet baterije.
Zahvaljuju?i tome, posve elektri?ni na?in rada Clija E-TECH pokriva 80 % gradske vožnje te smanjuje potrošnju za 40 % u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem u istom ciklusu vožnje. Novi CAPTUR E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in ostvaruju domet od 50 km u mješovitoj vožnji (WLTP) uz maksimalnu brzinu do 135 km/h i domet od 65 km u gradskoj vožnji (prema podacima ispitnog postupka WLTP za gradsku vožnju).
Inovativne tehnologije
Renault nudi dvije vrste hibridnih motora: E-TECH (potpuni hibrid, poznat i kao HEV ili hibrid) i E-TECH Plug-in (plug-in hibrid, poznat i kao PHEV ili punjivi hibrid). Ugradnja nove hibridne tehnologije olakšana je zahvaljuju?i novim modularnim platformama CMF-B i CMF-C/D, prilago?enima za integraciju elektri?nih komponenti, i dosad najkompaktnijem sustavu E-TECH koji omogu?uje jednostavnu ugradnju u svestrani gradski automobil kao što je CLIO.
Renaultovi inženjeri razvili su jedinstveno rješenje kako bi voza?ima ponudili relevantan, originalan i ekskluzivan hibridni motor, tijekom ?ijeg je razvoja prijavljeno više od 150 patenata. Ova tehnologija temelji se na hibridnoj serijsko-paralelnoj arhitekturi koja pruža najve?i raspon prilagodbi u vožnji i smanjenje emisija CO2.
Ponuda hibridnih modela odraz je i Renaultova bogatog iskustva u automobilisti?kim sportovima, s obzirom da su sve serijske ina?ice opremljene tehnologijom iz Formule 1.
Održiva mobilnost za sve
Grupa Renault nastoji ponuditi rješenja za održivu mobilnost, sada i u budu?nosti. Predstavljanjem najnovijih hibridnih motora, Renault je korak bliže svojem cilju. Grupa Renault do 2022. planira predstaviti osam posve elektri?nih modela i 12 elektrificiranih modela (hibridnih i punjivih hibridnih vozila).
Renault E-TECH – dualni motor
Sustav Renault E-TECH (hibridni i punjivi hibridni motor) razvili su Renaultovi inženjeri. Prvotno je predstavljen na konceptnom vozilu EOLAB na Pariškom salonu automobila 2014. Tijekom razvoja sustav E-TECH prošao je brojna ispitivanja. Rezultat je toga jednostavna, ali napredna arhitektura te otporan i izdržljiv dizajn. E-TECH upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uklju?uju?i novu generaciju 1,6-litrenog ?etverocilindarskog benzinskog motora, posebno prera?enog za ovu namjenu. Kombiniran je s dvama elektri?nim motorima – glavnim elektri?nim motorom i visokonaponskim elektropokreta?em-generatorom (High-voltage Starter Generator) – i inovativnom konstrukcijom mjenja?a bez spojke s više na?ina rada. Revolucionaran na?in povezivanja elektri?nih motora s mjenja?em osigurava ugla?enu promjenu stupnjeva prijenosa. Ova arhitektura, osmišljena s ciljem smanjenja potrošnje goriva, rezultat je Renaultova bogatog iskustva u Formuli 1.
Kapacitet litij-ionske baterije ovisi o vrsti hibridnog motora:
• Clio E-TECH opremljen je baterijom kapaciteta 1,2 kWh (230 V) koja znatno smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 te omogu?uje do 80 % gradske vožnje u posve elektri?nom na?inu rada.
• Captur E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in opremljeni su baterijom kapaciteta 9,8 kWh (400 V) s elektri?nim dometom od 65 km u gradskoj vožnji (WLTP).
Odzivnost i upravljanje energijom
Kombinacija dvaju elektri?nih motora, inovativnog mjenja?a s više na?ina rada i motora s unutarnjim izgaranjem pruža brojne na?ine rada:
• Automatsko pokretanje u posve elektri?nom na?inu rada: zahvaljuju?i konstrukciji mjenja?a bez spojke, hibridna vozila E-TECH automatski pokre?e elektri?ni motor koji u ovom slu?aju zamjenjuje motor s unutarnjim izgaranjem. Prili?no elegantno rješenje koje osigurava trenuta?nu isporuku najve?eg okretnog momenta i snažno po?etno ubrzanje.
• Automatska prilagodba uvjetima vožnje: Tehnologija E-TECH Grupe Renault temelji se na serijsko-paralelnoj arhitekturi koja povezuje razli?ite vrste hibridizacije (serijska, paralelna i serijsko-paralelna). Motori mogu isporu?ivati snagu kota?ima samostalno ili zajedni?ki. Pogonski sklop upravlja radom motora te ih opskrbljuje u skladu s potrebama za ubrzanjem i snagom. Tako?er upravlja mogu?nostima punjenja baterije u vožnji. To ?ini na temelju 15 mogu?ih kombinacija razli?itih motora i stupnjeva prijenosa.
Mjenja? omogu?uje gotovo neprimjetnu promjenu stupnjeva prijenosa te ne zahtijeva intervenciju voza?a. Sustav E-TECH automatski prilago?ava na?in rada uvjetima vožnje kako bi smanjio razinu štetnih emisija i potrošnju goriva te osigurao zabavnu i okretnu vožnju.
Proizvodnja energije i prikupljanje energije ko?enja
Tehnologijom E-TECH prikuplja se energija prilikom usporavanja i ko?enja.
• Punjenje baterije prilikom usporavanja: Kada voza? otpusti pritisak s papu?ice gasa i ako je mjenja? pritom u položaju D, osnovni elektri?ni motor funkcionirat ?e kao generator. Prikupljat ?e kineti?ku energiju nastalu prilikom usporavanja ili ko?enja te je zatim koristiti za napajanje baterije.
• Na?in rada B: za još snažnije prikupljanje energije mjenja? može biti postavljen u položaj B. Prikupljanje energije ko?enja aktivira se pri brzinama ve?im od 7 km/h ?ime se baterija puni do najve?eg dopuštenog kapaciteta.
• Prikupljanje energije ko?enja: Pritiskom na papu?icu ko?nice aktivirat ?e se elektri?no ko?enje i, ako je potrebno, dodatno hidrauli?ko ko?enje s pomo?u ko?ionih plo?ica. Elektri?ni motor i u ovom slu?aju nudi dodatno ko?enje, pri ?emu se višak oslobo?ene energije koristi za napajanje baterije do dopuštene razine.
Zahvaljuju?i svemu tome, modeli iz ponude Renault E-TECH i Renault E-TECH Plug-in nude snažan odziv za ve?i užitak u vožnji, smanjenu potrošnju goriva i optimalno punjenje u vožnji s pomo?u prikupljene energije ko?enja. Ukratko, najbolje performanse.
Prva paleta hibridnih vozila u kojoj ?e svatko na?i ponešto za sebe
Hibridni motori koji pokre?u modele Clio E-TECH, novi Captur E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in dodatak su Renaultovoj ponudi posve elektri?nih motora i spremni su na najrazli?itije uporabe. ?injenica da su dostupni na svestranim vozilima srednje klase zna?i da je doživljaj vožnje elektri?nog automobila dostupniji širem broju voza?a no ikad prije. Ponudu ?emo u budu?nosti obogatiti i brojnim drugim hibridnim vozilima.
Budu?nost mobilnosti za Grupu Renault je autonomna, elektri?na i povezana. Utjelovljena je u Cliju, obnovljenom 2019. godine. Na primjer, opremljen je jednim od najsuvremenijih i najsveobuhvatnijih sustava za pomo? u vožnji na tržištu koji uklju?uje i sustav za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomni sustav 2. razine). Opremljen 9,3-in?nim zaslonom i povezanim sustavom Renault EASY CONNECT osigurava pristup brojnim multimedijskim sadržajima.
Po prvi je puta Clio sada dostupan i s punim hibridnim motorom E-TECH. Ve?i domet na elektri?ni pogon i munjevite reakcije prilikom pokretanja i ubrzanja nude jedinstven doživljaj i užitak u vožnji neusporediv s ijednim drugim hibridnim gradskim automobilom na tržištu.
Spoj ekonomi?nosti i voza?kog užitka
140 KS snažan hibridni motor Clija E-TECH spaja najnižu potrošnju i nevjerojatno brze reakcije u vožnji. Me?uubrzanja od 80 do 120 km/h svladava za samo 6,9 sekundi.
Prikupljanje energije ko?enja u kombinaciji s velikim kapacitetom baterije od 1,2 kWh (230 V) i u?inkovitoš?u sustava E-TECH pomaže optimizirati korištenje energije. U gradskoj vožnji ?ak 80 % vremena radi na elektri?ni pogon, što omogu?uje uštedu goriva do 40 % u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem, a voza? pritom ne mora mijenjati stil vožnje. U posve elektri?nom na?inu rada, maksimalna brzina novog Clija iznosi 70–75 km/h.
Masa hibridnog pogona tek je 10 kg ve?a u usporedbi s motorom dCi 115. U mješovitoj vožnji Clio E-TECH troši 4,3 l/100 km, i ispušta 96 g CO2/km (prema WLTP-u). Baterije ne smanjuju obujam prtljažnika (300 l), stražnja klupa još se uvijek može preklopiti i još uvijek ima prostora za rezervni kota?. Uravnotežen omjer udobnosti i performansi jam?i dinami?ne vozne osobine dostojne najvišeg segmenta, pri ?emu novi model zadržava svestranost kojom se di?i ve? 30 godina.
Novi Captur, elektri?an na zahtjev
Captur, najprodavanije vozilo u segmentu u Europi, iznimno je važan automobil u Renaultovoj ponudi. Novi Captur prodaje se na svim kontinentima, a potpuno novim dizajnom i novom naprednom tehnologijom nastavlja uspjeh prethodnika.
Hibridni sustav E-TECH Plug-in s vremenom ?e biti dostupan od srednje razine. Korištenjem iskustva ste?enog u razvoju elektri?ne mobilnosti na popularnom, legendarnom modelu, Renault je tehnologiju punjivih hibrida u?inio dostupnijom no ikad prije.
Maksimalna prilagodljivost
Motor E-TECH Plug-in snage 160 KS zahvaljuju?i bateriji velikog kapaciteta (9,8 kWh i 400 V) i masi od samo 105 kg ima domet na posve elektri?ni pogon do 50 km u mješovitom ciklusu (WLTP) i 65 km u gradskoj vožnji (WLTP City) uz najve?u brzinu od 135 km/h. Novi Captur neusporedivo je prilagodljiv: preko tjedna ga možete voziti bez ikakve potrošnje goriva, a spreman je i za dulja putovanja vikendom i praznicima, a da pritom ne morate brinuti o stanju baterije. Želite li pove?ati domet u elektri?nom na?inu rada, vozilo je potrebno priklju?iti na uti?nicu i napuniti bateriju (3 do 5 sati, ovisno o uti?nici, uklju?uju?i i ku?nu). U svim drugim aspektima, novi Captur E-TECH Plug-in funkcionira kao puni hibrid E-TECH sa svim prednostima tog sustava, poput pokretanja u posve elektri?nom na?inu rada i niske potrošnje goriva.
Novi Captur E-TECH Plug-in ima i novi na?in rada sustava MULTI-SENSE: PURE. Može ga se aktivirati u postavkama na zaslonu ili pritiskom posebnog gumba. Ovaj na?in rada prisiljava posve elektri?ni pogon (ako je baterija dovoljno napunjena).
U na?inu rada SPORT, ako je baterija dovoljno napunjena, snažnim pritiskom na papu?icu gasa sva tri motora rade zajedno zahvaljuju?i serijsko-paralelnoj arhitekturi. Vozilo pritom može iskoristiti puni potencijal hibridnog pogona koji posebno dolazi do izražaja prilikom pretjecanja.
MULTI-SENSE ima i funkciju E-Save koja ograni?uje uporabu elektri?nog motora i snagu crpi iz benzinskog motora da bi sa?uvao elektri?nu energiju (najmanje 40 %). Tako sa?uvana elektri?na energija može se kasnije upotrijebiti za vožnju središtem grada.
Za neusporediv užitak u vožnji koji nudi novi Captur E-TECH Plug-in zaslužan je naglasak na elektri?ni pogon. Budu?i da se vozilo automatski pokre?e u elektri?nom na?inu rada, užitak u vožnji jednak je kao u elektri?nom Renaultu ZOE zahvaljuju?i trenuta?noj isporuci okretnog momenta i žustrom ubrzanju. Osim na gradskim i prigradskim cestama (gdje je zaustavljanje i ponovno pokretanje vozila u?estalo), dinami?ne vozne osobine osjetne su i na brzim cestama na kojima elektri?ni motor ima snažna ubrzanja.
Pogon se odabire automatski na zahtjev voza?a te se pritom prikazuju animacije na zaslonu instrumentne plo?e i zaslonu multimedijskog sustava Renault EASY LINK. Voza? tako?er može prilagoditi uporabu benzinskog i elektri?nog motora u postavkama sustava MULTI-SENSE. Konkretno, na?in rada Pure prisiljava rad na elektri?ni pogon (primjerice prilikom ulaska u gradsko središte), dok na?in rada Sport kombinira snagu razli?itih motora kako bi, me?u ostalim, zajam?io snažnije pretjecanje.
Udobnost u vozilu poboljšana je tihim radom elektri?nih motora kada je benzinski motor isklju?en. Tako?er je primjetno i zna?ajno smanjenje buke kada se elektri?ni motor kombinira s benzinskim pri vožnji nižim brzinama.
Štoviše, uložen je poseban napor kako bi se postigao sklad dinami?nih voznih osobina i udobnosti u putni?kom prostoru. Iako smještaj baterija ispod stražnje klupe nije zna?ajno utjecao na raspodjelu mase, inženjeri su u svrhu ublažavanja u?inka dodatne mase odlu?ili ugoditi multi-link stražnji ovjes te ga ugraditi umjesto polukrutog ovjesa. Novi Captur E-TECH Plug-in nudi vrhunsku udobnost svim putnicima dok istovremeno podiže letvicu dinami?nih performansi. Svestrana uporaba, okretnost u vožnji te jednostavne i prije svega ugla?ene vozne osobine u gradu ?ine ga prikladnim za sve vrste cesta koje zahtijevaju odre?enu razinu dinami?nosti kako bi vožnja bila užitak. Novi Captur E-TECH Plug-in tako je okretan da uspijeva održati stabilnost karoserije i na najzahtjevnijim terenima.
Dodajmo još i to da novi Captur E-TECH Plug-in zadržava vozne osobine ina?ice s konvencionalnim motorom, da je i dalje prilagodljiv (kliznu stražnju klupu mogu?e je pomaknuti za 16 cm) i da je utovarni kapacitet ostao nepromijenjen (379 l).
Novi Mégane sada je dostupan i kao punjivi hibrid s tehnologijom E-TECH Plug-in
Od predstavljanja prvog Renaulta Mégane 1995. ?etiri generacije tog modela prodane su u 7 milijuna primjeraka diljem svijeta. Mégane nije samo model. To je ?itava linija proizvoda. Sada je to kompakt s mnogo lica, što ?e i pokazati ove jeseni kad na tržište stigne s punjivim hibridom E-TECH Plug-in. Taj ga pogon ?ini još prilagodljivijim, a voza?u pruža priliku da iskusi novi doživljaj elektri?ne vožnje uz smanjenje emisija CO2 i potrošnje goriva, ?ak i na duljim putovanjima.
Plug-in tehnologija za najvažnije tržište
Renault, stru?njak u podru?ju elektri?ne mobilnosti, iskoristio je ste?eno znanje u novom Méganeu sa 160 KS snažnim hibridnim motorom E-TECH Plug-in koji koristi jedinstvenu tehnologiju prikupljanja energije za jedinstven užitak u vožnji.
Ina?ica E-TECH Plug-in razvijena je kako bi se ispunila o?ekivanja kupaca na klju?nim tržištima. E-TECH Plug-in bit ?e dostupan u novom Méganeu Grandtouru od predstavljanja, kasnije i u hatchback izvedbi, a mo?i ?e se naru?iti od srednje razine opreme do R.S. Line.
Svestranost i štedljivost
Motor E-TECH Plug-in i njegova baterija kapaciteta 9,8 kWh (400 V) teže svega 105 kg pa novi Mégane ima ?ak 50 km dometa pri brzinama do 135 km/h u mješovitom ciklusu (WLTP) i do 65 km u gradskoj vožnji (WLTP City) u potpuno elektri?nom na?inu rada.
Novi Mégane E-TECH Plug-in time dokazuje svoju svestranost. Voza?i preko tjedna mogu koristiti elektri?ni pogon i zatim prebaciti na hibridni za dulja putovanja vikendom i praznicima. Neovisno o stanju napunjenosti baterije, motor novog Méganea e-TECH Plug-in pruža sve prednosti hibridnog sustava E-TECH – pokretanje u elektri?nom na?inu rada i nižu potrošnju.
Prilagodljive postavke
Novi Mégane E-TECH Plug-in opremljen je 9,3-in?nim zaslonom multimedijskog sustava Renault EASY LINK i 10,2-in?nim digitalnim zaslonom instrumentne plo?e. Sustav Multi-Sense nudi na odabir i tri specifi?na na?ina rada:
– Pure: dostupan u izborniku ili pritiskom na poseban gumb na armaturnoj plo?i, prebacuje motor u posve elektri?ni na?in rada ako je baterija dovoljno napunjena.
– MySense: optimizira hibridni na?in rada za niže troškove uporabe. Njegova funkcija E-Save ?uva elektri?nu energiju pohranjenu u bateriji (najmanje 40 %) kako bi bila na raspolaganju onda kada je to potrebno (primjerice, za vožnju gradskim središtem).
– Sport: omogu?uje voza?u da iskoristi sve što mu pogon pruža uporabom triju motora istodobno.
Naposljetku, iako se dio prtljažnika koristi za pohranu kabela, novi Megane E-TECH Plug-in zadržao je modularnost po kojoj je poznat, kao što je funkcija EASY BREAK (preklapanje stražnje klupe u ravnu podnicu), preklapanje naslona suvoza?eva sjedala. Grandtour izna?ica ima obujam prtljažnika 447 litara.