Njema?ki ministar prometa Andreas Scheuer predstavio je u Berlinu plan o mreži superbrzih željezni?kih linija me?u europskim gradovima, ?iju bi uspostavu financijski trebala poduprijeti i Europska unija.
Scheuer bi zapravo oživio “Trans-Europ-Express”, predlažu?i da se kombinacijom superbrzih i no?nih vlakova ponovo otvori željezni?ka veza me?u velikim gradovima u zapadnoj Europi, zatvorena 1987. godine, piše Die Zeit.
U prvoj fazi „Trans-Europ-Express“ (TEE) povezao bi Berlin i Barcelonu preko Lyona, uz predvi?eno trajanje putovanja od 13 sati. Mreža bi uklju?ivala i izravne veze izme?u Amsterdama i Rima, te izme?u Pariza i Varšave.
Prva faza plana ne bi zahtijevala zna?ajna poboljšanja infrastrukture.
Druga faza povezala bi južnu Njema?ku s odredištima u isto?noj i južnoj Europi i sa skandinavskim gradovima, a uklju?ivala bi dovršetak velikih željezni?kih projekata, kazao je njema?ki ministar.
Naveo je primjere projekta gradnje željezni?kog ?vorišta Stuttgart 21, gradnju tunela ispod Balti?kog mora koji bi povezao Njema?ku i Dansku i tunela Brenner Base u Alpama, na granici Austrije i Italije.
„Naš koncept predstavljat ?e osnovu na kojoj ?e tvrtke s brzim i no?nim vlakovima mo?i uspostaviti atraktivne veze“, rekao je Scheuer prije razgovora s europskim kolegama o novom planu.
Mreža bi trebala biti uspostavljena do 2025. godine a njema?ki ministar predlaže Europskoj uniji da kreira programe za finaciranje kako bi željezni?kim kompanijama olakšala ulaganja i nabavu.
„Mreža superbrzih i no?nih vlakova mogla bi biti uspostavljena do 2025. Ne smijemo gubti vrijeme”, naglasio je njema?ki ministar.
Plan o izravnim željezni?kim vezama me?u europskim metropolama njema?ki je ministar skicirao u lipnju, prije po?etka njema?kog predsjedanja EU-om, a cilj mu je da zemlje ?lanice objave zajedni?ko priop?enje o planu do kraja godine.
HINA