Rabljeni BMW Serije 5 uvijek je dobar izbor, pogotovo u paprenoj izvedbi 535d, jer nudi izniman spoj performansi i potrošnje. Serija E60 uvela je trolitrenog dizelaša s dva turbopunja?a. Prvotno je razvijao 272 KS, a osvježeni BMW 535d iz 2007. godine nabijen je na 286 KS. Premda istinski fanovi bavarskog proizvo?a?a ne priznaju dizelaše, uostalom kao ni 4-cilindraše, pred BMW-om 535D morali su ustuknuti i skinuti mu kapu.
Motor ispaljuje 580 Nm, a tadašnji BMW M5 s monumentalnim 5.0 V10 520 Nm. Dakle, bio je to prvi dizelaš koji se po pitanju me?uubrzanja može mjeriti s predstavnikom M odjela. Za razliku od slabijih izvedbi, pogotovo najpopularnije 530d, 535d nije bio dostupan uz pogon na sve kota?e xDrive. Sva se snaga šalje isklju?ivo straga pa neiskusnije voza?e može lako ‘izbaciti iz sedla’. Što se ti?e mjenja?a ru?ni se nije ni nudio pa su izvedbe 535d opremljene isklju?ivo 6-stupanjskim automatskim. Stotku hvata za 6,4 s, najve?a brzina ograni?ena je na 250 km/h, a prosje?no troši 6,7 l po tvorni?kim podacima, dok se realno može o?ekivati oko 8,5 litara.
Kao i u slu?aju ostalih predstavnika njema?kih premium proizvo?a?a najve?i oprez prilikom kupnje potrebno je usmjeriti na podrijetlo. Detaljna provjera svih papira koji se ti?u vlasništva i održavanja uvjet su za kupnju. Sve ostalo je u drugom planu, jer je ?etvrta generacija BMW-a serije 5 jedna od najcjenjenijih i najkvalitetnijih, ako se izuzme pomalo neobi?an dizajn, koji je potpisao Chris Bangle.
Testni BMW 535d iz 2009., s 252.000 prije?enih kilometara, kojeg nam je ustupio renomirani salon rabljenih automobila BoomCars, dokaz je prvoklasne kvalitete. Dosad nije iziskivao nikakva ulaganja osim redovitog održavanja, svi spojevi su i dalje za peticu, ništa ne klepe?e, ?vrsto drži strukturu, a ni unutrašnjost ne pokazuje niti najmanje znakove habanja. Premda je rije? od najoptere?enijoj izvedbi 3-litrenog dizelaša, motor vu?e kao da se tek razradio.
Dovoljno je samo koristiti potpuno sinteti?ko ulje po tvorni?koj specifikaciji i brige nema. Svi problemi sa zazorima u prednjem i stražnjem ovjesu, karakteristi?ni za prethodnu Seriju 5 E39, riješeni su u E60. Vlasnici jedino trebaju izbjegavati okretanje kota?a na mjestu, jer se zbog širokih guma dodatno optere?uje upravlja?ki mehanizam, te nepotrebna oštra ko?enja, koja zbog mase od 1660 kg ubrzavaju trošenje prednjih diskova i sve ?e biti OK. Jedine realne mane ovog automobila su loša kvaliteta brtve izme?u turbopunja?a i hladnjaka stla?enog zraka (intercoolera), koja ?e u slu?aju propuštanja aktivirati indikator kvara motora (MIL) te usisni kolektor, sve ostalo je za 5!
Komforna limuzina s bogatom opremom kao nova je bila samo korak ispod visoke klase. Uostalom cijena najsnažnijeg dizelaša s ovakvom opremom penjala se blizu 90.000 eura. Dakle, po pitanju udobnosti nema nikakve dileme pa je rabljeni BMW 535d odli?an izbor i za obitelj i za biznis. Funkcionalnost naglašava prtljažnik obujma 520 litara. Svi koji su skloniji sportskoj vožnji bit ?e oduševljeni i performansama. Što se ti?e pouzdanosti najbolje ?e te se razuvjeriti ako pogledate njema?ke oglasnike rabljenih u kojima ni primjerci sa 700.000 km nisu rijetkost. Da zaklju?imo, za oko 13.000 eura, koliko vrijedi testni BMW 535d, nije mogu?e kupiti bolju, pouzdaniju, opremljeniju, komforniju, ali ni bržu rabljenu limuzinu.