Vozili smo: Volkswagen Arteon

0
1901

Iskorak prema E-segmentu Volkswagen Arteon napravio je sa stilom, ima karizme, dobre temelje, pa samim time i šanse za uspjeh. No, dosad to nije bilo tako. Pokušaji su obilježeni brojnim povijesnim pokušajima i pogreškama. Posljednja me?u njima je Phaeton koji se proizvodio od 2002. do 2016. godine, uz redizajne 2007. i 2010., a u tom razdoblju prodan je u svega 84.325 primjerka. Skromniji pokušaj stvaranja luksuznijeg i atraktivnijeg modela baziranog na Passatu pokazao se boljim putem.

Prvotno se taj luksuzniji i atraktivniji Passat zvao Passat CC, pa samo CC, a sad se zove Volkswagen Arteon, koji je zamjena i za Phaeton i za CC, a veli?inom se smjestio to?no izme?u njih. Dakle, gabaritima je ve?i od limuzinskog Passata, koji je klasi?an predstavnik D-segmenta, a istodobno je manji od Phaetona, koji je smješten u E-segment. U usporedbi s modelom CC napuhan je sa 480 na 490 cm, proširen sa 185,5 na 189,5 te istodobno snižen sa 142 na 139 cm, dok je me?uosovinski razmak pove?an sa 271 na 276 cm.

U biti, uspore?uju?i dimenzije jednostavno je na?i brojne sli?nosti s aktualnom Škodom Superb, koja je sinonim za prostranost. Dokaz je to teze da je Volkswagen Arteon prerastao D-segment. No, bez obzira na prvoklasnu izvedbu i ?injenicu da je ve? i osnovni napucan brojnom opremom imidž mu nije premium, ali po svemu ostalom ima pravo pokušati izazvati Audi A6, BMW Serije 5 i Mercedes-Benz E-klase. Inženjeri iz Wolfsburga stoga nisu ništa prepustili slu?aju pa je u Volkswagen Arteon ugra?ena sva najnovija tehnologija po pitanju sustava koji podižu sigurnost i komfor. Zato se ne treba ?uditi što je ne samo uvjerljivo osvojio svih pet Euro NCAP nego postigao jedan od najboljih rezultata u povijesti testa.

Alcantara, koža i umetci od brušenog aluminija podižu dojam ergonomski izvrsne unutrašnjosti, a središnjom konzolom dominira 9,2-in?ni ekran (osnovni imaju 6,5-in?ni) osjetljiv na dodir, kojim se upravlja cijelim Infotainment sustavom. Ponuda benzinaca po?inje motorom 1.5 TSI sa 150 KS, a zahtjevnijim kupcima nudi se 2.0 TSI sa 190 i 280 konjskih snaga. Dizelski motor je samo 2.0 TDI, koji dolazi u izvedbama sa 150, 190 i 230 konja. Sve izvedbe dostupne su uz 6-stupanjski ru?ni ili 7-stupanjski automatski mjenja?, dok ?e se kod snažnijih mo?i doplatiti i za pogon na sve kota?e.


Volkswagen Arteon je Passat na kvadrat, jer je gabaritima puno bliži Škodi Superb nego Passatu na kojem se temelji, što je jamstvo prvoklasne prostranosti pa se i realno, a ne samo idejno, približio onome što je trebao biti nasljednik Phaetona

Mi smo isprobali osnovnu verziju dizelaša. Osvojio nas je potrošnjom, ali je preslab za ulogu guta?a kilometara. Prosje?no smo trošili realnih 7,3 litara, što je dobar rezultat za limuzinu mase 1643 kg, ali 150 KS nije dovoljno za ozbiljnije dosege. Uz ubrzanje do stotke za 9,1 s i najve?u brzinu od 220 km/h ne može parirati Seriji 5, A6 i E-klasi. Šteta, jer uz R-Line paket opreme izgleda itekako atraktivno i privla?no. Automatika sa sedam stupnjeva radi brzo i ugla?eno, ali motor niti u jednom trenutku ne donosi potisak u le?a, pa se stoga srednja razina snage sa 190 KS name?e kao optimalan izbor. Za volanom i dvometraši uživaju u visokoj razini komfora, a prostranosti ne manjka ni straga pa ?e Volkswagen Arteon zasigurno dobro kotirati kao izbor za poslovnu limuzinu.

Zanimljivo, raskošniji 6-cilindraši, a kamo li 8-cilindraši, nisu niti u planu, a to bi Arteonu mogao biti kamen oko vrata. Oni donose onaj šlag na tortu kad je prestiž u pitanju, a to Audi, BMW i Mercedes-Benz najbolje znaju i koriste. Šteta što su se u Volkswagenu odlu?ili na takav potez pogotovo obzirom na ?injenicu da su njihovi stru?njaci za istraživanje tržišta zaklju?ili kako je ciljani kupac Arteona 53-godišnjak s visokom stru?nom spremom i primanjima najmanje 50 posto ve?im od prosjeka. On bi zasigurno dao koju tisu?u eura više za imidž i prestiž koji donosi 6-cilindraš.

Cijene u Hrvatskoj startaju sa 305.387 kn, koliko košta dizelaš sa 150 KS, a od benzinaca se trenuta?no nudi samo najsnažniji sa 280 konja koji ve? košta 384.201 kn. Puno, ali za najluksuzniji i najve?i Volkswagen nije ni pretjerano. U prosjeku cijene u Hrvatskoj svega su oko 8,5 posto ve?e nego za istu izvedbu u Njema?koj, što je iznena?uju?e mala razlika.

TEHNI?KI PODACI – Volkswagen Arteon 2.0 TDI DSG R-Line

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1968 ccm
Provrt i hod: 81,0 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 3500-4000/min
Moment: 340 Nm pri 1750-3000/min
Mjenja?: 7-stupanjski automatski
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4862 x 1871 x 1450 mm
Me?uosovinski razmak: 2837 mm
Masa: 1643 kg
Prtljažnik: 563/1557 l
Ko?nice: samoventilirani diskovi sprijeda i straga
Gume: 245/40 R19
Ubrzanje: 9,1 s
Najve?a brzina: 220 km/h
Potrošnja: 5,4/4,0/4,5 l
Potrošnja na testu: 7,3 l
Cijena testiranog modela: 341.914 kn (46.200 eura)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com