S današnjim danom, 1.rujnom 2017. godine, na snagu je stupio protokol WLTP za mjerenje potrošnje goriva u novim automobilima. Time ?e se kona?no stati na kraj lažima i prenapuhanim brojkama. Protokol mjerenja potrošnje NEDC s današnjim je danom zasluženo otišao u ropotarnicu povijesti.
Premda je NDEC skra?enica za New European Driving Cycle, taj protokol je sve samo ne novi, jer je nastao još 1970. godine. Osim što je star gotovo pola stolje?a NDEC se sastoji od dva zasebna testa, a potrošnja se ra?una matemati?ki, što otvara prostor za namjernu krivu interpretaciju. Veliki teret snose i proizvo?a?i, jer su godinama koristili razne trikove ne bi li prikazana potrošnja bila manja od realne.
Stru?njaci predvi?aju kako ?e brojke dobivene metodama protokola WLTP, u usporedbi s NDEC-om, biti ve?e za 30 do 50 posto. Proizvo?a?i automobila imaju godinu dana vremena za prilagodbu. S današnjim danom WLTP stupa na sagu deklarativno, ali od 1. rujna 2018. godine svi rezultati dobiveni mjerenjima po protokolu WLTP postaju relevantni pa ?e se uzimati kao osnova za izra?un poreza i davanja.
Potpun prelazak na protokol WLTP mogao bi uistinu biti krajem dizelskih motora kakve poznajemo. Na površinu ?e isplivati sve njihove mane, a porastom izmjerene potrošnje goriva osjetno ?e im narasti cijene, jer ?e pripadati skupljim poreznim razredima. Hajka na dizelaše ve? je odavno po?ela…
Detaljnije o razlikama u mjerenju potrošnje po protokolima NDEC i WLTP možete pro?itati na ovom linku.