Jedna od najve?ih uzdanica proizvo?a?a iz Wolfsburga svakako je Volkswagen Polo VI, koji je predstavljen na senzacionalnoj premijeri u Berlinu. Ro?en je daleke 1975. godine, a u prethodnih pet generacija prodan je u ?ak 14 milijuna primjeraka.
Stoga je sasvim jasno kako je uz Golf rije? o najvažnijem modelu u ponudi Volkswagena. Polo šeste generacije dolazi u privla?nijem i suvremenijem ruhu, a temelji se na modularnoj platformi MQB A0. Sva sila najnovije tehnologije daje do znanja kako je Volkswagen ?vrsto odlu?io igrati na sigurno te novim Polom zaokružuje pri?u zapo?etu Škodom Fabijom i Seat Ibizom. Volkswagen Polo VI spreman je za oštru bitku s Ford Fiestom, Renault Clijom, Toyotom Yaris, Mazdom 2…
Dužinom od 4053 mm (+81), širinom od 1751 mm (+69), visinom od 1446 mm (-97) i me?uosovinskim razmakom napuhanim na 2564 mm (+94) unutrašnjost je prostranija za gotovo ?itavu klasu u usporedbi s prethodnikom. Šira, a niža silueta zaslužna je za sportskiji izgled, a ve?im gabaritima ostvaren je rast obujma prtljažnika sa 280 na ?ak 351 litru, što se do prije nekoliko godina smatralo solidnim i za kompaktnu klasu, dok je za gradski iznimno snažan adut.
Brojni sustavi koji su do ju?er bili rezervirani isklju?ivo za Golf i Passat sad na velika vrata ulaze u Polo pa ve? osnovni paket opreme donosi prednja svjetla u tehnologiji LED, tempomat, automatsko ko?enje te sustav za prepoznavanje pješaka. Time Volkswagen Polo VI zna?ajno diže letvicu, a prave vrijednosti takvog pristupa bit ?e vidljive nakon Euro NCAP testa gdje ?e uvjerljivo osvojiti svih pet zvjezdica, a pojedina?nim ocjenama nametnut ?e se kao lider sigurnosti B-segmenta.
Kvalitetniji materijali u unutrašnjosti i razina obrade za ?istu peticu te školski precizna ergonomija zasluga su pomo?i inženjera iz Audija, koji su po pitanju koncipiranja armature svjetski lideri. Multimedijski sustav u slabijim paketima dolazi sa 6,5-in?nim ekranom, dok bogatiji imaju 8-in?ni. Hands-free, panoramski krov, beži?no punjenje pametnog telefona i ostali gadgeti ponešto ga poskupljuju.
Nakon modela up! GTI omjeri su se promijenili pa Volkswagen Polo GTI više nije najmanji i najjeftiniji GTI model proizvo?a?a iz Wolfsburga. Volkswagen Polo GTI, po mišljenju njema?kih inženjera, potpuno je spreman za bitku s novom Ford Fiestom ST i Peugeota 208 GTi.
Za razliku od prethodnika novi Volkswagen Polo GTI je odbacio motor 1.8 TSI. Pod haubu se smjestio 2.0 TSI sa 200 KS i 320 Nm. Namjerno se išlo na varijantu prigušenije izvedbe 2-litrenog turbobenzinca kako Volkswagen Polo GTI ne bi ‘kanibalizirao’ prodaju Golfa GTI.
U usporedbi sa slabijim izvedbama Polo GTI ima ovjes snižen za 15 mm, elektroni?ki zatvara? diferencijala XDS i 17-colne naplatke. U po?etku ?e biti dobavljiv isklju?ivo uz 6-stupanjski automatski mjenja? s dvostrukom spojkom, s kojim stotku hvata za 6,7 s i juri 237 km/h, dok ?e sredinom 2018. godine u ponudu biti uvršten i 6-stupanjski ru?ni. U pripremi je navodno i izvedba R koja ?e koristiti motor iz Golfa R, odnosno 2-litrenog turbobenzinca nabijenog na 300 KS.
Dva najzastupljenija motora u trenutku uvo?enja na tržište. Šestu generaciju Pola pogonit ?e ukupno devet u?inkovitih benzinskih i dizelskih motora. U trenutku uvo?enja na tržište mogu?e je naru?iti dva trocilindri?na benzinska motora s dvije najomiljenije razine snage u ovoj klasi: 1.0 MPI 55 kW / 75 KS3 i punjeni 1,0-litarski TSI snage 70 kW / 95 KS4. Svi su modeli opremljeni start-stop sustavom i modusom rekuperacije. Od snage 95 KS5 naviše na?elno je mogu?a kombinacija s automatiziranim mjenja?em s dvije spojke (DSG).
Pet daljnjih motora do kraja godine. Do kraja godine sukcesivno ?e se uvesti još daljnjih pet motora: tri benzinca i dva dizelaša . Što se ti?e benzinaca, program pogona upotpunit ?e 1.0 TSI motor snage 85 / 115 KS2 i dodatno razvijeni 1.5 TSI ACT motor snage 110 kW / 150 KS2 s aktivnim menadžmentom cilindara (isklju?ivanjem cilindara). Tako?er do kraja godine do?i ?e i vrhunski benzinac: 2.0 TSI motor snage 147 kW / 200 KS2 u Polu GTI.
Spektar motora kompletirat ?e dva u?inkovita dizelaša: oba 1.6 TDI motora pružaju snagu od 59 kW / 80 KS2 i 70 kW / 95 KS2.
Ekspresivni dizajn. Šesti Volkswagen Polo nastao je na konstrukcijskim temeljima modularne popre?ne platforme (MQB). Time su dobivene znatno dinami?nije proporcije s dugim me?uosovinskim razmakom, kratkim prevjesima karoserije i sportskim omjerom glavnih dimenzija (ve?a dužina i širina, manja vanjska visina uz poboljšani prostor za glavu). Dizajn je postao snažniji, muževniji, karizmati?niji i ekspresivniji. Potpuno je nov.
Avangarda u interijeru. Dizajneri su i interijer dizajnirali ekspresivno i avangardisti?ki; unutrašnji prostor bez premca, razvijen za digitalno doba. Kao prvi automobil svoje klase Polo se opcijski isporu?uje s potpuno digitalnim instrumentima. Active Info Display najnovije generacije postavljen je u istoj vizualnoj osi i osi rukovanja kao i instrumenti: infotainment sustavi veli?ine do 8,0 in?a i u top verzijama nadogra?eni staklom. Digitalna su?elja za smartphone u vozilo dovode njihove aplikacije i razli?ite online usluge. Smartphonei se ne pune samo preko utika?a, ve? opcijski i beži?no (indukcijski). Šesti je Polo i unutra postao znatno ve?i od svog prethodnika. Tako nudi više prostora – za pet osoba – kao i zna?ajno pove?ani prtljažnik – sa 280 na 351 litara obujma.
?etiri opreme i tri paketa. Polo starta s tri linije opreme “Trendline”, “Comfortline” i “Highline” kao i u posebnoj verziji “Beats”. Polo Beats nudi sound sustav snage 300 W kojega su zajedni?ki razvili Volkswagen i ameri?ka tvrtka “Beats”, specijalist za zvuk. A nudi i niz drugih vrsta individualizirane opreme u vozilu. A u startnim blokovima ?eka i novi Polo GTI, koji se uvodi malo kasnije. Ve? je i osnovna verzija “Trendline” dobro opremljena: u proširenu serijsku opremu sada izme?u ostalog spadaju stražnja vrata, LED svjetla za dnevnu vožnju s coming home funkcijom, sustav za ograni?enje brzine, multikolizijska ko?nica i sustav nadzora okoline Front Assist sa City funkcijom ko?enja u nuždi i sustav za prepoznavanje pješaka.
Najve?a mogu?a raznovrsnost sustava. Sve postaje još raznobojnije i individualnije zbog velikog spektra novih boja (ukupno 14 vanjskih boja laka) i dvanaest naplataka (14 do 18 cola, dijelom lakiranih u kontrastnoj boji), obloge instrumentne plo?a u 8 razli?itih boja, dvije unutrašnje obloge i jedanaest razli?itih presvlaka sjedala. Spektar mogu?nosti individualizacije je gotovo beskrajan. U to spadaju krovovi u boji, najve?i panoramski krov u klasi, LED glavna svjetla pune veli?ine, LED stražnja svjetla, “R-Line” oprema i dodaci kao 300 W jaki sound sustav tvrtke Beats ili beži?no punjenje smartphonea (opcijski s indukcijskom vezom s antenom). Osim toga se u novom Polo isti?u i sustavi potpore koje je Volkswagen dijelom prilagodio direktno iz Golfa i Passata.
Cijene u Hrvatskoj: Volkswagen Polo Trendline 1.0 MPI 75KS ve? od 99.300 kn i Volkswagen Polo Trendline 1.0 TSI 95KS ve? od 105.500 kn