Ferrari i Lamborghini? Zaboravite. Nisu niti me?u 10 najboljih. Talijanski divovi nikad nisu konstruirali jurilicu koja je na utrkama dominirala godinama.
Imidž je tu, kao i remek-djela koja proizvode. No prave trka?e legende stižu iz Francuske i Njema?ke. Imaju i Talijani svojeg aduta, no to nije niti propeti konji? niti bik.
Ovo je pregled pet najuspješnijih trka?ih automobila u povijesti.
5. BMW M3 (E30)
Najpoželjniji automobil na svijetu. Ne mislimo pritom samo na original, svaki M3 ima onaj mitski status.
A original E30, proizveden 1985., stvorio je tu legendu. Od 1987. do 1993. dominirao je diljem svijeta.
Osvojio je brojna Touring prvenstva, od Australije do Europe. Na 24 sata Nürburgringa bio je nedodirljiv, kao i na Spa Francorchampsu. ?ak je pobje?ivao i na relijaškim utrkama.
Omiljena trka?e zvijer brojnih mom?adi…
4. Porsche 956/962
Porscheovi blizanci osvojili su utrku 24 sata Le Mansa u svojem debiju 1982. ali u svojoj posljednjoj utrci 12 godina poslije.
Eto, toliko su trajali. A pazite, 1983. ?ak devet Porschea našlo se me?u 10 najboljih. Samo se Sauber/BMW ugurao na deveto mjesto.
Motor 2.65 twin-turbo razvijao je 750 KS tako da snage nije nedostajalo.
A to su samo uspjesi na Le Mansu, njema?ki blizanci dominirali su od Japana do Americe, a držali su i rekord na Nürburgringu.
3. Lancia Delta – Grupa A
‘Talijanski ?arobnjak’ i danas je jedan od najpoželjnijih automobila. Ponos je svake garaže i vlasnika.
Slavu je stekao na najtežim stazama, onima Svjetskog relijaškog prvenstva. Od 1987. do 1992. osvojila je šest konstruktorskih naslova zaredom te je tako stvorena legenda.
Ford, BMW, Mazda, Renault i Ford ulagali su ogromne novce, ali Lancia je ostala na vrhu.
2. Porsche 911
Vjerojatno nema automobila koji je pobijedio na više razli?itih utrka i podloga. Gdje god se ‘elverica’ pojavila u kona?nici je i prva prošla kroz cilj, ili kao najbrža.
Popis je nevjerojatan, Porsche 911 pobijedio je na monegaškom reliju, osvojio je najtežu automobilisti?ku utrku na svijetu Pariz-Dakar, tu su i slavlja na 24 sata Daytone, 24 sata Le Mansa, 12 sati Sebringa, brojnim GT natjecanjima…
Sve same prestižne utrke… Ali takav je i Porsche 911, prestižan i legendaran.
1. Bugatti Type 35
Nema uspješnije jurilice, Bugatti Type 35 pobijedio je u više od 1000 utrka. Pazite, 1000 utrka. Premda neki izvori navode i više od 1500.
Ettore Bugatti je 1924. konstruirao automobil, koji ?e ga u?initi legendom. Dvije godine kasnije stigla je prva pobjeda, a nakon toga 35-ici su svi gledali u le?a. Ukupno ih je proizvedeno 400.
Na svojem vrhuncu je Type 35 u prosjeku odra?ivao 14 utrka tjedno. Kao i kod Porschea 911, nema podloge i natjecanja na kojem nije bio najbolji.
Ettore Bugatti je znao napraviti vrhunski automobil, jedino što je uvijek kasnio s inovacijama. Dok su hidrauli?ne ko?nice bile standard, na Bugattijevim automobilima još uvijek se ko?ilo uz pomo? kablova.
Postoji legenda kako se jedna mušterija požalila na nezadovoljavaju?i rad ko?nica, a Ettore je samo odmahnuo rukom.
– Ja radim automobile da voze, a ne da stanu.