Audi TT, mali sportski dvosjed, na tržište je stigao 1998. godine, a temeljen na platformi A4 (PQ34) pa koristi site motore i dijelove ovjesa kao Volkswagen Golf IV, prvi Audi A3, Škoda Octavija…
Drugim rije?ima koncepcijski je gotovo identi?an. Motor je ugra?en popre?no sprijeda, pogon je prednji ili 4×4 Quattro, neovisan je ovjes na svim kota?ima, prednji MacPherson… No, to mu u biti niti nisu velike zamjerke. Kupcima u njegovom slu?aju nije bila presudna konfekcija nego prili?no neugledan dizajn, koji je drasti?no opravljen ve? drugom generacijom iz 2006. godine.
Ono što je društvu iz Ingolstadta nije smjelo dogoditi je opoziv ve? krajem 1999. godine, zbog utvr?enih nestabilnosti automobila pri brzinama ve?im od 180 km/h. Vlasnici su pozvani u servise, a na njihovim automobilima dodan je stražnji spojler, napravljena modifikacija ovjesa, a istodobno su reprogramirani sustavi ESP i ASR, klju?ni za stabilnost.
Audi TT prvotno je ponu?en uz dobro poznatog 1.8-litrenog 4-cilindarskog turbobenzinca s 20 ventila koji je razvijao 180 ili 225 KS. Isti motor s razli?itim turbopunja?ima. Snažniji je koristio ve?i K04, a slabiji K03. Pogon na sve kota?e Haldex 4×4, o kojem sve detalje možete pro?itati na ovom linku, bio je opcija uz model sa 180 KS s 5-stupanjskim ru?nim mjenja?em, a standard uz 225 sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em ili doplatni 6-stupanjski automatski mjenja? Tiptronic.
Od 2003. godine 1.8-litreni turbak sa 225 KS zamijenjen je atmosferskim 3.2-litrenim VR6, s 250 KS, istim kakav je koristio i Volkswagen Golf IV R32. Naravno, i Audi TT VR6 imao je standardan pogon 4×4, a 6-stupanjski Tiptronic zamijenjen je znatno naprednijom automatikom oznake DSG, koji je dvostrukom spojkom osjetno ubrzao vrijeme potrebno za izmjenu stupnja prijenosa. Stabilnost je poboljšana ugradnjom 10 posto tvr?eg ovjesa.
No, nabrijani 1.8-litreni turbak vratio se u ponudu 2005. godine u izvedbi Audi TT Club Sport, koja je raspolagala s 240 KS i 320 Nm, a istodobno je na vagu donosila 75 kilograma manje (ukupno 1390 kg). To je zna?ajno utjecalo na performanse pa je stotku hvatao za 5,9 s, dok je najve?a brzina bili elektronski ograni?ena na 250 km/h.
Povodom 30. Ro?endana odjela Quattro GmbH proizveden je jedan žuti Audi TT. On je pod haubu dobio 2.7-litrenog bi-turbo benzinca iz Audija RS4 generacije B5. Proizveden je 2001. godine, nalazi se u muzeju u Ingolstadtu, a raspolaže sa 380 KS i 440 Nm.
Faceliftom iz 2003. godine Audi TT uspio je nakratko zategnuti bore, ali konkurencija je postala osjetno atraktivnija i poželjnija pa je model druge generacije koji je stigao 2006. morao napraviti zna?ajniji iskorak u svakom pogledu. Ponajviše dizajnu…