Ne, najbržu limuzinu 80-ih godina nije proizveo Audi, niti BMW, niti Mercedes-Benz pa ?ak niti sportski brend kao što je Maserati, uvjerljivo najimpresivniji je Opel Lotus Omega.
Prva generacije velike, komforne i luksuzne limuzine iz Rüsselsheima imala je odli?an tržišni start. Opel Omega A uvjerljivo je i osvojila titulu Europskog automobila 1987. godine. Nakon što su stigla priznanja i struke i kupaca uprava je bila i više nego zadovoljna. No, tema ovog ?lanka nije standardni model, nego najlu?i automobil koji je Opel napravio u svojoj povijesti.
Sredinom 1988. godine Opel je odlu?io uspjeh Omege proslaviti paprenom izvedbom pa su se ubrzo povezali s tvrtkom Lotus, koja je itekako dobro poznata po vrhunskim sportskim modelima koje fanovi najviše cijene zbog iznimne upravljivosti. Stru?njaci iz Opela i Lotusa sjeli su za isti stol i ubrzo stvorili fascinantan automobil. Opel Lotus Omega bila je limuzina u klasi najbržih Ferrarija i Porschea.
Rednom 6-cilindrašu obujma 2969 ccm iz izvedbe GSi pove?anjem provrta kapacitet je narastao na 3615 ccm, ali niti to im nije bilo dovoljno pa su mu dodali još dva turbopunja?a Garrett T25. Obzirom da je atmosferski motor prera?en u turbo stupanj kompresije smanjen je sa 10:1 na 8,2:1, ugra?en je hladnjak stla?enog zraka i potpuno novi sustav hla?enja motora. Snaga se prenosila na stražnje kota?e 6-stupanjskim ru?nim ZF-ovim mjenja?em, istim kakav je koristio i Chevrolet Corvette ZR-1, a zatvara? stražnjeg diferencijala donirao je Holden Commodore V8.
Rezultat je vrijedan svakog divljenja. Opel Omega Lotus ispaljuje ?ak 382 KS i 568 Nm, od ?ega je ?ak 470 Nm dostupno ve? pri 2000/min, a takva elasti?nost bila je nedostižna konkurentima. No, prave konkurencije zapravo nije niti bilo, jer je Opel Omega Lotus bio uvjerljivo najbrža limuzina na svijetu. Stotka se hvatala ve? za 5,1 s, dok je najve?a brzina iznosila 285 km/h. Brojke su to koje bi i danas, 30 godina kasnije, bile za svaku pohvalu.
Stru?njaci iz Lotusa nisu ništa željeli prepustiti slu?aju. Premda je Multi-Link ovjes standardne Omege pokupio sve pohvale na testovima u medijima diljem Europe, Britanci su inzistirali da se ovjes dodatno poboljša. Amortizeri su posu?eni iz najsnažnije verzije Opel Senatora, a njegov je i sustav Servotronic koji je omogu?io bolju preciznost volana. Ronal je isporu?io 17-colne naplatke na koje su ugra?ene gume Goodyear Eagle. Bila je to ista kombinacija naplataka i guma kakvu je koristio i Lotus Esprit Turbo SE. Svakako valja spomenuti i ubojite ko?nice koje je isporu?io AP Racing, s diskovima promjera 328 mm sprijeda i 300 mm straga.
Izvrsnim performansama bili su op?injeni svi mediji, a sprint do 160 km/h te ko?enje natrag do nule Opel Lotus Omega mogla je obaviti za manje od 17 sekundi. To najbolje govori o tome koliko je cijeli automobil bio pedantno osmišljen. Premda je Opel namjeravao proizvesti 1100 primjeraka, recesija s po?etka 90-ih poremetila je te planove. Na kraju je proizvedeno 630 Opel Lotus Omega i 320 Lotus Carltona (to je isti automobil, ali s volanom na desnoj strani).
Upravo je Lotus Carlton tih godina bio omiljeno prijevozno sredstvo ozbiljnih plja?kaša u Velikoj Britaniji. Jednostavno, bili su svjesni ?injenice da su za volanom ove limuzinske rakete osjetno brži od bilo kojeg policijskog automobila, a pritom ih se moglo prevesti petero, dok je prtljažnik bio dovoljno velik za ukraden plijen.
Obzirom da ove godine i službeno postaje oldtimer, te da je proizvodnja prekinuta nakon svega 950 primjeraka, a brojni su u me?uvremenu razbijeni, ne ?udi podatak a mu vrijednost ve? osjetno raste. Danas se još uvijek dobro o?uvan primjerak može prona?i za 40.000 eura, ali ve? za desetak godina mogla bi premašiti i dvostruku vrijednost.