Trabant – Polo DDR-a: plan je bio napraviti tricikl, a ispao je auto

0
15106

Jedna marka i jedan model koji su postali sinonim za uspjeh i neuspjeh isto?ne Njema?ke. I dok su marke kao što su Volkswagen i Mercedes-Benz cvjetale u ‘ameri?kom’ dijelu, oni su tako?er željeli vlastitu proizvodnju automobila u ‘ruskom’ i rodio se Trabant.

Nakon Drugog svjetskog rata Europa je podijeljena na dva dijela. Na zapadu je vladala demokracija, na istoku socijalizam i komunizam, dva potpuno razli?ita ure?enja i razlike su se vidjele na svakom koraku. Smanjena verzija toga prevladala je i u Njema?koj, gdje su mo? dijelili Sovjetski Savez i Sjedinjene Države. I dok su marke kao što su Volkswagen i Mercedes-Benz cvjetale u ‘ameri?kom’ dijelu, oni su tako?er željeli vlastitu proizvodnju automobila u ‘ruskom’ i rodio se Trabant, piše www.avto-magazin.si.

Nakon završetka Drugog svjetskog rata, njema?ka savezna pokrajina Saska pala je u ruke Sovjetskog Saveza, a s njim i grada Zwickau. Od samog po?etka u njemu je djelovala renomirana marka automobila Auto Union AG, poznata po trkalištima, a automobili su bili rezervirani za bogate. S druge strane, nove vlasti nisu unijele ništa dobro u marku. Tvrtku je Sovjetski Savez nacionalizirao 1945. godine, a 1948. uslijedio je njezin krah.

No, prostori u kojima su se nekada proizvodili automobili poznate njema?ke marke nisu dugo ostali prazni. Prvo su ih zauzeli 1955. godine VEB Automobilwerke Zwickau, a zatim Sovjetski Savez koji je, kao i ve?ina isto?noeuropskih zemalja, poslovao prema sustavu planske ekonomije. Kad su vlasti vidjele uspjeh raznih automobila za mase, poput Volkswagena, brzo je donesena odluka da se i u Isto?nom bloku napravi jednostavno, ali pouzdano prijevozno sredstvo. Plan je bio napraviti tricikl, ali na kraju je napravljen automobil.

Prvi Trabant na ceste je izašao 1957. godine, u vrijeme kada je zapo?ela svemirska bitka za osvajanje svemira. Stoga ne ?udi što je mali automobil, koji je bio namijenjen osobnom prijevozu, a ne prestižu, dobio ime Trabant. Rije? je njema?kog podrijetla kojom astronomi imenuju prirodni satelit, poput Zemljinog Mjeseca.

Tako je prvi Trabant na put krenuo 7. studenog 1957. godine, a kad se pojavio na tržištu, zapravo je to bio prili?no moderan automobil. Imao je samonosivo tijelo koje je bilo izra?eno od jeftine termootporne plastike nalik stakloplastici, koja je bila jeftina i istodobno otporna na hr?u. Na taj je na?in vlada mogla uštedjeti ?elik ili ga koristiti za druge projekte. Upravo je zbog ove zna?ajke Trabant na meti smiješnih primjedbi konkurenata koji danas, pola stolje?a kasnije, iz posve istih razloga tako?er sve više koriste plastiku za izradu dijelova tijela.

Me?utim, Trabant je imao nešto ?ime se nije ponosio kad je stigao na tržište, naime dvocilindri?ni dvotaktni pogonski sklop. Prema najnovijim smjernicama u automobilskoj industriji, postavljen je popre?no na nos vozila i pokretao je prednje kota?e, ali bio je glasan i smrdljiv, a motor od 500 kubika nije mogao podnijeti više od (samo) 18 ‘Konji’ ili 13 kilovata snage. To je u osnovi bio isti kao i DKW-ovi motori, ali se kroz povijest malo razvio, osobito 1962. godine predstavljanjem druge generacije Trabant 600, odnosno P60.

Unato? tome, Trabant je od po?etka bio pravi hit me?u stanovnicima Isto?ne Njema?ke. Povoljan automobil, koji se tako?er izvozio u druge europske zemlje, bio je od velikog interesa, što je na novi automobil po?elo ?ekati ?ak 13 godina! Cijena rabljenih jedinica bila je primjerena, što je gotovo dvostruko više od cijene novih vozila koja ?ekaju na proizvodnju.

Trabant je stvoren 1957. Prvo je ažuriranje doživio 1962. godine, kada je Trabant 500 postao Trabant 600, a drugi samo godinu dana kasnije, kada je Model 601 izašao na cestu, a s njim i karavanska verzija automobila. U proizvodnji je trebao ostati do 1967. godine, kada je trebao imati nasljednika, što se, unato? mnogim idejama i prototipovima, nikada nije dogodilo. Naime, vlasti su odgodile predstavljanje novog modela iz razli?itih razloga, ponajviše zbog nedostatka financijskih sredstava. Zbog nedostatka konkurencije zastarjeli i loše izra?eni Trabant bio je više nego jedini automobil dostupan radnicima, a proizvodnja je neprestano rasla do 1989. godine, kada je u samo jednoj godini proizvedeno ?ak 150.000 automobila.

Kao što je raskol Njema?ke pridonio nastanku Trabanta, tako je i njegovo ujedinjenje padom Berlinskog zida zna?ilo kraj za mali automobil. Otvorila su se europska tržišta automobila i za njih više nije bilo interesa. Tvrtka je 1990. predstavila najnoviju verziju nazvanu Trabant 1.1, koju pokre?e moderni ?etverocilindri?ni Volkswagen Polo, koji je uvjerio samo nekoliko kupaca, a 1991. lansirala je posljednji Trabant sa serijskim brojem 3.096.999.

Nakon završetka proizvodnje Trabanta, proizvodnja automobila u gradu Zwickau nije prestala. Istodobno s proizvodnjom Trabanta, njegov novi vlasnik Volkswagen zapo?eo je proizvodnju prve generacije modela Polo, a kasnije je postao dom modela Golf. Ali Trabant u me?uvremenu živi dalje. Zahvaljuju?i plasti?nom ku?ištu i izuzetno jednostavnoj mehanici, mnogi su primjeri preživjeli do danas. I posljednje, ali ne najmanje važno, u vrijeme proizvodnje smatrano je da je životni vijek Trabanta 28 godina, pa ?e pro?i neko vrijeme prije nego što se posljednji oprostio od cesta.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com