Danas je na Ženevskom salonu automobila europsku premijeru imao Nissan IMx KURO, koncept elektri?nog crossovera.
Kuro, japanska rije? za crno, utjelovljena je u automobilu IMx, koji je svijetu predstavljen na Tokijskom salonu automobila u listopadu 2017., novim crnim ukrasnim elementima i naplatcima, novom prednjom maskom i novom tamnosivom bojom karoserije.
Poboljšanja Nissana IMx KURO uklju?uju i integraciju Nissanove revolucionarne tehnologije povezivanja mozga voza?a s vozilom (B2V). B2V interpretira signale iz voza?eva mozga kako bi pomogao voza?u s vožnjom i pritom olakšao autonomnim i ru?nim sustavima vozila u?iti od voza?a.
„Konceptni crossover bez emisija IMx KURO utjelovljenje je budu?nosti naše vizije Inteligentne mobilnosti,” izjavio je Jose Munoz, Nissanov upravlja?ki direktor. „Strategijom inteligentne mobilnosti Nissan želi promijeniti na?in na koji ljudi komuniciraju s automobilima, te na?in na koji ?e se automobili integrirati s društvom u bližoj i daljnjoj budu?nosti.”
Osnovni dio tehnološke opreme vozila IMx KURO budu?a je verzija sustava ProPILOT koja omogu?uje potpuno autonomnu vožnju. Kad se uklju?i na?in rada ProPILOT, sustav uvla?i upravlja? u armaturnu plo?u i naginje unazad sva sjedala, što voza?u osloba?a više prostora, a putnicima omogu?uje da se opuste i uživaju u putovanju. Kad je uklju?en na?in rada Manual, vozilo vra?a upravlja? i sjedala u izvorni položaj i tako vra?a nadzor u ruke voza?a.
Tehnologija povezivanja mozga s vozilom ugra?ena u Nissan IMx KURO trebala bi ubrzati vrijeme reakcije voza?a i omogu?iti automobilima da se neprestano prilago?avaju kako bi u?inili vožnju još ugodnijom. Nissanovo otkri?e rezultat je istraživanja upotrebe tehnologija za dekodiranje mozga kako bi se predvidjele radnje voza?a i otkrio osje?aj neugode:
Predvidjeti:
Prepoznavanjem signala da se mozak voza?a sprema zapo?eti s pokretom – kao što je okretanje upravlja?a ili pritiskanje papu?ice za gas – sustavi za pomo? u vožnji još brže mogu zapo?eti s odre?enom radnjom. Tako se može ubrzati vrijeme reakcije i poboljšati ru?no upravljanje vozilom.
Otkriti:
Otkrivanjem i procjenom osje?aja neugode u voza?a, umjetna inteligencija može promijeniti konfiguraciju ili stil vožnje dok se vozilo nalazi u autonomnom na?inu rada.
Nissanova tehnologija B2V prvi je sustav te vrste na svijetu. Voza? nosi ure?aj koji mjeri aktivnost moždanih valova koje zatim analiziraju sustavi autonomne vožnje. Sustav može predvidjeti namjeravanu kretnju te djelovati – primjerice okretanjem upravlja?a ili usporavanjem automobila – 0,2 do 0,5 sekundi brže od voza?a, pri ?emu njegovo djelovanje ostaje uglavnom neprimjetno.
Konceptno vozilo bez emisija Nissan IMx KURO upotrebljava novu platformu elektri?nih vozila, osmišljenu za maksimalnu u?inkovitost. Ta platforma omogu?uje ugradnju potpuno ravne podnice, što rezultira iznimno prostranom unutrašnjoš?u i ve?im užitkom u vožnji. Nisko težište šasije poboljšava vozne osobine vozila koje ?e redefinirati segment crossovera.
Snažan, ali tih pogonski sklop donosi više užitka u vožnji. IMx KURO pokre?u dva snažna elektri?na motora postavljena sprijeda i straga pa automobil prakti?no ima pogon na ?etiri kota?a. Oni zajedno razvijaju 320 kW snage i nevjerojatnih 700 Nm okretnog momenta – više od superautomobila Nissan GT-R – iz baterije visokog kapaciteta novog dizajna i konstrukcije ve?e energetske gusto?e.
Ta nova baterija omogu?uje domet ve?i od 600 km s jednim punjenjem pa putnici mogu dulje uživati u pustolovinama, bez razmišljanja o punjenju.