Znate li gdje odlaze (gotovo) neupotrebljivi rabljeni automobili iz Europe?

0
1074

Procjena je da bi ?ak 20.000 automobila koji se godišnje izvoze iz Nizozemske u Afriku zbog stanja u kojem se nalaze trebali zapravo i?i u rezalište, prenosi RevijaHAK.

Ovo podsje?a na ?i?enje dvorište u kojem sme?e prebacite susjedu. Vaše travnjak je ?ist, a susjedov… Gdje, na primjer, iz Njema?ke odlaze rabljeni automobili stariji od 14, 15 godina? Bugarska, Rumunjska, neki od njih veselo dime i u Hrvatskoj. No, to je ništa prema glavnoj izvoznoj plimi. U kontingentu koji ide prema Africi su i automobili koji nikada ne?e na ceste i tamo ?e ih ostaviti na nekom od velikih parkirališta. Prema UN-ovom programu za okoliš (UNEP), okoliš Afrike zaga?en je s poplavom odba?enih rabljenih automobila iz industrijaliziranih zemalja.

– Milijuni rabljenih automobila, kombija i minibuseva izvezeni iz Europe, Japana i SAD-a u zemlje u razvoju zna?ajno doprinose one?iš?enju zraka i ometaju napore na ublažavanju u?inaka klimatskih promjena – navodi se u izvješ?u UNEP-a objavljenom u ponedjeljak. Izme?u 2015. i 2018. godine 14 milijuna rabljenih automobila izvezeno je širom svijeta, od ?ega je oko 80 posto otišlo u siromašne zemlje.

– Više od polovice njih otišlo je u Afriku – pišu autori studije. No, manji dio odlazi i u isto?nu Europu, Bliski istok, Aziju i Latinsku Ameriku. Mnoga rabljena vozila nisu u prometu i dovode do pove?anja broja smrtnih slu?ajeva – na primjer u zemljama kao što su Malavi, Nigerija, Zimbabve i Burundi.

UN poziva da se ova praksa odmah zaustavi kako ne bi ugrozili postavljene klimatske ciljeve.

– Industrijalizirane zemlje moraju zaustaviti izvoz vozila koja ne prolaze testove zaštite okoliša ili sigurnosti i koja se više ne smatraju sposobnima za promet u zemljama podrijetla, dok bi zemlje uvoznice trebale uvesti strože standarde kvalitete – poziva direktorica UNEP-a Inger Andersen u izvješ?u nakon što je pregledano 146 zemalja.

Analiza je pokazala da dvije tre?ine anketiranih zemalja imaju samo slaba ili vrlo slaba ograni?enja na uvoz rabljenih automobila. Ujedinjeni narodi stoga su pokrenuli inicijativu za postavljanje minimalnih standarda za uvoz rabljenih automobila dok se broj izvezenih automobila isporu?enih iz Europe procjenjuje se na oko milijun vozila godišnje.

Zapadnoafri?ka konfederacija Ecowas upravo je objavila nove standarde za goriva i rabljene automobile. Afri?ki planirani sporazum o slobodnoj trgovini, koji bi trebao napraviti put prema najve?em jedinstvenom svjetskom tržištu s 1.2 milijarde ljudi, vidi se kao prilika za ograni?avanje europskog izvoza automobila koji više nisu u pogonu. Na njema?koj obali Sjevernog mora, terminal za otpremu europskih rabljenih automobila u Afriku po?eo je s radom prije samo mjesec dana. Gotovo 60.000 automobila godišnje treba otpremiti iz Wilhelmshavena u sjevernu Afriku. No posebno se Nizozemska smatra važnim ?vorištem u Europi. Ve?ina rabljenih vozila više nije registrirano za promet. ?esto su to hr?avi automobili koji su išli u Nigeriju i druge zapadnoafri?ke zemlje a u Europi ih više nitko nije mogao prodati. U prosjeku su imali 16 do 20 godina i više nisu zadovoljavali Euro 4 emisijske standarde. Procjena je da bi ?ak 20.000 automobila koji se godišnje izvoze iz Nizozemske u Afriku zbog stanja u kojem se nalaze trebali zapravo i?i u rezalište.

Izvor: RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com