Ne trebate biti prestari da biste se sje?ali vremena kada su dizelski automobili bili nedodirljivi kraljevi u Europi, prenosi RevijaHAK.
JATO (neovisna tvrtka za istraživanje automobila) upravo je objavila podatke o prodaji za rujan na europskom tržištu, a gledaju?i ih vidimo veliki potres u autoindustriji. Po prvi puta u zabilježenoj povijesti automobilske industrije, broj elektrificiranih vozila registriranih tijekom prošlog mjeseca (BEV, PHEV i HEV) bio je ve?i od broja registracija za dizelske automobile. Govorimo o vrlo maloj razlici, ali ?ak i da je rije? o samo jednom automobilu – to je velika stvar. Prije nego što krenemo u detalje, evo povijesti: prije deset godina dizelaši su ?inili 50 posto registracija, dok su elektri?na vozila imala tržišni udio ispod jedan posto. Ovog rujna gledamo 24,8% za dizelska vozila i gotovo upola manje (12%) za ?isto elektri?na vozila diljem Europe. Dodajte plug in hibride i hibride i dobit ?ete ukupan tržišni udio za elektrificirana vozila od 25%.
Prema podacima JATO-a, Volkswagen grupa je lider u segmentu elektri?nih vozila, a slijedi je Tesla. Marka Volkswagen zabilježila je rast od 352%, i to zahvaljuju?i izdanju modela ID.3. Vode?i elektri?ni model bio je Tesla Model 3 s 15.702 prodanih primjeraka diljem kontinenta, a slijedi subkompaktni model Zoe iz Renaulta s 11.023. Unato? ohrabruju?em po?etku, ID.3 nije uspio posti?i pet znamenki sa samo 7.897 isporu?enih jedinica.
SUV-ovi i dalje vode s velikom razlikom, drže?i 41.3% tržišnog udjela, a slijede ih mali gradski automobili (19%) i kompaktni automobili (17.7%). Svi ostali imaju jednoznamenkaste brojke.
Mnogo je razloga zbog kojih dizelski automobili nisu vipe atraktivni europskim kupacima, a teško je re?i koji igra važniju ulogu od drugog. Spomenimo samo da vlasti jasno daju do znanja da vožnja dizelskim osobnim automobilima kroz ve?e gradove u budu?nosti ne?e biti opcija.
Nadalje, razvoj hibridne tehnologije zna?i da se ve?ina prednosti koje donosi dizelski motor može posti?i kombinacijom elektri?ne i benzinske opreme. Tu su i subvencije za elektrificirane automobile.
Izvor: RevijaHAK