Niti puna tri tjedna nakon spektakularne premijere na salonu automobila u Ženevi najbolji elektri?ni sportaš na svijetu Rimac C_Two, odnosno Rimac Concept Two, gotovo je rasprodan.
Još tijekom Ženeve objavljeno je kako ?e Rimac C_Two biti proizveden u 150 primjeraka, uz po?etnu cijenu od 1,7 milijuna eura. Sad je automobil izložen na salonu automobila u New Yorku (zbog toga ga ne?e biti na Zagreb Auto Showu), a tom je prilikom Krešo ?ori?, voditelj prodaje u Rimac Automobilima, istaknuo kako je potencijalnim kupcima preostalo samo još nekoliko automobila. Osim što ?injenica da je gotovo cijela planirana koli?ina od 150 primjeraka gotovo rasprodana izaziva respekt, važno je napomenuti kako je prosje?an kupac za svoj Rimac C_Two potrošio i oko 500.000 eura za dodatnu opremu. I pritom im uop?e ne smeta što ?e isporuku limenog ljubimca morati pri?ekati najmanje do 2020. godine.
Rimac C_Two svakako je najimpresivniji automobil današnjice. Uostalom, ispaljuje ?ak 1914 KS. Ako Vam se ?ini puno, u pravu ste. Bugatti Chiron ima 8-litreni W16 motor sa ?etiri turbopunja?a koji istiskuju impresivnih 1500 KS, ali i to je nevjerojatnih 414 KS manje od snage s kojom raspolaže Rimac Concept Two. Primjerice, 414 KS je gotovo iznos kojim raspolaže BMW M3. Dakle, jasno je ?emu ova usporedba. Mate Rimac u svoj je novi bolid za cestu ugradio nevjerojatnu snagu. Primjerice, najve?eg okretnog momenta od 2300 Nm ne bi se posramio niti 40-tonski šleper.
Idemo malo na konkretne podatke… Tih 1914 konja dovoljno je da Rimac Concept Two potjera do stotke za manje od dvije sekunde. Konkretno do 60 mph, odnosno 97 km/h, dovoljno mu je tek 1,85 sekundi, to je ubrzanje koje mogu ostvariti tek bolidi Formule 1 ili vrhunski pripremljeni relijaški strojevi. Najve?a brzina od 412 km/h tako?er oduzima dah, a ubrzanje do 300 km/h traje svega 11,8 sekundi.
Uspjeh nije došao preko no?i. Tvrtka Rimac Automobili danas zapošljava gotovo 350 radnika, a na razvoju nasljednika Concepta_One radili su pune tri godine. Kad je 2011. godine na salonu automobila u Frankfurtu predstavljen Rimac Concept_One svi svjetski mediji po?eli su pisati o tehnološkom ?udu iz malene Hrvatske. Danas su isti ti objektivi ponovo usmjereni u istu osobu.
Mate Rimac je na predstavljanju potvrdio kako je C-Two razvijen iz nule te da niti jedna komponenta nije preuzeta za starog modela. Novi najbrži automobil na svijetu bit ?e opremljen hardverom spremnim za implementaciju softvera koji ?e omogu?iti samovoze?e sposobnosti Razine 4. Svi ti gadgeti obuhva?aju osam kamera, šest radara, 12 ultrasoni?nih senzora…
Obzirom da je ve? Concept_One dokazao kako može poniziti svjetsku automobilisti?ku kremu: Ferrari LaFerari, Bugatti Veyron, Porsche 918 Spyder… možemo samo pretpostaviti koliko ?e Rimac Concept Two biti superioran nad svim konkurentima. Dužinom od 475 centimetara, visinom od 121 i širinom od 199 cm C_Two iz svakog kuta gledanja djeluje impozantno, a pritom na vagu donosi svega 1950 kilograma, što je vrlo malo za elektri?ni automobil takvih performansi.
Baterijski paket kapaciteta 120 kWh (6960 ?elija s naponom od 720 V) omogu?it ?e respektabilnu autonomiju od 650 kilometara, što je u rangu s vode?im elektri?nim automobilima na svijetu. Dosegu osjetno doprinosi i izvrsna aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od 0,28. Za stabilnost je zadužen sustav Torque Vectoring kakav je ve? proslavio Concept_One, a ovaj je dodatno poboljšan. U normalnim uvjetima vožnje 48 posto snage šalje se na prednje, a 52 posto na stražnje kota?e. Pirelli je isporu?io gume sposobne za vožnju brzinom ve?om od 400 km/h, a ko?ni sustav sa 6-klipnim kliještima i karbo-kerami?kim diskovima promjera 390 milimetara potpisuje Brembo.