Ovdje donosimo pregled samo nekih kvarova koje je lako pogrešno dijagnosticirati, po?evši s najjednostavnijima, prenosi RevijaHAK.
Bez obzira na to radilo se o zdravlju ?ovjeka ili zdravlju automobila, ispravna dijagnoza izvedena na temelju odre?enih simptoma nužna je za uspješnu terapiju i lije?enje, odnosno popravak. I baš kao što je to, nažalost, nerijetko slu?aj s ljudima i lije?nicima, i najboljim majstorima od zanata pritom se znaju potkrasti pogreške. Manje ili ve?e, s lakšim ili težim, a nekad i fatalnim posljedicama.
Zbog svega toga, kažu, ?ovjek pored sebe u životu treba imati dobrog lije?nika kojemu može u potpunosti vjerovati, ali isto tako, u nekim se situacijama ne treba krzmati da zatraži i drugo mišljenje.
Jer, sli?ni simptomi uzro?nike mogu imati u sasvim drugim oboljenjima, pa krivo lije?enje ne samo da ne?e riješiti problem, nego ga može i pogoršati. Sve to, kao što neki od voza?a, nažalost, znaju iz prve ruke, vrijedi i za osobne automobile i neke njihove probleme. Ovdje donosimo pregled samo nekih me?u njima koje je lako pogrešno dijagnosticirati, po?evši s najjednostavnijima…
Geometrija kota?a ili prazna guma
Primjerice, u slu?aju da vozilo vu?e u jednu stranu ili se na kota?ima osje?a trešnja, to može biti znak problema s geometrijom ili balansom kota?a, no stru?njaci kažu da u tom slu?aju ne treba odmah juriti vulkanizeru. Za po?etak je, primjerice, pametno provjeriti tlak u svim gumama, to nekad može biti sasvim dovoljno. Ili s ko?ionim plo?icama, koje tako?er mogu uzrokovati sli?ne simptome.
Akumulator ili alternator
Nadalje, ?esto se zna dogoditi i da se motor ne?e pokrenuti, odnosno da na okret klju?a ne daje znakove života ili se oglašava tek jedva ?ujnim klikom ili pucketanjem. I opet, (posebno ako ostala elektronika, poput radija, funkcionira normalno), u takvim slu?ajevima lako je pomisliti da je problem u elektropokreta?u. I to doista može biti slu?aj, ali isto tako može biti rije? o praznom akumulatoru, za što se uzrok, nadalje, može tražiti i u neispravnom alternatoru. Ako se radi o tome, naravno, zamjena starog akumulatora ne?e biti od prakti?ki nikakve pomo?i.
Amortizeri ili spone stabilizatora
Udarci i zvukovi, poput škripanja na neravninama, za kao glavne uzro?nike ?esto imaju istrošene opruge ili amortizere, ali problem može ležati i negdje drugdje, primjerice, u dotrajalim sponama stabilizatora. Važno je znati da takve zvukove nije uvijek jednostavno precizno detektirati jer ih može prouzrokovati niz razli?itih dijelova na automobilu. Za miran san i taj je posao važno prepustiti stru?njaku, a ne naga?ati.
Rashladno sredstvo ili rupa
Kad primijetimo da klima-ure?aj ne radi ili barem ne hladi onoliko koliko smo navikli, naj?eš?e prvo pomislimo da u sustavu nedostaje rashladnog sredstva. I doista to nije rijedak slu?aj, ali treba znati radi li se u konkretnom slu?aju o tome da ga treba tek dopuniti ili negdje dolazi do curenja. Zato sustav treba spojiti na odgovaraju?u dijagnostiku s mjerenjem tlakova, a ne pokušavati samo dopuniti sredstvo koje nedostaje jer prekomjerno punjenje može izazvati kvar i zna?ajnije nov?ane izdatke.
Upravlja? ili diferencijal
Ako se automobil u zavojima ponaša ?udno, ispušta ?udne zvukove i kao da odbija poslušnost te ga pritom nije lako kontrolirati, logi?no je prvo pomisliti da kod njega nešto nije u redu s upravlja?kim sustavom. Ipak, ?esto se doga?a da u takvim slu?ajevima krivca ne treba po?eti tražiti od volana, nego od diferencijala, ?ija je zada?a da omogu?i kota?ima da se vrte me?usobno razli?itim brzinama. Kad do?e do problema, to više nije mogu?e i nastaju spomenuti simptomi.
Hladnjak ili termostat
Kad se vozilo pregrijava, glavni osumnji?eni prvo biva hladnjak, kod kojega se zatim provjerava je li razina rashladnog sredstva odgovaraju?a i postoje li možda na njemu tragovi curenja, odnosno kakva pukotina. Me?utim, lako je mogu?e da problem u tom slu?aju uop?e nije u hladnjaku, nego u nevaljalom termostatu ili ?ak neispravnom ventilatoru. Svakako provjeriti kako ne biste zamijenili ispravan hladnjak.
Elektronika ili nešto drugo
Kao što je dobro poznato, suvremeni automobili pretrpani su elektronikom, senzorima i kilometarskim oži?enjem i s tim povezane probleme ?esto nije jednostavno detektirati. Osim što je dijagnostika postala nezaobilazan alat za izoliranje uzro?nika odre?enih kvarova, ne treba zaboraviti da je i ona, baš kao i svaki drugi dio automobila, podložna otkazivanju poslušnosti. Definitivno prepustiti stru?noj dijagnozi.
Curi li ulje ili nešto drugo
Pod vozilom se stvara sumnjiva lokvica? Najcrnji scenario kaže: ulje iz motora! Može biti, ali isto tako može biti i štošta drugoga. Rashladna teku?ina, primjerice, ili teku?ina iz upravlja?kog sustava. Ili ulje iz mjenja?a. Ili najobi?nija voda, koja nastaje kao produkt rada klimatizacijskog ure?aja, što bi zapravo zna?ilo da problema nema. U svim ostalim slu?ajevima morat ?ete mehani?aru.
Izvor: RevijaHAK