Kad je nešto toliko dobro, onda nema smisla mijenjati, dokaz tome je i 3 godine star Discovery kojeg sad predstavljaju i kao sedmerosjed…
Tri godine je prošlo od pojave senzacionalnog i mo?nog Discoverya i što promijeniti? Ništa osim dodati još dva sjedišta. Land Rover Discovery i njegova posljednja generacija jedan je od najkontroverznijih SUV-ova ikada. I to ne samo zbog izgleda, ve? i zbog ?injenice da i dalje inzistiraju na obujmu motora, na snazi, mo?i… Nakon tri godine odlu?ili su mu podariti još dva sjedišta u tre?em redu. Toliko je dobar da ga ne treba mijenjati.
Trenutna generacija Land Rover Discovery bila je jedna od najkontroverznijih do sada kada se pojavila na tržištu, i to samo zbog jednog detalja – zahvaljuju?i registracijskoj plo?ici postavljenoj na lijevoj strani i time prili?no nesimetri?nom izgledu. Tako su se na tržištu pojavili razni pružatelji koji nude (relativno visok iznos) obradu zadnjih vrata, u kojima je registracijska oznaka dobila svoje mjesto u sredini zadnjih vrata. No, tri godine nakon predstavljanja najnovije generacije Discoverya u Land Roveru, o?ito ostaju zadovoljni spomenutim rješenjem.
Ovih dana Britanci predstavljaju novu generaciju svog terenskog vozila sa sedam sjedala, a me?u rijetkim promjenama karoserije koje su mu namijenili straga, nema ve?ih promjena u dizajnu. Zapravo, sve promjene na tijelu koje je pretrpjelo tijekom pomla?ivanja prili?no su diskretne, jer uklju?uju samo malo izmijenjene prednje i stražnje odbojnike te nova prednja i stražnja LED svjetla.
Tako je najve?i udio inovacija koncentriran na polju pogonskog sklopa i naprednih tehnologija ili nadzorne plo?e. Me?utim, pogonski sklopovi zaslužuju malo više pažnje. Ponuda ovih bit ?e prili?no zanimljiva, jer uklju?uje dva benzinska motora, ?etverocilindri?ni P300 i šestocilindri?ni s oznakom P360, te dva dizelska šest cilindra s oznakama D250 i D300.
Sva tri šestocilindri?na motora rezultat su vlastitog razvoja inženjera Land Rovera i rade kao blagi hibridi temeljeni na 48-voltnoj tehnologiji. Zahvaljuju?i ovom sustavu, dizel motori ve? udovoljavaju zahtjevima RDE2 standarda. Ina?e, snaga motora, kako sugeriraju njihova imena, bit ?e izme?u 250 i 360 ‘konjskih snaga’, odnosno 183 i 265 kilovata.
Obnovljen je i inteligentni pogon na sva ?etiri kota?a, koji automatski prenosi moment izme?u prednje i stražnje osovine uz pomo? brojnih senzora. Istodobno, sustav ve? u osnovnoj verziji nadopunjuje zra?ni ovjes koji provjerava položaj vozila do 500 puta u sekundi i tako se trenutno može prilagoditi mogu?im (neo?ekivanim) neravninama.
Iznutra ?e najve?a novost biti potpuno promijenjeni infotainment sustav. S dijagonalom od 11,4 in?a, novi zaslon bit ?e 48 posto ve?i nego prije, a bit ?e opremljen operativnim sustavom Pivi Pro i dva LTE modema, što zna?i da ?e istovremeno mo?i obavljati nekoliko funkcija, poput streaminga i automatskog ažuriranje automobila na daljinu. Na taj ?e na?in i bez posjeta servisu biti mogu?e nadograditi ?ak 44 jedinice u vozilu. Nova ?e biti i plo?a s instrumentima promjera 12,3 in?a.
Sa stajališta prostora u kabini, ne?e biti promjena kako se o?ekivalo. Ipak, Discovery ?e obnovom postati prikladniji za obitelj. I dalje ?e nuditi do sedam sjedala i izme?u 258 i 2.024 litara prostora u prtljažniku, a kabina Ionisation Air, sustav koji ?e analizirati zrak koji ulazi u kabinu i uklanjati ?estice PM2,5 iz nje, osigurat ?e bolju dobrobit. posebno sretni alergi?ari, i naravno ostali putnici koji ?e biti izloženi puno manjoj koli?ini toksina nego ina?e.
Land Rover je novi Discovery ve? po?eo nuditi doma?im kupcima, što zna?i da je cijena ve? poznata. Na Otoku ?e biti potrebno odbiti najmanje 53.655 funti, odnosno nešto više od 60 tisu?a eura. Kao rezultat toga, novak bi mogao uskoro voziti našim cestama, ali cjenik na slovenskom tržištu još nije utvr?en.