Sir William Lyons dobro je procijenio da na krilima prekrasnog E-Typea iz 1961. treba stvoriti luksuznu sportsku limuzinu s legendarnim motorom XK pa je tako nastao Jaguar XJ.
Elegantna krstarica donosila je napredak u izradi. Naime, kupci legendi kao što su D-Type, E-Type i XK120 nisu bili zadovoljni kvalitetom. Mehanika i limarija bili su osjetno manje pouzdani i trajni u usporedbi s konkurentima, ali Jaguar je to kompenzirao nižom cijenom pa je ubrzo imao vojsku fanova koje nije bilo briga za kvalitetnu i preciznost izrade sve dokle god ti automobili prekrasno izgledaju i jure poput pravih trka?a.
Jaguar XJ prodavao se i pod kapom Daimlera od 1969. godine, a korištena su dva imena: Sovereign i Double- Six. Brojne televizijske reklame proglašavale su ga najboljim Jaguarom u povijesti, a u ve?ini njih se pojavljivao i Sir William Lyons.
Osim dizajna koji je nudio odli?an koktel profinjenosti, elegancije, luksuza i sportskog, gotovo trka?eg, karaktera, glavni adut svakako je bio, tada ve? legendaran, redni 6-cilindraš oznake XK. Jaguar XJ dolazio je s 2.8-litrenom i 4.2-litrenom izvedbom. Slabiji je razvijao 147 KS i 192 Nm, do stotke je ubrzavao za 15,2 s, dok je najve?a brzina iznosila 177 km/h. Snažniji 4.2-litreni motor raspolagao je sa 170 KS i 313 Nm pa je bio osjetno žeš?i. Sprint do 100 km/h trajao je 12,5 s, a najve?a brzina iznosila je 192 km/h.
Dužinom od 481 centimetar, širinom od 177 te visinom od 134, uz me?uosovinski razmak od 276 cm, nudio je pohvalan komfor u oba reda sjedala. No, najve?i naglasak stavljen je na bogatu opremu, dobar izbor materijala i aristokratski ugo?aj. Kupci su mu donekle zamjerali nižu kvalitetu izrade od o?ekivane, ali uz sve ostalo što je nudio to je brzo padalo u drugi plan.
Od 1972. godine u prodaji je bio blago osvježen model. Prednja rešetka hladnjaka bila je pojednostavljena, a dvostruka prednja svjetla uvu?enija u poklopac motora. Kupcima se ponudila i izvedba s 10 centimetara ve?im me?uosovinskim razmakom, koja je straga nudila kraljevski komfor. No, glavna novost bilo je uvo?enje 5.3-litrenog V12 motora koji mu je omogu?io da s najve?om brzinom od 225 km/h bude najbrža limuzina na svijetu. Raspolagao je sa 250 KS i 408 Nm, a dolazio je isklju?ivo uz 3-stupanjski automatski mjenja? koji je isporu?ivao Borg-Warner. Ubrzanje do 100 km/h za 7,4 sekunde smatralo bi se sportskim i po današnjim standardnima, a tada je to bilo ultra brzo.
Jaguar XJ prve generacije sveukupno je proizveden u 98.227 primjeraka, a danas na tržištu rabljenih nije na posebno velikoj cijeni, osim izvedbe s motorom V12, koja je najsnažnija, a proizvedena je u svega 3235 primjeraka. Od te brojke 754 otpada na varijantu s produženim me?uosovinskim razmakom.