Britanija ?e idu?e godine proširiti režim zaštite ravnopravnog tržišnog natjecanja na digitalne usluge kako divovi poput Googlea i Facebooka više ne bi koristili dominantni položaj na tržištu za istiskivanje slabijih konkurenata.
Regulator za zaštitu tržišnog natjecanja (CMA) upozorio je ove godine da vlada mora usvojiti novi zakon kako bi se tehnološki divovi mogli držati pod kontrolom.
Google i Facebook dominiraju na tržištu digitalnog oglašavanja, s udjelom od oko 80 posto u 14 milijardi funti prihoda u 2019., naveo je regulator.
Dvije ameri?ke kompanije istaknule su da su spremne sura?ivati s vladom i regulatorom u pitanjima vezanima za digitalno oglašavanje, poru?ivši, izme?u ostalog, da su spremne korisnicima osigurati ve?u kontrolu nad podacima i oglasima koji im se prikazuju.
Priznavši da “besramno podržava tehnologiju”, državni tajnik za digitalnu ekonomiju Oliver Dowden ukazao je ipak na sve širi konsenzus da koncentracija tržišne mo?i u rukama male skupine kompanija ko?i rast, smanjuje inovacije i negativno utje?e na gra?ane i kompanije.
“Vrijeme je da se pozabavimo tim problemom i da otvorimo vrata novom dobu rasta tehnološkog sektora”, izjavio je Dowden u petak.
Vlada je regulatoru nedavno pridodala odjel za digitalna tržišta koji ?e po?eti s radom u travnju idu?e godine a mogao bi dobiti ovlasti za obustavu, blokadu i poništenje odluka tehnoloških kompanija i izricanje nov?anih kaznih za nepoštivanje propisa.
Kompanije ?e morati transparentnije izvješ?ivati o korištenju podataka potroša?a a ograni?enja upotrebe konkurentskih platformi bit ?e zabranjena, poru?ila je vlada.
Propisi ?e poduprijeti i medijski sektor, ciljaju?i na promjenu odnosa snaga izme?u izdava?a i digitalnih platformi, pojasnio je London.
Po?etkom tjedna britanski je regulator izvijestio da prou?ava prigovor skupine izdava?a, oglašiva?a i digitalnih tvrtki da ?e Google planiranim izmjenama preglednika Chrome i Chromium osigurati ve?u kontrolu nad njihovim poslovanjem.
Uvede li Google “Sigurnu zonu za privatnost” (‘Privacy Sandbox’), to ?e zna?iti da ?e funkcije poput prijave uz korisni?ko ime i šifru i oglašavanja prije?i s otvorene mreže u njegove ruke, ustvrdili su u žalbi regulatoru Marketers for an Open Web (MOW).
“Uvede li Google tu tehnologiju, de facto ?e gospodariti instrumentima kojima medijske tvrtke, oglašiva?i i tehnološke tvrtke dopiru do svojih potroša?a i ta ?e promjena biti nepovratna”, istaknuo je direktor MOW-a James Rosewell.
Google je odgovorio da ?e tehnologija korisnicima omogu?iti da dobivaju relevantne oglase i da izbjegnu pra?enje, što ?e po njima pomo?i sa?uvati postoje?i model oglašavanja.
Oglašiva?i ?e pak mo?i ciljati odre?ene grupe korisnika, pri ?emu podaci ne?e ‘napuštati’ preglednik, pojasnio je tehnološki div, ustvrdivši da se praksa oglašavanja mora prilagoditi promijenjenim o?ekivanjima ljudi o prikupljanju i korištenju podataka.
HINA