Rumunjski proizvo?a? polako ali sigurno gradi svoj krug kupaca, iz generacije u generaciju svakog od modela nudi sve više za najmanju cijenu na tržištu, a test modela Dacia Logan MCV Stepway 1.5 dCi samo je još jednom dokazao da povoljno ne mor zna?iti I neugla?eno.
Imidž Dacije s kakvim smo upoznati danas više ne predstavlja ‘marku za siromašne’, ve? ‘razumnu kupnju’, a na to nas je podsjetio novi Logan MCV Stepway. Karavanska izvedba rumunjske kompaktne limuzine na tržištu je od 2013. godine i dolazi s brojnim vrlinama, no s obzirom na porast potražnje za crossover i SUV vozilima, Dacia je odlu?ila i ovaj model ukrasiti detaljima iz opreme Stepway te time zadovoljiti apetite kupaca.
Istaknutom zaštitnom plastikom koja okružuje cijeli automobil, a posebno se isti?e srebrnim dijelovima sprijeda i straga, podignuta je atraktivnost cijelog vozila, koja aludira na ozbiljne offroad sposobnosti. Me?utim, iako taj dojam dodatno naglašavaju krovni nosa?i, sve ostaje na estetici jer ovaj model ne dolazi s pogonom na sve kota?e, ve? isklju?ivo na prednje, tako da ?e kupci za ozbiljnije pothvate izvan asfalta morati zaviriti u ponudu Dustera.
Prostranost u unutrašnjosti izdvaja se u klasi, što možemo pripisati ne previše sportskim linijama, koje ?esto ‘ukradu’ prostor za ramena i glavu, te tako i putnici sprijeda i straga imaju dovoljno mjesta za ugodnu dužu vožnju. Isto je i s prtljažnikom, gdje se nalaze 573 l obujma, što preklapanjem stražnje klupe raste na 1.518 l. Za usporedbu Škoda Octavia ima 610 l, a Seat Leon ST 587 l.
U putni?kom prostoru ispred voza?a nalazi se novi Dacijin upravlja? s ?etiri kraka koji je obu?en u kožu bolje kvalitete u odnosu na prije i koji dolazi s tipkama za upravljanje tempomatom, a na središnjem stupu je postavljen zaslon osjetljiv na dodir, pomo?u kojeg se upravlja audio sustavom, mobilnom povezanoš?u i navigacijom. Valja napomenuti da se radi o jeftinijem rezistivnom ekranu, stoga ga je potrebno snažnije pritisnuti kako bi prepoznao komandu.
Tipke za klimatizaciju su fizi?ke, jednako kao i za elektri?no podizanje/spuštanje prozora, no zanimljivo je da se za prednje prozore tipke nalaze u panelima vrata, dok su za stražnje na dnu središnjeg stupa. Dakako, budu?i da se radi o Daciji, tvrda plastika je i dalje sveprisutna, a i završna obrada nije na stopostotnoj razini, pa primjerice kada strujanje zraka ventilacije u snažnijem režimu rada usmjerite prema sredini automobila te središnja dva otvora zatvorite poklopcima, kroz njih i dalje prolazi zrak.
U vožnji se Logan MCV Stepway ponaša solidno. Kroz zavoje prolazi bez pretjeranog naginjanja karoserije, a voza?u preko upravlja?a, koji je poprili?no krut, daje dovoljan broj povratnih informacija. Glavna vrlina svakako mu je udobnost kojoj dodatno doprinose mekana sjedala, ali i polukruta stražnja osovina. Napredak zamje?ujemo i pri višim brzinama, gdje je buka vjetra i guma manja, no i dalje viša od prosjeka.
Testni model ispod poklopca je držao hvaljeni dizelski 1,5-litreni motor snage 90 konja, koji je u svakom pogledu bolji od turbo benzinca s tri cilindra. S 220 Nm okretnog momenta dostupnih ve? od 1.750 o/min, pri ubrzavanju nije potrebno odlaziti u visoke okretaje, gdje motor ionako više ne pokazuje živahnost. Pritom ru?ni mjenja? s pet stupnjeva prijenosa djeluje preciznije i kvalitetnije od prethodnika. Sve navedeno ostvaruje iznimno nisku potrošnju, drugim rije?ima tijekom testa smo u gradskoj vožnji umjerenog karaktera ostajali na svega 6 litara, dok se na otvorenoj cesti nerijetko uspijevalo spustiti ispod 4,5 l/100 km.
O?igledno je da su Rumunji podigli letvicu za jednu razinu više, što se odrazilo i na cijenu. Ipak cifre su i dalje ostale na prihvatljivoj razini za svaku vrtu kupcu, što zna?i da se obi?na verzija karavanskog Logana u dizelskoj varijanti može kupiti za 90.400 kuna, dok je za Stepway verziju potrebno izdvojiti 111.400 kuna.
TEHNI?KI PODACI: Dacia Logan MCV Stepway 1.5 dCi
Motor: ?etverocilindarski, turbo
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 66 kW (90 KS) pri 4.000 o/min
Najve?i okretni moment: 220 Nm pri 1.750 o/min
Najve?a brzina: 170 km/h
0 – 100 km/h: 13,0 s
Pogon: na prednje kota?e
Mjenja?: 5-stupanjski, ru?ni
Spremnik: 50 l
D/Š/V: 4501 / 1761 / 1590 mm
Prtljažnik: 573 – 1.518 l
Masa praznog vozila: 1178 kg
Potrošnja: 5,6 l/100 km
Emisija CO2: 100 g/km
Cijena: od 111.400 kuna za model poput testiranog
Tekst i slike: Bernard Beneš