Preporu?uje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kra?a od 15 do 25 kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra ?a?i, prenosi RevijaHAK.
Filtri ?a?i (DPF) na modernim dizelskim vozilima funkcioniraju na isti na?in – oni prikupljaju sitne ?estice ?a?i koje su posljedica izgaranja goriva u motorima. Kad se nakupi dovoljna koli?ina filtri su programirani da u njima do?e do izgaranja ?a?i. To se doga?a u vožnji i taj proces automatiziran, pove?anjem temperature ispušnih plinova na ulazu u filtar spaljuju se ?estice u njemu. U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja vozite li od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2500 o/min.
Važno upozorenje objavila je britanska Udruga neovlaštenih servisa (IGM): preporu?uje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kra?a od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra ?a?i. U tim kratkim intervalima ne?e se aktivirati izgaranje ?estica ?a?i. Dogodi li do zagušenja, uklju?it ?e se lampica na instrumentnoj plo?i automobila (na glavnoj slici). U tom slu?aju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil.
U servisu ?e vam vjerojatno regenerirati filtar (do 1200 kuna), a ako to ne?e biti mogu?e troškovi zamjene mogu biti ve?i od 20.000 kuna, ovisno o servisu u kojem to radite. Dakle, nije loše zapamtiti ovaj savjet.
Izvor: RevijaHAK