Premda je neupitno da je novi Audi Q8 najbolja demonstracija svih hi-tech rješenja kojima raspolaže proizvo?a? iz Ingolstadta, no pitanje je jesu li zakasnili i koliko Audi Q8 uspijeva ugroziti Mercedes-Benz GLE Coupe, a pogotovo BMW X6 koji je na tržište kro?io još prije 10 godina.
Da se podsjetimo… Premda je gabaritima gotovo identi?an modelu Q7, ve?im me?uosovinskim razmakom Audi Q8 nudi višu razinu komfora. Duga?ak je 499 cm, širok 200, visok 171, a me?uosovinski razmak iznosi okruglo 300 cm. Audi Q8 prostraniji je od njema?kih konkurenata, a obzirom da se temelji na istoj platformi koju koriste Porsche Cayenne, Lamborghini Urus i Bentley Bentayga, suverena vozna svojstva su zajam?ena.
Kriti?ari standardizacije dizajna sad ne?e imati municiju za paljbu. Premda Audi Q8 donosi brojne prepoznatljive elemente, poput monumentalne single frame rešetke hladnjaka, dizajnerski donosi osjetan odmak od ostatka game.
U unutrašnjosti je pri?a dijametralno suprotna. Ve?ina interijera izvedena je potpuno u skladu sa svime što je ve? vi?eno u slu?aju aktualne generacije Audija A8. To ne mora nužno biti loše, pogotovo obzirom na ?injenicu da je sve odra?eno za ?istu peticu. Dobar dojam upotpunjuje i prtljažnik obujma 605 litara, odnosno ?ak 1755 uz preklapanje stražnjih sjedala.
Uz novu generaciju naprednog pogona na sve kota?e Quattro i udaljenost podnice od 25,4 cm, jasno je kako mu niti terenski zadaci ne bi smjeli biti strani. Središnji diferencijal raspore?uje snagu u omjeru 40:60, u korist stražnje osovine, ali u slu?aju gubitka prianjanja omjer može s lako?om biti promijenjen. No, cestovne gume niskog presjeka ne?e dozvoliti pretjerane ulaske u blato i kaljužu, pogotovo onim kupcima koji se odlu?e za doplatne 22-colne naplatke.
Kupci ?e prvotno mo?i birati izme?u dva 3-litrena motora, oznaka 55 TFSI i 50 TDI. Prvi je benzinac s 335 KS, a drugi dizelaš sa 286 KS. Ve? po?etkom 2019. godine u prodaju ?e sti?i izvedba 45 TDI, s 231 KS.
Obilnom upotrebom aluminija masa je zadržana na prihvatljivih 2140 kilograma. Ispeglana aerodinamika može se pohvaliti koeficijentom otpora zraka od 0,34, a blagi hibridni sustav sa 48-voltnom elektri?nom instalacijom dodatno smanjuje potrošnju goriva za prosje?nih 0,7 litara.
Novi Audi Q8 u prodaju stiže tek sredinom listopada, a cijene zasad nisu poznate.
Koliko je Audi Q8 stvarno dobar i je li uspio ugroziti BMW X6 i Mercedes-Benz GLE Coupe isprobali su kolege redakcije AutoTrader.