Iza imena Skyactiv-X krije se revolucionaran benzinski motor s karakteristikama dizelaša, koji kombinira kompresijsko i paljenje pomo?u svje?ica, a pritom je 30 % snažniji i 30 % štedljiviji u usporedbi s motorom Skyactiv-G.
Nova generacija Mazde 3, koja ?e imati premijeru u studenom, a s prodajom starta prvim danima 2019. godine, bit ?e prvi model s atmosferskim 2-litrenim benzincem koji razvija 190 KS i 230 Nm. S impresivnih 95 KS po litri obujma, stru?njaci iz Mazde ponovno su dokazali koliko su uspješni u odbijanju uvo?enja turbopunja?a.
I dok su Mercedes-Benz i Volkswagen odustali od sli?ne ideje, inženjeri Mazde odlu?ili su svje?icom prebroditi kriti?an prijelaz s klasi?nog rada benzinca na kompresijsko paljenje kao u dizelašu. Ova tehnologija omogu?ava podizanje omjera kompresije na ?ak 16:1, a da je pritom rizik od nekontroliranog detonantnog izgaranja sveden na minimum.
Usprkos koktelu dizelske tehnologije ovaj benzinac voli izlet u visoke okretaje pa ?e crveno polje startati tek na više od 6300/min. S druge strane, najmanje 70 % iznosa najve?eg okretnog momenta bit ?e raspoloživo ve? pri 2100/min.
Tehnologija nazvana SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) kre?e s 2-litrenim benzincem. Kasnije ?e se proširiti i na 1.5-litreni. Nakon premijere u novoj generaciji Mazde 3, isti ?e motori stižu u novu Mazdu CX-3, koja je ova godine osvježena, a nova dolazi sredinom 2020. godine.
Svakako pogledajte video…