Ministarstvo financija prijedlogom nove uredbe o izra?unu posebnog poreza na motorna vozila regulira izra?un toga poreza s obzirom na prosje?ne emisije uglji?nog dioksida (CO2), ali i pove?ava vrijednost vozila za koja se ne pla?a vrijednosna komponenta tog poreza, i to sa 150 tisu?a na 200 tisu?a kuna.
Izjavio je to ministar financija Zdravko Mari? predstavljaju?i u srijedu novinarima prijedloge dvije uredbe iz trošarinskog sustava koje je njegov resor uputio u javno savjetovanje – o visini trošarine na energente i elektri?nu energiju te o na?in izra?una i visini sastavnica za izra?un posebnog poreza na motorna vozila.
Ministarstvo financija ju?er je prijedloge te dvije uredbe objavilo u e-Savjetovanju, a javna rasprava o njima ?e trajati do 17. prosinca.
I dok kod uredbe o trošarinama na energente i elektri?nu energiju nema promjena, ve? je samo rije? o uskladbi sa zakonima koji su doneseni ve? prije dvije godine, ministar izdvaja promjene kod posebnog poreza na motorna vozila gdje se mijenja sustav mjerenja ispušnih plinova odnosno emisije uglji?nog dioksida te promjene kod vrijednosne komponente toga poreza.
Ministar je podsjetio da se, kako je ve? bilo najavljeno ne samo za Hrvatsku, ve? za cijelu Europsku uniju i šire, mijenja sustav mjerenja ispušnih plinova odnosno metodologija – iz tzv. NEDC (New European Driving Cycle – Novi europski ciklus vožnje) u WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – Globalno uskla?eni ispitni postupak za laka vozila).
Podsjetio je tako?er da je još kod smanjenja posebnog poreza na vozila (2018. godine) bilo najavljeno da ?e se s promjenom sustava mjerenja CO2 korigirati i hrvatski propisi odnosno posebni porez kako ne bi došlo do vra?anja na staro.
“Sukladno tomu, sada predlažemo korekciju u pojedinim razredima tzv. gramaže CO2, ?ime nova vozila dobivaju ujedna?en tretman u odnosu na rabljena”, objašnjava ministar financija.
Uz tu ekološku komponentu, dodaje, Ministarstvo se odlu?ilo i na korekciju i na tzv. vrijednosnoj komponenti posebnog poreza na vozila.
Naime, trenutno automobili neto vrijednosti do 150 tisu?a kuna nisu u vrijednosnoj komponenti, a sada taj razred diženo na 200 tisu?a kuna, kaže Mari?.
“Sada negdje oko 52 posto prodanih novih automobila nije ulazilo “u škare” vrijednosne komponente posebnog poreza na motorna vozila, a ovime ?e se to pove?ati na 75 posto. Zna?i, tri ?etvrtine novonabavljenih vozila više prakti?ki ne?e pla?ati tu tu vrijednosnu komponentu, nego samo ovu ekološku komponentu”, istaknuo je ministar financija.
U vezi prijedloga uredbe o trošarinama na energente i elektri?nu energiju naveo je kako se u biti ništa ne mijenja, ve? je rije? o uskladbi sa zakonskom regulativom koja je stupila na snagu prije dvije godine.
Naime, Zakonom o trošarinama, koji je stupio na snagu po?etkom 2019. godine, je regulirano da ?e Vlada u roku od dvije godine od stupanja tog zakona na snagu uredbom odrediti visine trošarina na energente i elektri?nu energiju. Stoga se nova uredba donosi isklju?ivo radi pravno-tehni?kog uskla?enja i ispunjenja obveza njenog donošenja po novom Zakonu o trošarinama te se propisuju trenutno važe?e visine trošarina, stoji i u obrazloženju predložene uredbe, koja bi na snagu stupila s po?etkom 2021. godine.
HINA