Cijela uspješna pri?a zapo?ela je još 1968. s Jaguarom XJ Serije 1 i to baš na salonu automobila u Parizu gdje ?e sutra zapo?eti burna proslava 50. obljetnice kultne tvornice najprestižnijih luksuznih automobila.
Paris Motor Show bit ?e poprište raskošne proslave, a sve je ve? zapo?elo pokrenutom karavanom iz Jaguarove tvornice u Castle Bromwich-u do Sajma automobila u Parizu. Tamo ih ?eka veliko iznena?enje, obljetni?ka edicija XJ50 za 2019.
Osam generacija kultnog modela Jaguara XJ-a vozit’ ?e od Jaguarove tvornice u Castle Bromwich-u do Sajma automobila u Parizu! Na taj ?e se na?in proslaviti 50. obljetnice kultne luksuzne limuzine. XJ je prvi puta pokazan na sajmu u Parizu 1968. godine i stoga je red da se Zlatni pir proslavi tamo gdje je sve i po?elo, pred pola stolje?a u Gradu svjetlosti.
Slavljeni?ka flota uklju?uje sve generacije XJ-a, kao i najnoviji model XJ50
Jedinstven konvoj posjetit ?e važna mjesta kao što je i odjel Jaguar Classic-a koji je posve?en o?uvanju i obnovi automobilske baštine. Konvoj ?e tako?er posjetiti Goodwood i Le Mans, lokacije koje su odigrale važnu ulogu u povijesti Jaguara i XJ.
Tko zna što bi mislio danas o svojim automobilima Jaguarov utemeljitelj Sir William Lyons, jer njegova ideja sasvim sigurno nisu bili terenci, crossoveri, SUV-ovi…, ve? prestižne sportske limuzine za one koji znaju što valja i što nije stereotip. Danas je sve to i u jaguaru okrenuto naglava?ke, a ne samo što su “mace” postale SUV-ovi, sve je ve?i naglasak i na struju.
Kako bi reagirao William Lyons da mu kažete da se u današnjim Jaguarima ne leži kao u bolidu, ve? sjedi kao u autobusu? Nezaboravni E-Type i XK obilježili su jednu sasvim druk?iju, luksuzniju i nadasve sportsku filozofiju me?u modernim automobilima. Mnogi ju nikada ne?e prežaliti, ali došla su druga vremena, a opstati se može jedino ako se ponudi to?no ono što trenuta?no kupci traže. Nažalost po izvornu ideju Sir Lyonsa, to više sportske limuzine nisu. Vrijeme je crossovera, a njegovi nasljednici u Jaguaru me?u posljednjima su koji su se ukrcali na vlak koji trenuta?no juri najve?im brzinama u automobilskoj industriji.
Bila je prava hereza kad je pred dva desetlje?a Alfa Romeo po?ela mijenjati znane i efikasne benzince s dizelskim motorima, 10 godina kasnije i Honda je u?inila isto, izazvaši bujicu nezadovoljstva. Porsche je u me?uvremenu po?eo raditi terence i SUV-ove, kao i brojni drugi specijalisti za sportive, a i limuzine. Svi su po?eli raditi sve kad je Mercedes odlu?io piliti naopako. Ne samo što su odlu?ili raditi male aute, odlu?ili su i pogon im staviti sprijeda. Punih je deset godina trebalo još BMW-u da napravi isto. Zapo?eo je istim receptom, pred ?etiri godine i to na Active Toureru, a sad slijedi prava lavina malih dragulja iz Munchena, koji imaju pogon sprijeda.
I zašto se onda ?uditi što je Alfa napravila Stelvio, a Jaguar F-Pace. Kako stvari stoje pri?at ?e se i o nasljednicima Sir Willaiam Lyonsa. Ian Cullum, ?uveni engleski dizajner, u?inio je sve da se Jaguarov SUV ipak “pošteno” razlikuje od konkurenata, da osim zaštitne maske i divlje ma?ke kao simbola tvrtke ima još štošta što se da povezati s prošloš?u. Pedanterija, u?inkovitost, vozne zna?ajke…, sve to je još uvijek na cijeni u Jaguaru, iako se ne mora postidjeti ni svega što danas prodaje aute – od infotainmenta do aktivnih sigurnosnih sklopova.
Zanimljivi su ti Indijci koji su kreativnim Englezima dopustili da se igraju idejama, tehnološkim dosezima, ali ne i novcem. Jaguar je u njihovu vlasništvu i bez obzira na to koliko je to bilo odbojno engleskim puritancima pokazalo se dobitnom kombinacijom. Prepoznali su kako je to najbrže rastu?i segment i kako ?e se broj takvih vozila u sljede?ih pet godina udvostru?iti. Jedan od takvih je i Jaguar F-Pace 3.0 V6 AWD R-Sport ?ija je osnovna cijena 674.285 kuna.
Nakon Mercedesa, BMW-a, Porschea i tko zna ve? koga ne me?u proizvo?a?ima sportskih limuzina napokon su i Alfa svojom Stelviom i Jaguar modelom F-Pace ispalili svoje adute me?u crossoverima, SUV autima kojima su se sve do pred koju godinu podsmjehivali. Novo je doba i stoga nije nimalo ?udno što je i ovaj klasi?ni proizvo?a? limuzina ulovio posve novi val.
KONVOJ IZ VELIKE BRITANIJE PREMA PARIZU ?INE:
Jaguar XJ Series I: 1968.
Jaguar XJ Series II: 1973.
Jaguar XJ Series II Coupé: 1973.
Jaguar XJ Series III: 1979.
Jaguar XJ XJ40: 1986.
Jaguar XJ X300: 1994.
Jaguar XJ X308: 1997.
Jaguar XJ X350: 2003.
Jaguar XJ X351: 2009.
Jaguar XJR575: 2017.
Jaguar XJ XJ50: 2018.
Tekst: Igor Staži? – www.startnews.hr
Ljubiteljima Jaguara svakako preporu?ujemo da pro?itaju i slijede?e ?lanke:
50. Ro?endan: Jaguar XJ (1968.)