Ekskluzivno: Europski parlament pokazao palac dolje za dizelaše

0
264

Europski parlament uputio prijedlog Europskoj komisiji o smanjenju ispuštanja CO2 kod osobnih auta za 40 posto do 2030. godine, a to je šok za proizvo?a?e koji ?e se preko no?i morati odre?i, prije svega dizelaša i starih prljavih tehnologija.

Ve? sljede?i tjedan na susretu Europske komisije i Savjeta EU donijeti ?e se i obavezuju?a odluka. U Njema?koj zbog toga ve? u rujnu prodano 30 posto manje vozila!

Države ?lanice Europske unije do 2030. godine moraju smanjiti koli?inu emisija uglji?nog dioksida i drugih štetnih emisija u osobnim automobilima i lakim gospodarskima vozilima. Tako je ju?er odlu?eno na sastanku najviših europskih dužnosnika i eksperata. Sve ih je zapravo zgrozila spoznaja kako je prometni sektor jedini u Europi gdje se koli?ina ispuštanja nastavlja pove?avati. Vjerovali ili ne, ali 26 posto svih emisija štetnih plinova proizvedenih u Europskoj uniji dolazi s osnova vozila. Usvojen prijedlog predvi?a zacrtao je i za 40 posto manju emisiju tako ispuštenih štetnih plinova i to ve? 2030. u odnosu na onu koja je evidentirana 1990. godine.

Ve? sada se automobilska industrija teško nosi s netom prihva?enim WLTP ciklusom mjerenja štetnih plinova koji je u prosjeku dokazao kako su do sada proizvo?a?i varali s emisijama štetnih plinova i do 45 posto. Prikazivali su ih samoinicijativno bez tako rigoroznih laboratorijskih i homologacijskih standarda koji su upravo zaživjeli s prvim danom rujna. Zbog ?injenice što se sada prikazuju bitno više vrijednosti ispušnih plinova nego do sada po NEDC standardima mnogi su ušli u crveno. Zbog toga ušli su i u više porezne razrede, a brojni modeli izgubili su i pravo na subvencije i poticaje. Tako je pitanje ho?e li i brojni korisnici poticaja u Hrvatskoj, prije svega za plug in hibride mo?i iskoristiti dobivene poticaje, jer sad rijetko koji plug in hibrid ima emisiju CO2 manju od 50 g/km, koliki je prag za stjecanje prava za poticaje! Zanimljivo pitanje i za naše Ministarstvo okoliša.

Originalni prijedlog, koji je sastavio zastupnik socijaldemokrata Miriam Dalli ina?e pretpostavlja još zna?ajnije smanjenje emisija – do 75 posto u odnosu na 1990. Me?utim, s druge strane, ovaj prijedlog je doživio odbijenicu Europske pu?ke stranke. Plaše se gubitka radnih mjesta, iako se zna kako ?e uvo?enje ekstenzivne proizvodnje elektri?nih baterija u Europi donijeti 92.000 novih radnih mjesta, daleko više od 69.000, koliko se stje?e samo uvozom baterija iz Kine.

Sve je to u skladu s Pariškim sporazumom gdje su predvi?ene stope smanjenja temperature i to dugoro?ni globalni pad temperature od dva stupnja Celzijusa.

Ovo je istinska revolucija u automobilskoj industriji, nikad zabilježena. Sada je potrebno obnoviti cijeli vozni park, zaklju?ili su europarlametarci. U isto vrijeme pruža se mogu?nost za zemlje (Hrvatska), da ?ak i uz pomo? europskih fondova više ulagažu u subvencije za kupnju elektri?nih vozila i smanjenjem cijena potaknu ljude da se odlu?ite na kupnju hibridnih automobila i ekološki ?istih. Naravno, bit’ ?e potrebno osigurati i ?iš?e izvore elektri?ne energije. Istina je da je tehnologija u ovom podru?ju vrlo brzo napreduje, kako u pogledu baterija i tako i kod proizvodnje posve novih zero emission automobila.

Iako je Europski parlament prihvatio prijedlog to ne zna?i da ?e predložene izmjene i dopune biti donesene. Prijedlog tako?er mora odobriti Vije?e Europske unije, sastavljeno od ministara zaštite okoliša pojedinih država ?lanica i Europske komisije, uz neke promjene koje se o?ekuju od Vije?a ili ministara. Predvi?eni su sastanak o ovoj temi bit ?e sljede?eg tjedna, 9. listopada u Bruxellesu.

Dakle, premda su pojedini ‘stru?njaci’ pompozno u mediji najavljivali kako ?e dizelski motor doživjeti novu renesansu, od toga, kako je bilo i o?ekivano ne?e biti ništa. Hajka na njih odavno je po?ela, a samim time i izumiranje.

Tekst: Igor Staži? – www.startnews.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com