Budu?i da po?etkom idu?e godine u Europskoj uniji na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a upravo je emisija toga stakleni?kog plina jedna od osnova za izra?un oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno pove?anje cijena vozila.
Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. sije?nja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje.
”Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje koreliranoga modela jer smatramo da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila,” rekao je tajnik Udruženja Hrvoje Paver.
“?ak i korelirana metoda NEDC2.0 pove?ava emisije CO2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izra?unu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila za 8,5 posto. No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište,” poru?io je Paver koji smatra da ?e i Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.
Što je to?no WLTP protokol za mjerenje potrošnje goriva i emisije CO2 te zašto utje?e na pove?anje cijene novih automobila saznajte na ovom linku.
Izvor: HGK