Nitko se nije iznenadio kad su u srpnju prošle godine Volkswagen Grupa i Ford potpisali ugovor o me?usobnoj suradnji – Memorandum of Understanding – kojim su definirali zajedni?ke ciljeve razvoja i razmjene tehnologije.
U automobilskoj industriji u današnje je vrijeme takav potez opravdan. Brojni su se proizvo?a?i po sli?nim sistemima odlu?ili na suradnju, ne bi li udruženim snagama smanjili sve ve?e troškove razvoja.
No, ekonomski stru?njaci koji su upu?eni u omjere snaga u autoindustriji uvjereni su kako je samo pitanje trenutka kad ?e se Volkswagen Grupa i Ford spojiti u istu kompaniju. Ta nova grupacija automatizmom bi postala najve?im proizvo?a?em automobila na svijetu.
Analiti?ari se slažu kako bi spajanje bilo na obostranu korist, jer bi se Volkswagen Grupi otvorile brojne mogu?nosti boljeg plasmana svojih modela na tržište SAD-a, dok bi Ford profitirao na tržištima Kine i Latinske Amerike.
Što se ti?e razvija tehnologije fokus bi bio na snažnom razvoju hibridnih i elektri?nih pogonskih sklopova. Tu Ford pomalo kasni za konkurencijom, a Volkswagen Grupa prisiljena je okrenuti se ekološki prihvatljivijim modelima nakon skandalozne afere Dieselgate.
Ljubiteljima povijesti bit ?e zanimljiva ?injenica da je 1948. godine Ford imao priliku besplatno preuzeti kompletan Volkswagen, zajedno s ratom devastiranim proizvodnim linijama, ali su ponudu glatko odbili.