Sigurno ste primijetili da svaki automobil koji ste vozili u životu prilikom vožnje unazad zvu?ki karakteristi?no, kao da ‘zavija’.
Razlog tome je zapravo prili?no jednostavan. Mjenja? je konstruiran tako da svi stupnjevi prijenosa za vožnju unaprijed imaju zup?ani?ke parove s kosim zubima, koji ujedna?eno prenose moment na ostale sklopove u prijenosu snage, dok zup?anici za vožnju u rikverc imaju ravne zube.
Time se pojednostavljuje konstrukcija i pojeftinjuje proizvodnja. Karakteristika zup?anika s ravnim zubima jest da se svaki put ?uje zvuk ‘klik’ kad zubi u?u u zahvat te da ljudsko uho te zvukove tijekom vožnje u rikverc ?uje kao visoki zavijaju?i ton.
No, zbog jednostavnije i jeftinije konstrukcije, manje mase i ponešto efikasnijeg prijenosa snage zup?anike s ravnim zubima trka?i automobili koriste u svim stupnjevima prijenosa. Kod njih je komfor po pitanju buke ionako podre?en performansama, pa trka?i automobili ‘zavijaju’ i prilikom vožnje unaprijed.